Helaas............. - Reisverslag uit Tak, Thailand van wepsinthailand - WaarBenJij.nu Helaas............. - Reisverslag uit Tak, Thailand van wepsinthailand - WaarBenJij.nu

Helaas.............

Door: wim epskamp

Blijf op de hoogte en volg

31 Januari 2010 | Thailand, Tak


.....had ik gelijk met mijn schrijven dat ik het nog moest zien of het zo makkelijk zou zijn om mijn visum even te verlengen.
Het veranderen van mijn werkvergunning was vrij soepel verlopen. Die kon ik maandag ophalen en voorzien van de nodige papieren op weg naar het immigratiekantoor.
Toen ik aan de beurt was,was de eerste vraag al,of ik leraar licentie had. Nee, dus! Dan kan je visum niet verlengd worden. Hoe zit dit toch allemaal……Gevraagd of er met de school gebeld kon worden. Aan de directrice werd uitgelegd, dat het niet uitmaakt, dat ik nu een werkvergunning als vrijwilliger heb. Ik heb die licentie nodig. En nu…….?
Er waren 2 mogelijkheden: naar Laos, daar een nieuw visum aanvragen. Dat zag ik helemaaaaaaaaaaaal niet zitten. Als ik aan die reis van3 maanden geleden denk, dan was ik al geweest.
Het alternatief was, dat ik de brug naar Myanmar oversteek, die is in Mae Sot, en daar een stempel voor 15 dagen haal. Ik begreep dat ik dan binnen die 15 dagen naar Bangkok moest om daar bij het hoofdkantoor van de immigratiedienst mijn non immigrant visum te veranderen naar een toeristenvisum. Geldigheid 60 dagen. Met een verlenging mogelijk van 30 dagen.
En aangezien ik rond 5, 6 februari toch in Bangkok zou zijn, kon ik dat mooi met elkaar combineren, dacht ik.
Dar met de directrice over gesproken en zij vond dat ook een goed plan.
Toen ik op internet zag dat er in Bangkok heel veel kantoren van de immigratie dienst zijn, gevraagd of de directrice wilde bellen waar ik precies moest zijn en of er nog documenten mee genomen moesten worden….. ja je weet het nooit, toch!
En wat bleek…….ik kan mijn visum pas veranderen na 15 dagen, dat zou dus maandag 8 februari zijn. Zou ik mijn bezoek aan Bangkok moeten verlengen. Maar ik kan ook nog 3 keer de grens met Myanmar oversteken en elke keer een stempel voor 15 dagen krijgen. Zijn toch ook mooi 45 dagen.
Maandag zal ik met de directrice bespreken wat ik ga doen. Blijft nog even spannend……
Maar hoe het ook uitpakt of het nu het een of het ander wordt aan het einde van de gekozen periode moet ik zo wie zo het land uit. Een geruststellende gedachte.
Gelukkig gebeuren er ook leuke dingen; en die vergeet ik niet ondanks alle gedoe met mijn visum. Dinsdag kom ik weer op school en dan zijn er toch veel kinderen van groep 6 die graag willen weten hoe het met mijn visum is afgelopen, collega’s, die elke keer hoopvol vragen of het nu afgerond is en dan toch ook wel een beetje medelijden met mij krijgen.
Leuke gesprekken met kinderen, zo maar even tussendoor of tijdens de lessen.
Afgelopen dagen werd er door voor groepen getest. Allerlei vakken en dus ook Engels. Met groep 4 op de Pamamuang school de test doorgenomen. Ik kan niet anders zeggen dan moeilijk, en dat vonden de kinderen ook. En naar mijn mening klopte de test bij bepaalde vragen ook niet; onjuiste antwoord mogelijkheden of in het geheel geen mogelijkheden. Daar ga ik volgende week nog even over praten. (op het hoogste niveau hahahahah).
Alle groepen 6 gaan komende dinsdag en woensdag voor het eggie.
Je zou het als een soort schoolverlaterstest of Cito kunnen zien, maar dan in de Thai versie (O-net).
Wat verder veel indruk heeft gemaakt bij veel Thai is dat er in Nederland zoveel geld is opgehaald voor de slachtoffers in Haiti. Dat zo weinig mensen (slechts 16 miljoen) zoveel geld geven.

De Boeddhistische wijsheid van deze week:

Onwetendheid ontstaat door
verkeerde waarnemingen van de werkelijkheid.


Wim

Bij de foto's’: the best of the rest.







  • 31 Januari 2010 - 09:51

    Plony:

    Hoi Wim,
    Pas op dat ze je niet gaan zien als lastige buitenlander hoor: commentaar op het visumbeleid, op de schooltesten, hahaha!
    Veel succes en een fijne week!
    Liefs,
    Plony

  • 31 Januari 2010 - 11:03

    Jeannette:

    oi Wim,

    Ja wat een gedoe zeg, de VSO had dat wel goed geregeld, kunnen de mensen daar je niet als vriendendienst helpen?
    Er is weer sneeuw gevallen!!
    dikke kus, Jeannette

  • 31 Januari 2010 - 15:23

    1Klazien:

    Hoi Wim,
    Tja, wat zal ik zeggen. Het is een heel gedoe met je visum. Maar ja, dat is hier niet anders. En ik heb ook vaak voor Boris in de rij gestaan voor een toeristenvisum, was geen pretje!
    Het komt vast goed.
    Doe de groeten aan de meiden.

    Kom net uit mijn werk en ben te moe om nog een stukje te lopen. Zou ook meer glijden worden ivm de sneeuw.
    liefs, Klazien.

  • 31 Januari 2010 - 15:25

    Sylvia:

    (T)haai(e) Wim,
    Ja, je bent echt een Taaie Thai geworden hoor!
    Wat een avontuur ook.
    Laat je niet kisten!
    Maar je bent ook nog steeds een Nederlander, en je weet wat ze van deze Kouwe Klagende Kikkers zeggen hè?
    Jij blijft er tenminste Warmpjes bij...haha!

    PS; Prachtige Warme foto's weer, daar geniet ik van!
    En je leuke mail ga ik ook nog beantwoorden.

    liefs van Syl
    x x x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 193185

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2007 - 12 Augustus 2010

Mijn eerste reis

22 Februari 2011 - 30 November -0001

wepsinthailand

Landen bezocht: