Nog een keer Sukhothai. - Reisverslag uit Tak, Thailand van wepsinthailand - WaarBenJij.nu Nog een keer Sukhothai. - Reisverslag uit Tak, Thailand van wepsinthailand - WaarBenJij.nu

Nog een keer Sukhothai.

Door: wim epskamp

Blijf op de hoogte en volg

25 Juli 2010 | Thailand, Tak



Tijdens de reünie van afgelopen april op school, vertelde een van de oudleerlingen, Dennis, dat hij met 2 vrienden 3 weken door Thailand ging trekken, en of ik het leuk vond dat zij mij ook zouden bezoeken. Natuurlijk gaf ik aan dat ik dat leuk zou vinden. Een paar mails later, en een telefoontje een goede week geleden, gaven zij aan dat zij van plan waren om woensdag vanuit Chiang Mai naar Tak te komen. Een kamer reserveren was geen probleem. Zij zouden dan 2 nachten blijven en vrijdagmorgen via Bangkok naar Koh Samui reizen.
Woensdag waren zij rond 18.00 uur bij het busstation., Dennis, Sjoerd en Anco.
Het was voor mij prettig weer Nederlands te kunnen praten en ervaringen met hen uit te wisselen. Natuurlijk ging dat gepaard met eten en drinken. Twee avonden op de markt gegeten; heerlijk.
Donderdag had ik een vrije dag genomen om met hen naar Sukhothai te gaan. De oude stad blijft prachtig; mooie omgeving en rust.
Uiteraard fietsen gehuurd en na onze eerste stop, we hadden ze keurig op slot gezet, kreeg Sjoerd zijn slot niet meer open. Nadat meerdere van ons hadden geprobeerd hem te helpen, maar dat ook lukte niet, nam hij de fiets maar op de schouder en ging terug naar de verhuurder. Gelukkig was het niet ver en even later kwam hij terug met de mededeling dat de sleutel een klein stukje naar achter geschoven moest worden……..tja, als je dat had geweten…..
Verder genoten van het fietsen en bekijken van al het ouds.
Met de bus terug en voor die avond afgesproken samen te gaan eten. Eerst nog een bezoekje aan mijn huis, met de nodige vragen van buren.
Vrijdagmoren zij verder op stap en ik naar het werk. Ik heb er van genoten en hoop dat zij net zo veel plezier zullen hebben op het eiland als zij al hadden gehad ( wat zij mij verteld hadden).
Afgelopen woensdag had ik een gesprek met de directrice van de Pamamuangschool. In dat gesprek heb ik aangegeven dat ik ga stoppen met lesgeven.
Voor een deel heeft dat weer te maken met de papierhandel. ( andere redenen zin er ook) Na weer lang wachten, kon ik 2 weken geleden eindelijk mijn werkvergunning ophalen. En wat bleek, niet een jaar geldig, maar tot 10 oktober ( dat is het eind van de eerste schooltermijn). Dit was niet afgesproken, ik zou er een voor 1 jaar krijgen. Wat verder bleek is dat er nog steeds geen actie was ondernomen om een leraarlicentie in Bangkok aan te vragen. Een eenvoudig “sommetje” leert mij dan dat als ik 90 dagen in Thailand ben ik mijn visum niet kan verlengen. ( net als in Februari dit jaar) Dat zou inhouden dat ik nog 4 keer de grens met Myanmar over kan steken met het resultaat dat ik dan ongeveer begin oktober alsnog het land uitkan. En daar heb ik geen zin in. Nu zal ik voor ik 90 dagen in Thailand ben het land verlaten, zodat ik dat allemaal omzeil, en naar Nederland terugkomen.
Natuurlijk moet er dan gesolliciteerd worden. Ik heb inmiddels bij een aantal scholen info opgevraagd, maar vanwege de vakantie daar nog weinig op terug gehoord. Het blijkt wel dat ik beter vanuit Nederland kan solliciteren dan hier vandaan.
Maar goed, mocht iemand, die dit leest, iets horen over een vacature op een school….laat het mij maar weten. Andere interessante banen zijn ook altijd welkom.
Ik ga nu een ticket kopen, spullen opsturen en de zaken hier afsluiten. Mijn laatste werkdag op de ene school, waar ik gisteren met collega’s heb gesproken, zal dinsdag 3 augustus zijn en op de andere school donderdag 5 augustus.
Dan nog een paar dagen in Tak en terug.

De Boeddhistische wijsheid:

Al wat bestaat is een.
Dit moeten we niet proberen te begrijpen,
Maar ervaren!

Wim




  • 25 Juli 2010 - 10:09

    Ans :

    Je hebt gelijk sukothai blijft mooi en de foto's indrukwekkend. Ik hoop dat je positieve reakties krijgt op je sollicitaties, maar anders ben je altijd welkom om wat klusjes te komen doen in mijn huis.

    sterkte voor deze week en een dikke knuffel

    ans en co xxx

  • 25 Juli 2010 - 10:19

    Jeannette:

    Hoi lieve Wim,

    Vanuit UK, lekker een weekend bij Ans. In gedachten bij Ton en Plony. Zometeen terug naar mijn lieverd.
    Je hebt een heldere beslissing genomen, we gaan de krant voor je lezen op vacatures.
    dikke kus,Jeannette

  • 25 Juli 2010 - 11:12

    Ben:

    Hoi Wim,

    ik ben net terug van de Nijmeegse 4daagse en kijk op van het besluit dat je hebt genomen; ik vertrouw er wel op dat je gelijk hebt met deze stap, die toch wel wat gevolgen heeft.
    Als je mij over jouw onderwijsqualificaties / interesses mailt, kan ik dat doorspelen aan mijn broer; hij en zijn vrouw staan voor de klas, in Utrecht / Bilthoven. Karin wijst op VKbanen.nl om goede mogelijkheden te kunnen vinden.
    Okay Wim, jammer dat het avontuur in Thailand gat eindigen, maar daar komt vast iets anders voor in de plaats.

    Groetjes, ook van Karin

  • 25 Juli 2010 - 14:12

    Sylvia:

    (T)haai(E) Wim,
    wat een plotseling en onverwachts besluit heb je ineens en zo snel genomen!
    Je was er nog maar zo kort terug...wel jammer!
    Maar je foto's van de prachtige Boeddha's heb ik nu dus snel ook bij mij opgeslagen, voordat ze weg zijn samen met JOU!
    Wat zal ik je gaan missen hierop!
    Want in Holland hebben we veel minder contact met elkaar...behalve dan 1 keer per jaar een telefoontje en een hele leuke Kerstkaart natuurlijk.

    Hou je THAAI(e) Wim.
    kussen boel...X X X X
    Van Sylvia.


  • 26 Juli 2010 - 11:17

    Bettie.:

    Hoi Wim.
    Dat is schrikken, dat je geen verlenging hebt van je contract! Dat is een grote stap voor jou om terug te komen.Heel jammer voor je dat je " gedwongen" terug moet.
    Ik zal het in de gaten houden en als ik van een vacature hoor, laat ik het je weten.
    Heel veel sterkte de komende tijd en hopelijk heb je gauw vrede met de situatie.
    Tot in Nederland en de groetjes van Gust en Bettie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 650
Totaal aantal bezoekers 193182

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2007 - 12 Augustus 2010

Mijn eerste reis

22 Februari 2011 - 30 November -0001

wepsinthailand

Landen bezocht: