Bijzondere weken..... - Reisverslag uit Tak, Thailand van wepsinthailand - WaarBenJij.nu Bijzondere weken..... - Reisverslag uit Tak, Thailand van wepsinthailand - WaarBenJij.nu

Bijzondere weken.....

Door: wim epskamp

Blijf op de hoogte en volg

23 Mei 2010 | Thailand, Tak



Weer “in de lucht”……

Begin maart naar Nederland vetrokken en 19 mei weer terug naar Tak.
Een ongewoon lange periode van niet werken, dus vakantie…….
En in dit geval dus vakantie in eigen land. Terwijl de meesten aan het werk mochten, genoot ik van de mogelijkheid om van heel veel zaken te genieten.
Ik heb veel vrienden en familie ontmoet: veel gesprekken gevoerd tijdens hardlopen, wandelen, zitten en dat ging altijd wel gepaard met eten en drinken.
Was ik al gewend eigenlik niet meet te koken, dat kwam in de afgelopen tijd mooi van pas….natuurlijk heb ik wel eens moeten koken maar als ik dat afzet tegen de vele dagen dat ik in Nederland was, dan stelt dat eigenlijk niet veel voor. En daar ben ik nog steeds heel blij mee. Want zoals de Thai altijd zegt:” als je alleen eet kan het niet lekker zijn en is het zeker niet gezellig”. Fijn dat jullie dat zo goed hebben opgepakt!
Van de vele gesprekken heb ik bijzonder genoten. Doordat elk gesprek anders gaat ,was mijn verhaal ook overal weer anders. Sommige had ik in geen 2 en een half jaar gesproken en dat gaf veel stof tot praten.
Ook de reünie van de school (deze bestond 25 jaar) was erg gezellig. Het is dan mooi te horen dat vele oud leerlingen goed terecht gekomen zijn, en nog steeds met plezier op hun schoolperiode terugkijken. Dat geldt ook voor mij en wat ik uit gesprekken met oud collega’s begreep, ook voor hen. Ik hoop dat het voor de huidige kinderen ook zo is als zij er over een aantal jaar op terug kijken.
Natuurljk ook de toerist uitgehangen. Eens even met andere ogen naar het land gekeken. Dit ook wel op verzoek van mensen hier in Tak, die graag wat meer wilden zien van waar ik leefde.
Dus maak je foto’s van bomen in de bloei, weidelandschappen, strand en zee, molens, tulpen, woningen, straten, vele dieren, rozen in een kas, eigenlijk te veel om op te noemen.
En aangezien ik ook een week bij Ans en Steve ben geweest kon ik daar ook van die omgeving foto’s maken.
Kortom een mooi bezit en ik zal dat in de komende tijd aan veel mensen laten zien.
Heerlijk gelopen………Vele mooie tochten gemaakt rondom Woerden en Amstelveen. Wat zijn de polders dan ook erg mooi!
Natuurlijk het strand ook niet vergeten…eerst al tijdens de “Jan Knippenberg Memorial” . Het was gezellig veel bekenden te zien en te spreken. En nog lekker gelopen ook , wat wil je dan nog meer….
Daarna nog een keer met vriend Tom H. Broodje eten onderweg, op een bank zitten en genieten van het landschap ( dat kon die dag; prachtig weer).
Ook een wandeling langs/over het strand is mooi en al pratende wandel je zo vele km. weg.
Ja, prachtig weer…….het was even wennen toen ik begin maart aankwam, zeker als je vertrek met 37 graden en je gaat terug naar ongeveer 6!
Maar ook dat komt goed. Het is prima om te sporten en te slapen.
Ook dat is allemaal prima gegaan.
En als je zo een aantal weken rondhobbelt, wat is de lente dan toch een mooi seizoen!
Misschien heb ik daar ook eens anders naar gekeken, ik weet het niet maar heb er wel van genoten. Prachtig!
Overal komt een eind aan en zo ook aan deze vakantie. De tijd gaat snel, en woensdag 19 mei terug naar Tak.
Na een voorspoedige reis, na ongeveer 24 uur weer thuis.
Voor een aantal mensen toch wel een verrassing dat ik er was: zij hadden gedacht dat ik gezien de problemen in Bangkok, en het negatieve reisadvies van vele landen,er nog niet zou zijn.
Ik heb het rond Bangkok nog nooit zo rustig gezien: op het vliegveld heel weinig mensen, op de wegen erg stil, zo ook bij het grote busstation in het noorden van de stad. Als voordeel dat voor mij alles heel vlot verliep.
In Tak is het al die tijd rustig geweest en dat moeten we maar zo houden……..
Alleen had iedereen het wel over de zeer warme zomer: vele dagen 43/44 graden. Ze zeiden dan ook dat k het goed bekeken had om naar Nederland te gaan, ook als ik vertelde dat het met ongeveer 12 graden wel fris was……..( voor hen is dat zelfs erg koud!).
Nu is het ook warm, rond de 38 graden, maar als voordeel dat er ook wat wind staat….tjee wat koel…….
Een aantal mensen wilden graag weten hoe er in Nederland nu over Thailand gedacht wordt.
Ze weten dat ik er woon en werk en dat alles dan wel goed komt……….
Natuurlijk veel reizen zijn geannuleerd, in Bangkok moet je even niet zijn, maar er is zoveel ander moois te zien en beleven. De beelden en berichtgeving uit Bangkok heeft mensen wel afgeschrikt , echter als de rust is weergekeerd zullen zij weer naar hier komen. Denk ik.
Zaterdag met Kasem afgesproken. Hij zou bij bij komen eten. Tja en dan kook ik natuurlijk zelf, of niet ( wie het weet mag het zeggen, wie het niet weet mag het zingen met een lied).
Ik dus wachten en verwacht het knetterde geluid van zijn brommer te zullen horen…..echter hoe kunnen zaken veranderen. Komt ie aanzetten met een spiksplinter nieuwe pick up. Niet gek geboerd…”Contact gehad met Taksin?” vraag ik. “Ach hij had nog wat geld over en wilde ook proberen invloed in Tak te krijgen” antwoordde hij. “En daar heeft hij jou voor uitgezocht? Maar die auto heb je mooi binnen en verder praten we nergens over!” Wel over veel ander zaken gesproken. Ook dat was weer als van ouds.
Inmiddels op de beide scholen geweest en veel mensen gesproken. Gelukkig ben ik nog niet alle taal vergeten; dat was een meevaller. Het is nog wel even nadenken, maar dat komt zeker goed. Denk ik, hoop ik, verwacht ik!
Maandag aan de slag, voorlopig met het zelfde schema als voor de vakantie. Ik heb er zin in.
Dat hoop ik ook voor jullie.

De Boeddhistische wijsheid ( ik ga er nog maar even mee door, ook al krijg je misschien een ander idee daarover na alle berichten uit Bangkok);

In alles proberen te handelen naar beste vermogen.


Wim

Bij de foto’s : herken je eigen land! En dat met nog maar 10 foto’s.
Onder de goede inzendingen wordt een reis naar Thailand verloot. Voor actie voorwaarde mail de directie.





  • 23 Mei 2010 - 05:36

    Nel Van Duivenbode:

    Hoi Wim,

    Wat heerlijk om na 'lange tijd niet werken'zoals je omschrijft, weer een verslag uit Thailand te ontvangen!

    Groeten uit Spaarndam

    PS: nu op zoek naar de foto's voor de prijsvraag, heb je ze verstopt?

  • 23 Mei 2010 - 05:42

    Nel Van Duivenbode:

    Foto's komen nu binnen, tot nu toe 5 stuks, geen enkel herkenningspunt, wel prachtige plaatjes van ons mooie land.

    Liefs,
    Nel

  • 23 Mei 2010 - 09:50

    Ans:

    Lieve Wim,

    wat leuk weer een verslag op zondag morgen, ben blij dat je weer veilig 'thuis' bent aangekomen. sterkte met het werken, want het zal niet mee vallen na zo'n lange vakantie.
    Is er een prijsvraag voor de fots's, heb misschien een kleine kans, herken er een paar, teleurstellend geen van engeland, maar misschien volgende week.

    veel liefs

    ans x

  • 23 Mei 2010 - 17:00

    Klazien:

    Hoi Wim,
    Fijn om te weten dat je veilig bent aangekomen.
    Mooie foto''s. Nederland is ook mooi!
    Nou, jij en koken?! Ja rijst en de rest van de markt, ook lekker hoor!
    Werk ze! Zal wel even wennen zijn.
    liefs, Klazien.

  • 23 Mei 2010 - 19:36

    Ben En Karin:

    Hoi wim, goed te lezen dat je weer op stok zit, daar in Tak.

    met de berichten die we hier kregen was dat nog maar de vraag of je veilig zou kunnen door reizen.

    Veel plezier en succes weer met je doelen en je vrienden in Tak!

    Vanuit sofia, een warme groet!

    Ben & Karin

  • 23 Mei 2010 - 20:50

    Frank Bikker:

    Beste Wim,
    Toch nog een weemoedige foto van die Urbanuskerk in Bovenkerk. Waarom geen foto van je ouwe voetbalclub en het Zilverzandje, waar je denk ik net zoals ik in het verleden genoeg een pilsje of een sateetje tot je hebt genomen?

  • 25 Mei 2010 - 07:34

    Geert-Jan En Gerda:

    Dag Directie cq. Wim,

    Alles goed daar, nog niet weggesmolten?!
    Nu jij weg bent hebben wij meteen hogere temperaturen!!
    Deze luitjes in Schipluiden horen graag meer over de actievoorwaarden, want een reisje richting Tak zien wij wel zitten!!
    Groetjes, werk-ze, kook-ze, etc. en een dikke pakkerd (niet van GJ)
    Geert-Jan Westra en Gerda van der Veen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 193176

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2007 - 12 Augustus 2010

Mijn eerste reis

22 Februari 2011 - 30 November -0001

wepsinthailand

Landen bezocht: