Bomen planten... - Reisverslag uit Tak, Thailand van wepsinthailand - WaarBenJij.nu Bomen planten... - Reisverslag uit Tak, Thailand van wepsinthailand - WaarBenJij.nu

Bomen planten...

Door: wim epskamp

Blijf op de hoogte en volg

27 Juni 2010 | Thailand, Tak

Bomen planten…..

Dinsdag was weer zo’n dag dat ik op school kwam en te horen kreeg dat er een kleine verandering in het programma was.
Groep 6,5 en 4 zouden naar een Wat in de buurt gaan om daar aan de ceremonie van bomen planten deel te nemen. En aangezien ik die ochtend 2 van de 3 groepen les zou geven, kon ik ook mooi mee.
Natuurlijk waren er eerst de nodige sprekers, die het belang van deze dag aangaven, voordat het eigenlijke werk plaats vond.
Ook ik kreeg een boom aangereikt en kon die op de aangegeven plaats in de grond zetten.
Naast de kinderen waren er ook nog veel andere volwassenen, die naar het Wat waren gekomen om aan deze ceremonie deel te nemen.
Zo werden er dus op het grote gebeid van dit Wat veel bomen gepland.
Voor ze tot volwaardige bomen zijn uitgegroeid, zal de nodige tijd vergen, maar het is wel heel goed dat er aandacht aan besteed wordt.
Op een van de 2 scholen zijn de kinderen van groep 5 en 6 erg geïnteresseerd in het WK. Vandaar dat ik afgelopen week aandacht heb besteed aan de deelnemende landen. Waar komen die nu precies vandaan en waar liggen die eigenlijk. Op een mooie wereldkaart, kon ik hen duidelijk maken hoe het in elkaar steekt. Voor velen was dit een nieuwe ervaring, want ze hadden bij vele landen geen enkel idee in welk werelddeel die liggen. En met het leren van de Engelse namen, zo 2 vliegen in een klap!
Afgelopen week een paar keer om 21.00 uur, bij de buren, naar het voetbal gekeken. Ik kom er nog niet erg van onder de indruk, van wat ik gezien heb. Misschien wordt het nog beter……………
Ik voel me in ieder geval weer beter!

De Boeddhistische wijsheid:
Woorden misleiden de geest.
Probeer achter de woorden te kijken.

Wim

Helaas geen foto’s.






  • 27 Juni 2010 - 05:35

    Lia:

    Hoi Wim
    Door jouw lange vakantie in Nederland was ik helemaal afgekickt om de weblog te lezen. Toen ik de 13e juni in alle vroegte op de site kwam, was er nog geen verhaal. Daarna ben ik 2 weken in Intalie geweest en net terug.
    Leuk alle verhalen; ik hoop dat je echt weer helemaal bent opgeknapt. De voetbal blijft tot opheden, mij ook nog niet erg boeien.
    Verder alles goed.
    Liefs Lia

  • 27 Juni 2010 - 15:30

    Klazien:

    Fijn om te lezen dat het weer helemaal goed met je gaat!
    En je kunt niet teveel bomen planten!
    Momenteel speelt Duitsland tegen Engeland, stand 4/1!!!!!
    Zo te horen wel mooi voetbal. Maar ja, ik zit hier achter de computer en volg het met 1 oor.
    Een fijne week weer.
    liefs, Klazien.

  • 28 Juni 2010 - 19:45

    Jeannette:

    Hoi Wim,

    Nou we zijn door, Robben deed het heel goed, maar bij de tweede helft verslapte er iets en ondanks de 2-1, vond ik die laatste goal tegen toch een domper geven.
    Maar ja vroeger speelde we mooi, maar maakte we geen goals, nu spelen we niet altijd mooi, maar maken we wel goals.
    We moeten wat te zeuren hebben, ondertussen verandert Nederland in een oranje zee en gelukkig niet door de olie van BP!
    In Brussel is verhuisd en alles op orde, geen spier die niet in een kramp zit bij iedereen die heeft geholpen!
    dikke kus, Jeannette

    groeten

  • 28 Juni 2010 - 19:54

    Sylvia:

    HAI wim,
    Vanuit de koele Ardennen een warme zonnige groet.
    Ik vind er ook niet veel aan dat ge-ren achter die bal aan! Maar ze kunnen ook niet anders hè? Net alleen de goals op TV hier gezien...dat was voldoende..haha.

    Liefs, en hou je THaai WIM.
    KUS VAN SYL.
    X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 257
Totaal aantal bezoekers 193178

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2007 - 12 Augustus 2010

Mijn eerste reis

22 Februari 2011 - 30 November -0001

wepsinthailand

Landen bezocht: