De week van deze week...... - Reisverslag uit Tak, Thailand van wepsinthailand - WaarBenJij.nu De week van deze week...... - Reisverslag uit Tak, Thailand van wepsinthailand - WaarBenJij.nu

De week van deze week......

Door: wim epskamp

Blijf op de hoogte en volg

24 Januari 2010 | Thailand, Tak


Deze week veel leuke en gezellige lessen gegeven. Ook in de hogere groepen van de 2e school, “Maay Ngaam” zo zal ik die maar noemen, komen langzamerhand meer vragen over mij en het leven in Nederland. Dat is leuk , dus ik besloot om foto’s van Nederland te laten zien. Dat gaat dan om besneeuwde landschappen, tulpenvelden, molens, stadsgezichten, markten enz.
De reacties van de kinderen van groep 4 en 5 was zeer verrassend. Bij elke foto wel zoiets van ( ik vertaal het even vanuit het Thai) tjee wat mooi, en waar is dat, en is dat vlak bij waar u woont en bent u daar ooit geweest. Dus uitgelegd dat alles eigenlijk vlak bij is omdat het maar een klein land is!
Diezelfde middag ging ik naar groep 6. daar hadden ze handpoppen gemaakt en toen ik binnen kwam waren een paar kinderen er me aan het spelen. Ik dacht : “dat kan ik ook en vind ik ook leuk”. Dus gevraagd of ik een pop kon lenen. Dat kon, en zo een aantal gesprekken met kinderen gevoerd. Gekke stemmen, bewegingen, ze vonden het prachtig. En het eind van de les weer een pop geleend om zo de les af te sluiten. Prachtig!
Al meerdere gesprekken gehad met de nieuwe directrice! Het wordt wel iets tussen ons, hahahhah
De meeste gesprekken gingen over…………………… mijn visum. Hoe kan het ook anders zou je haast zeggen.
Nou goed, daar gaat ie: zij wist mij te vertellen dat de leraarlicentie uit Bangkok moet komen, en dat duurt……………….. een maand! En we hadden nog wel 10 dagen. Dat gaat dus net niet lukken……
De volgende dag kwam zij met het plan om mijn werkvergunning te veranderen. Ik ben dan geen leraar meer, maar vrijwilliger ( Ach, what is in a name!!!). Via de deelraad zouden alle formulieren ingevuld worden om mijn werkvergunning te veranderen. En dan zou het een stuk eenvoudiger zijn om mijn visum te verlengen, in ieder geval binnen de tijd van 10 dagen. Wim dus wachten, want eerst zou alles donderdag en toen vrijdag klaar zijn, maar …….helaas, tot ik vrijdag naar huis ging en zij mij vertelde dat in de loop van de middag alle papieren van de deelraad in orde zouden zijn. Ik zou die maandagmorgen op komen kunnen halen en dan direct door kunnen gaan naar Mae Sot, alwaar het immigratiekantoor gevestigd is. En voor zover ik begreep,( maar dat is wel vaker voor gekomen en bleek toch een misverstand te zijn) zou men op dat kantoor op de hoogte zijn. Het is een kwestie van een stempel zetten. ( waar heb ik dat meer gehoord!).
Zoals het er nu voor staat, maandag naar Maer Sot en mijn visum is verlengd voor……..?
Zonder gekheid….. afgelopen week is er zeker door haar en een ander college veel tijd in dit gedoe gaan zitten. Dus alle waardering daarvoor.
Afgelopen woensdagmiddag kon ik gebeld worden om eventueel papieren op te halen, maar ik wist niet hoe laat. Tja en zo maar zitten wachten…. das het ook niet. Tja en dan ga je heel gekke dingen bedenken; ik ga een stuk lopen en neem mijn…..ik durf het bijna niet te schrijven…….mobiel mee. Ja, het is echt gebeurd, en nu weet “iedereen” het….. Oké, want als er gebeld wordt , kan ik direct antwoorden ( of dat zo belangrijk is!!). En ik was nog maar 10 minuten onderweg, en toen hoorde ik een vreemd geluid. Ik kijk nog om mij heen, zie niets, tjee,……..mijn telefoon. Of ik mijn werkvergunning kon komen inleveren. Natuurlijk…rechtsom keer, snel douchen en naar school…papieren nog niet klaar!!
Handig he, die mobieltjes………
Vrijdagavond vond er een voorstelling plaats in een zijstraat vlak bij de avondmarkt.
Je zet een decor neer, een aantal speakers, sterke lampen en je zorgt voor spelers en spelen..
Eerst wat dans en gezang en daarna een soort toneeloptreden. Uiteraard kon ik niet alles volgen, maar er waren een paar stukken waarvan ik dacht,dat gaat daar en daar over. Leuk ! Toen ik het niet meer kon volgen, was het mooi geweest en terug naar huis.


De Boeddhistische wijsheid van deze week:
Zou je verdraagzaamheid kunnen leren
als niemand vervelend tegen je was?

Wim






  • 24 Januari 2010 - 07:20

    Lia:

    Lieve Wim,
    je zou er toch een punthoofd van krijgen al dat gedoe om een visum. Maar dit gedoe speelt zich overal af; met jou zijn er dus veel mensen die moeten wachten en wachten en wachten.
    Leuk dat het met "lesgeven" zo goed gaat en fijn te ervaren dat deze directrice in ieder geval wel alle moeite doet.
    een gezellige week en tot via de andere mail.
    Liefs Lia

  • 24 Januari 2010 - 11:31

    Ben:

    knap snel, de nieuwe directrice en nog van goede wil ook; zuinig op zijn?

    Leuk verhaal over het mobieltje. In mijn leven zijn er ook van die types die me op het (niet) gebruiken van deze noviteit aanspreken. Negeren die opruiende taal! Vroeger kon men ook volstaan met tam-tam en duiven (dat is mijn boeddhistische wijsheid van deze eeuw).

    Sterkte Wim met de nieuwe visum-perikelen

  • 24 Januari 2010 - 12:47

    Plony:

    Hoi Wim,
    Het moet niet gekker worden zeg! Hardlopen met je mobiel op zak, waar moet dat heen?
    Hier is hardlopen vandaag extra leuk: net terug van een duurloop in verse sneeuw, het bos was echt een plaatje! Op sommige plekken wel 5 cm.
    Tja, en wat je visum betreft: zie het als een hele lange, uitdagende ultraloop. Daar heb je er in je leven heel wat van overwonnen, dus deze keer zul je ook zegevieren!!!
    Succes en liefs,
    Plony

  • 24 Januari 2010 - 18:10

    Sylvia:

    (T)hai Wim,
    Ik zag net de weersverwachtingen van Tak bij jouw profiel staan,wat een zaligheid, wat een gemis!
    Nu snap ik weer waarom je meteen en zo snel mogelijk rechtsomkeerts ging... ik wil hier gauw de Lente weer kunnen proeven en opsnuiven!

    Ik geniet van je foto's, ik kijk naar wat nieuwe MOBIELE foto's uit...haha.

    liefs en hou je mobiel.
    Syl x x x

  • 26 Januari 2010 - 16:01

    Jeannette:

    Hee Wim,

    En dat is nog best vergelijkbaar met in Nederland als je werkgever overstapt naar een andere provider en je mobieltje doet het niet meer, en daarmee je agenda en alle andere zaken niet meer te hanteren zijn.
    En dat je dan ook niet meer vanuit je auto kunt bellen en een tijdelijk mobieltje meekrijgt waar je niets van snapt! En je klanten denken wat gebeurd hier...?
    En dan moet je mobieltje opgestuurd en dan hoop je dat je het weer binnen afzienbare tijd terugkrijgt! Met alle lof voor de collgea die het mee oplost hoor.
    En dan begrijpt de telefoonproducent niet waarom de telefoon het in de auto niet doet, en de autoproducent ook niet en beiden kunnen het echt niet oplossen....
    De klant is koning nietwaar!

    En dan heb ik het nog niet eens over winterbanden onder je auto, die niet in je lease contract blijken te zitten en dan met terugwerkende kracht moet je betalen vanaf de start van je leasecontract en voor je dan ook nog hebt uitgevonden waar je terecht kan en de banden besteld zijn en je geen leenauto kunt krijgen, want ja, natuurlijk mag dat niet bij je eigen garage gedaan worden voor dezelfde prijs en tijdens je grote beurt zodat het je geen extra tijd kost!
    Kortom Wim, volgens mij heb je het als leraar gewoon altijd te makkelijk gehad, ha, ha, ha!
    Dikke kus,
    Jeannette

  • 26 Januari 2010 - 16:01

    Jeannette:

    Hee Wim,

    En dat is nog best vergelijkbaar met in Nederland als je werkgever overstapt naar een andere provider en je mobieltje doet het niet meer, en daarmee je agenda en alle andere zaken niet meer te hanteren zijn.
    En dat je dan ook niet meer vanuit je auto kunt bellen en een tijdelijk mobieltje meekrijgt waar je niets van snapt! En je klanten denken wat gebeurd hier...?
    En dan moet je mobieltje opgestuurd en dan hoop je dat je het weer binnen afzienbare tijd terugkrijgt! Met alle lof voor de collgea die het mee oplost hoor.
    En dan begrijpt de telefoonproducent niet waarom de telefoon het in de auto niet doet, en de autoproducent ook niet en beiden kunnen het echt niet oplossen....
    De klant is koning nietwaar!

    En dan heb ik het nog niet eens over winterbanden onder je auto, die niet in je lease contract blijken te zitten en dan met terugwerkende kracht moet je betalen vanaf de start van je leasecontract en voor je dan ook nog hebt uitgevonden waar je terecht kan en de banden besteld zijn en je geen leenauto kunt krijgen, want ja, natuurlijk mag dat niet bij je eigen garage gedaan worden voor dezelfde prijs en tijdens je grote beurt zodat het je geen extra tijd kost!
    Kortom Wim, volgens mij heb je het als leraar gewoon altijd te makkelijk gehad, ha, ha, ha!
    Dikke kus,
    Jeannette

  • 26 Januari 2010 - 16:03

    Jeannette:

    sorry drukte iets te enthousiast op het knopje!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 193188

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2007 - 12 Augustus 2010

Mijn eerste reis

22 Februari 2011 - 30 November -0001

wepsinthailand

Landen bezocht: