Successen....of..... - Reisverslag uit Tak, Thailand van wepsinthailand - WaarBenJij.nu Successen....of..... - Reisverslag uit Tak, Thailand van wepsinthailand - WaarBenJij.nu

Successen....of.....

Door: wim epskamp

Blijf op de hoogte en volg

30 Mei 2010 | Thailand, Tak


Meestal kom ik niet op een vorig bericht terug, maar deze keer maak ik een uitzondering.
En wel hierom.
Een “prijsvraag” levert leuke reacties op: mensen willen foto’s zien die ze direct herkennen om zo een gooi te doen naar de hoofdprijs. Ze willen eigenlijk maar weinig moeite doen om er eens goed voor te gaan zitten. Dat valt dan een beetje tegen………maar is niet anders.
Tot nu toe zijn er verder geen oplossingen bij de directie binnengekomen. Zo moeilijk was het toch ook weer niet……..!!!!!!!
Daarom deze week een soort herkansing???!!!
De eerste “werkweek” zit er op. Ja, die “ “ horen er echt te staan, want begon de week nog met een schema zo als afgesproken, woensdag en donderdag liepen een beetje anders. Op de Pamamuangschool was er nog geen definitief schema en aangezien de collega, die dat maakt er niet was ( naar een werkwinkel) werd het een beetje improviseren. En de donderdag viel helemaal weg, althans wat het lesgeven betreft, omdat alle kinderen van de school naar het Wat ging voor een speciale ceremonie. Dat ging vooraf aan de vrije vrijdag, toen was het een officiele “Boeddhistische dag” Alle scholen en overheidsinstellingen zijn dan dicht.
Hieruit is dus wel op te maken dat die eerste week een makkie is geweest, maar toch met een gigantisch succes ;).
Maandag op de Mai Ngaam school (dit is de afgekorte versie van de school) les gegeven aan groep 1, gecombineerd met groep 2. Dit is omdat groep 1 dit jaar maar 6 kinderen telt.
In totaal 17 kinderen. Heel goed groep 2 heeft er 11.
Nu we het toch over getallen hebben even een lijstje van deze school: groep 3 heeft 8 kinderen, groep 4 heeft er 12, die krijgen ook gecombineerd les, dus in totaal 20, groep 5 telt 11 kinderen en tenslotte groep 6, die heeft 12 kinderen.
De combinatiegroepen gelden alleen voor de Engelse les. Dus als we alles bij elkaar optellen komen we aan 60 kinderen. En dan te weten dat kinderen uit de vorige groep 6, nu naar het voortgezet onderwijs, in groepen van 50(!) terecht zijn gekomen.
De kleutergroepen, 2 stuks tel ik even niet mee, maar daar zitten er ook niet veel in. En toch heeft de school “bestaansrecht”……
Het “succes”: na de eerste les aan groep 1/2, komt er inde pauze, een jongetje uit groep 1 naar me toe en zegt: “ meester, ik snap alles van het Engels.” Kijk en dat na een les, dat is toch heel mooi, toch! Of dat aan de meester of leerling ligt, daar hebben we het verder niet over! Het geeft dan wel heeeeeeeeeel veel vertrouwen voor de toekomst! Ik denk voor ons beide!!!!
Iets heel anders. Velen van jullie weten misschien dat ik al vele jaren “De Stamgasten” een warm hart toedraag. Zowel als boek als scheurkalender. De kalender heb ik al zolang, die bestaat, ik denk met uitzondering van 2008, maar dat jaar is allang voorbij.
De kalender van dit jaar is wel aanwezig en voor diegene, die hem ook in bezit hebben even een terugblik naar woensdag 26 mei;
Zitten 2 vinken op een tak. Een vrouwtje en een mannetje.
Het vrouwtje druk aan het praten(!): “ ik zeg Wim, dat moet je niet zo doen….” mannetje niet echt geïnteresseerd.
Gaat ze verder:” Maar ja Wim is Wim en die doet het natuurlijk toch” mannetje raakt verder achter.
Gaat ze verder: “ Dus ik zeg, waarom ben je zo eigenwijs Wim? Mannetje zit rechtop!.
Ja, luistervinken zijn populair.
Ach, zomaar even tussendoor………..
En dan het lopen…….
Krijg ik zaterdagmiddag van de post een enveloppe. Altijd leuk…..Zit er een foto in van de marathon van Chiang Mai…..gelopen op 27 december vorig jaar. Toch niet gek na 5 maanden, maar het bevestigt nog wel een keer mijn tijd…….
En dan hier zaterdagmorgen. Ik wilde wel weer eens 2 uur gaan lopen….Vroeg op, op tijd weg….en binnen 3 minuten lag ik er al weer bij. In de bekende “shuffle”, vooral de benen niet te hoog optillen, en als het zo warm is nog minder, om zo efficiënt te lopen. Maar dan moet je wel blijven opletten en niet naar links of rechts kijken, want voor je het weet zie je een balk niet en lig je op je muil.
Gelukkig altijd water bij me en na even “spoelt u maar” toch weer verder. Ach dat ging wel, maar bij thuiskomst wel last van mijn rechter grote teen, de stootteen. Lekker in het ijs, heerlijk met deze temperaturen……..
Zondag toch een stukje proberen ( zie boven)…..en eigenlijk viel het niet tegen. Een beetje stijf, dus rustig aan en deze keer niets gestoten. Voor ik op weg ging, had Nooy mij daar nog voor gewaarschuwd! Dat heeft geholpen. Dank hiervoor.

De Boeddhistische wijsheid van deze week:
Alles is met alles verbonden.
Toch heeft de lente nooit op ons gewacht
om te ontwaken.

Wim
Bij de foto’s: gezwicht ( ;))voor de deelnemers(?)……….








  • 30 Mei 2010 - 07:20

    Hoi Wim,:

    Zo maar eens de eerste. Dat is geloof ik nog nooit voorgekomen.
    Maar ja, dat komt door Leif.
    Die is gister aangekomen en een beetje van slag. Dus vandaar dat ik er vroeg bij ben.
    Weer een mooi verslag. Je moet toch maar weekelijks blijven schrijven.
    Een fijne week!
    liefs, Klazien.

  • 30 Mei 2010 - 16:04

    Ben:

    Ha die Wim,
    Je hebt de draad weer opgepakt en komt dus met alles wat hortend en stotend of zelfs vallend op gang.
    Leuk om er op afstand van te kunnen meegenieten.

    Wij zijn weer terug in Utrecht waar je al wat meer Oranje op straat gaat zien; ik wacht nog even tot de gekte zijn hoogtepunt beleeft en zal je zoals beloofd plaatjes gaan sturen; die kun je dan toevoegen aan je eigen lenterapportage van West-europa; leuk voor de Thai.

    Groetjes en tot de volgende aflevering

    Karin & Ben

  • 31 Mei 2010 - 17:23

    Ans:

    he, eindelijk wat foto's die ik herken, foto drie is de telefoon in Bampton, 4: ullswater, 5: sleddale 7: Bampton?
    9: Grasmere 10: roda 23
    moet de rest even met Steve overleggen.
    goh wat heb je het weer makkelijk. Ben net terug van een weekend met Gerard in York, heel gezellig.

    veel liefs
    Ans xx

  • 03 Juni 2010 - 09:42

    Jeannette:

    Hoi Wim,

    Gaaf de foto's bij Ans vandaan, die telefoonbox stat op vele van mijn foto's ook!! ;-)
    Pas op voor je teen!

    groetjes,
    Jeannett

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 193186

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2007 - 12 Augustus 2010

Mijn eerste reis

22 Februari 2011 - 30 November -0001

wepsinthailand

Landen bezocht: