Inktvis, slang en honden..... - Reisverslag uit Tak, Thailand van wepsinthailand - WaarBenJij.nu Inktvis, slang en honden..... - Reisverslag uit Tak, Thailand van wepsinthailand - WaarBenJij.nu

Inktvis, slang en honden.....

Door: wim epskamp

Blijf op de hoogte en volg

11 Juli 2010 | Thailand, Tak



Afgelopen maandag fietste ik van school naar huis. Dat is ongeveer 10km. De weg is niet echt breed, maar zo rond 13.00 uur erg rustig. Erg warm ook !
Maar goed de lessen zitten er op en dan wil je wel weer terug, toch!
Nu wil het dat ik wel eens slangen tegengekomen ben. Die zitten hier ook. Maar tot nu toe waren dat meestel dode exemplaren. Wel zo rustig.
Ik zag ineens iets groens over de weg kronkelen. Het kwam wel van rechts, maar aangezien ze hier links rijden, dacht ik, ik heb voorrang. En zonder uit te kijken stak het zo maar de weg over. Nu gebeurt dat zeer regelmatig. Zeker op diezelfde weg, doen honden niets anders. Dat weet ik inmiddels en blijf alert als ik van die gasten zie. Dit groene geval dacht er net zo over als ik en vervolgde zijn weg. En dan komt er een punt dat je elkaar kruist. Stoppen kon ik niet meer ( een te hoge snelheid hahaha), dus maar op goed geluk kijken wat er gebeurt. Hoe het mogelijk is, weet ik niet, maar toen ik even achterom keek, zag ik dat het ook vrolijk verder schoof. Nog een geluk dat ie niet even zijn kop oprichtte om mij te begroeten……..
Het blijft dus uitkijken met alles wat beweegt.
Tja, honden. Die zorgen er ook wel voor dat je alert blijft. Er gebeuren regelmatig ongelukken, doordat honden plotseling de weg oversteken en het verkeer niet meer kan stoppen. Soms zijn ze erg enthousiast en komen al blaffende achter de fiets aan. Dat is niet leuk!
Ook met lopen kom ik deze “vrienden” tegen. Ik moet zeggen dat het tot nu toe weinig problemen oplevert. Een paar weken geleden was er een kleine rot keffer, die mij erg enthousiast wilde volgen. Daar was ik niet zo blij mee. Gisteren liep ik dat rondje weer en nu had ik mij bedacht dat als hij er weer zit,ik alvast mijn bidon pak en als hij weer zo reageert, dan geef ik hem een h……………(beetje water). En daar zat hij. Het opheffen van de bidon was in dit geval voldoende om hem op andere gedachten te brengen. En zo kon ik rustig mijn weg vervolgen…….
Zo zijn er ook van die gezelligerds, die het nodig vinden om vanaf een uur of tien ‘s avonds tot diep in de nacht telaten horen wie het hardst kan blaffen of janken.
Heel fijn als je ligt te slapen en je daardoor wakker wordt. In plaats dat ze dat nu overdag doen, nee, dan is het te warm om je in te spannen en doe je het in de nacht! En als er eenmaal een begint……krijg je een soort sneeuwbaleffect. En dat hier in Tak.
Nog even naar het WK. Ze staan in de finale, dat is bekend. Dat levert veel publiciteit op.
Hier haalt een inktvis al enige tijd het nieuws.
Wat wil het geval. Ergens in Duitsland, ergens in een dierentuin, schijnt een inktvis te zijn, een hele slimme. Hij of zij kan de uitslagen van de wedstrijden van het WK voorspellen. Het gaat dan met name over de wedstrijden van Duitsland.
In de bak waar hij in leeft, krijgt hij ook te eten. Iets van schelpdieren. Een van die dieren is dan Duitsland en de andere de tegenstander. En welke schelp hij opeet, dat land wint de komende wedstrijd.
En of je het gelooft of niet, tot nu toe heeft ie alle wedstrijden van Duitsland goed voorspeld. Dus ook de 2 nederlagen tegen Bosnie en Spanje.
Ik geloof als ik het goed heb begrepen wordt Duitsland 3e. Die wedstrijd hoeft dus niet meer gespeeld te worden. Even op internet gekeken, en ja hoor. Het heeft weer gelijk gekregen.
Er schijnt nu ook voor de finale dit gerecht opgediend te zijn. En wat de uitkomst is,…………………. zullen we zondagavond of maandagmorgen (Thai tijd) weten.
Veel plezier met die finale.
Maar nog meer plezier met de, voor veel mensen begonnen of eerdaags te beginnen vakantie.

De Boeddhistische wijsheid:

Wees grenzeloos goed voor dieren.


Wim






  • 11 Juli 2010 - 21:35

    Ans:

    ik heb ook het verhaal van de inktvis gehoord, en de reclame voorspelde dat spanje zou winnen, en ze hebben gelijk gekregen, jammer voor nederland.
    een goede week gewenst en let vooral op voor alle dieren!!!

    veel liefs

    ans x

  • 18 Juli 2010 - 21:04

    Ans:

    hoop dat de loop goed is verlopen en de reis niet te vermoeiend is geweest.

    ans xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 645
Totaal aantal bezoekers 193189

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2007 - 12 Augustus 2010

Mijn eerste reis

22 Februari 2011 - 30 November -0001

wepsinthailand

Landen bezocht: