Bangkok...... - Reisverslag uit Tak, Thailand van wepsinthailand - WaarBenJij.nu Bangkok...... - Reisverslag uit Tak, Thailand van wepsinthailand - WaarBenJij.nu

Bangkok......

Door: wim epskamp

Blijf op de hoogte en volg

07 Februari 2010 | Thailand, Tak



Afgelopen dinsdag en woensdag werden de kinderen van groep 6 getest in verschillende vakken. Engels stond dinsdagmiddag op het programma. IK heb even mogen zien hoe de test er uit zag en ik wist zeker dat het voor de meeste kinderen heel moeilijk zou zijn. Dat bleek bij navraag ook wel zo te zijn. Er waren wel een aantal makkeljke vragen bij , maar zeker met de lange leesstukken hadden ze moeite.
Ook vertelden een aantal mij dat zij de andere vakken, Thai, rekenen, en de wereld oreinterende vakken ook niet makkeljk vonden. Van Thai kan ik me dat heeeeel geod voorstellen ( o zo lastig!).
Nu is het wachten op de uitslag en die zal begin volgende maand bekend zijn.
Opmerkelijk tijdens deze dagen was, dat de eigen leerkracht niet op school was. Zij moest toezicht houden tijdens het testen op een andere school en 3 leerkrachten, ook van andere scholen waren aanwezig om hier toezicht en uitleg te geven. Het had dus wel iets weg van een eindexamen.
Donderdagnacht met de bus naar Bangkok.
Dan gaat ie weer eens een ultra lopen. Echt!
Ik wist via iemand die ik ooit tijdens de marathon van Pattaya had ontmoet, ook een Nederlander (Roger Henke), dat er begin februari een 24 uur gelopen wordt in Bangkok. Dat is voor een goed doel, geld inzamelen tegen borstkanker. Vorig jaar had hij daar aan meegedaan en nog gewonnen ook ( zijn 1e 24 uur, goed voor 181 km.).
Na mijn marathon in Chiang Mai, en een goed herstel, dacht ik, ik ga voor die wedstrijd trainen. maar dan loop ik 100 km. en dat is wel mooi. In de voorbereiding ging het goed, info inwinnen bij de organisatie, en toen bleek dat de wedstrijd er niet meer is. Ik denk te weinig sponsoren. Ik scheef Roger een mail, zodat hij het ook wist en zich een reis kon besparen. Hij heeft jaren in Cambodja gewoont en heeft nu een hotel in Kathmandu.
Hij antwoordde dat hij het al wist en met iemand die in Bangok woont aan het kijken is voor een alternatief. Er bleken wel meer lopers (m/v) te zijn, die in ieder geval wilden lopen. Er is nog wel een wandeltocht over 4 uur in het park. Zij wandelen een ronde van ongeveer 1 km. Het alternatief: het park mag niet betreden worden in de nacht, dan is het gesloten. Wij beginnen nu rond 6.30 uur en kunnen max. tot 21.00 uur lopen. Er zijn op dit moment 10 deelnemers, en tijdens de eerste uren kunnen we gebruik maken van de verzorging van die wandelaars. Daarna is het eigen verzorging. Ook moeten we onze eigen ronden bij houden ( zoals het er nu voor staat). Je begrijpt dat er persoonlijke records zullen sneuvelen(hahhah). Dit alles bij elkaar heeft ook wel iets, wat moet ik nog ontdekken ,maar het wordt zeker gezellig en warm heb ik al gelezen.
In totaal kan er 14.5 uur gelopen worden. Ik ben nog steeds van plan die 100 km, te doen. Ik hoop dat dat goed gaat, ik heb er na al die tijd wel weer zin in.
Ik weet dat er anderen zijn, die langer lopen en misschien wel die 14,5 uur volmaken.
Verder is het park gewoon open voor iedereen. Wij lopen een ronde van 2,5 km. Die is al uit gezet in het park. Ik heb daar in mijn begin periode dat ik in BK was, een paar keer gelopen. En het kan er druk zijn met andere hardlopers, wandelaars, fietsers, en mensen die allerlei andere sporten beoefenen. Genoeg afleiding dus.
Het is nu wel is waar geen wedstrijd, maar toch een mooie gelegenheid om een lange duurloop te doen, en niet in mijn eentje.
Tot zover de voorgeschiedenis. En wat is het geworden, hoe is het gegaan?
Vrijdag troffen we elkaar bij het Pan Pacific hotel. We waren daar met 5en. Het was een gezellige bijeenkomst en we besloten max. 12 uur te lopen. Nadat we na lang wachten onze t- shirts hadden ontvangen, terug naar het Guest house. De volgende dag verzamelen om 6 uur. Het was al een drukte van belang in het park. Allerlei activiteiten. Heel gezellig en inderdaad voldoende afwisseling. Alhoewel het de eerste uurtjes ook veel slalomwerk gaf, en we stonden nog niet eens op de lange latten. Het werd warm en ook rustiger in het park. We kregen voldoende verzorging van de organisatie van de 4 uur. Maar ook onze eigen inkopen en rondentelling deden het goed. We starten met 7 man/vrouw. De ander 3 zouden om 8 uur de 4 uur meelopen. Ik heb lekker gelopen maar vond het na 6 uur, ook gezien de warmte wel mooi. Ik had toen een afstand van 70 km. afgelegd en dat was gezoen de voorbereiding mooi. Doorgaan zou teveel van het lichaam vergen, denk ik. Later nog 2 ronden met de anderen mee gewandeld en toen voelde ik al dat het goed zat. Zo goed als geen spierpijn. Dus dit is een mooie opsteker om de trainingen te vervolgen en aan andere langere wedstrijden te gaan denken. Ook deze dag was erg gezellig. Twee van ons hebben de 12 uur wel volgemaakt; petje af.
En omdat er altijd wel bedrijvigheid in het park is, vanmorgen nog even terug geweest.


De Boeddhistische wijsheid van deze week:

Leg je denken stil en de hoogste gedachten
zullen je geest instromen.

Wim

Nog even genieten van de oude foto’s



  • 07 Februari 2010 - 07:32

    Nel Van Duivenbode:

    Hoi Wim,

    Super hoor!!!

    Groetjes,
    Nel


  • 07 Februari 2010 - 07:38

    Lia:

    Lieve Wim,
    Jammer dat het zover weg is, anders zou ik zeker wel een van de verzorgingsposten hebben willen zijn.
    Geweldig toch 70 km. Ik ben nog niet verder dan de eerste 100 meter op het schema. Maar wanhoop niet, op naar de 5 km.
    Een mooie week, bedankt voor je wijsheid. Liefs Lia

  • 07 Februari 2010 - 11:00

    Jeannette:

    Hee die Wim,

    Dat is een goede comeback.
    Ik moest wel aan je denken deze afgelopen dagen, ik ben aan een streng dieet begonnen en moet allemaal flesjes klaar maken van te voren, ha, ha, ha!

    dikke kus,
    Jeannette

  • 07 Februari 2010 - 12:34

    Klazien:

    Hoi Wim,
    Lekker toch, 70 km en geen last! Ik ben tegenwoordig al blij met een 10 km zonder problemen. Maar toch hoop ik de halve marathon weer eens te lopen. De hele dat zal wel moeilijk worden, maar je weet het maar nooit.
    Het was dus een zware week voor de kinderen met de toetsen. Nu maar hopen op een goede uitslag. Doe de meiden de groetjes van me.
    liefs, Klazien.

  • 08 Februari 2010 - 18:58

    Sylvia:

    Lieve Wim,
    Ik had het al zo kkkoud in NL,en nu zit ik voor een tijdje in de Z-Belgische Ardennen, waar het nog veel kouder is...brrrrr!
    Met de houtkachel aan, waar het hout niet aan te slepen is bijna, zo snel brandt het steeds op....maar de heldere zuivere buitenlucht doet hier meer wonderen dan in de smog van NL.

    bedankt weer voor je spontane en gezellige verslag, Wim,

    Liefs met een Z-Waalse frisse koele zoen,
    van Sylvia... X xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 193177

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2007 - 12 Augustus 2010

Mijn eerste reis

22 Februari 2011 - 30 November -0001

wepsinthailand

Landen bezocht: