De muur(2).......en meer - Reisverslag uit Tak, Thailand van wepsinthailand - WaarBenJij.nu De muur(2).......en meer - Reisverslag uit Tak, Thailand van wepsinthailand - WaarBenJij.nu

De muur(2).......en meer

Door: wim epskamp

Blijf op de hoogte en volg

26 Oktober 2008 | Thailand, Tak

Vorige week schreef ik dat Jodi en Amid hun werk nog niet voltooid hadden.
Het was goed dat zij zaterdag een rustdag hadden genomen, want zondag gingen zij er met volle energie weer tegen aan. Gelukkig bleef de muur overeind!
Toen ik bij hen ging kijken, leek het mij wel een leuk idee om ook iets te kunnen doen. Dat was voor beiden geen probleem. Ze vonden het zelfs prettig. Dus ik kreeg ook een roller in de hand en de opdracht me op de lichtblauwe achtergrond te storten.
Onder de klanken van de nieuwe “Brussel” van De Dijk, die ik van Jodi had gekregen, aan de slag. Genieten van de muziek en mooie teksten, die Huub er ook deze keer van heeft weten te maken.
Zo werkend, af en toe een praatje, soms in stilte, was zeer ontspannend. En voor je het weet gaan de uren voorbij. Gelukkig vordert het werk ook!
Het was al donker, toen we besloten het er voor die dag bij te laten. Aangezien we op de terugweg de markt passeerden, daar neergestreken en van een heerlijke maaltijd genoten.
Maandag weer verder.
In de loop van de middag ging ik langs om te zien hoe het vorderde. Ik stelde voor om weer te helpen, zodat we het vandaag af konden ronden, en Jodi samen met Amid naar Bangkok terug kon. Amid zou woensdag naar Israel terugvliegen.
En tegen 19.00 uur kon Jodi de laatste pennenstreken neer zetten! Het werk was gedaan. Een enorme klus geklaard!. Met een prachtig resultaat!
En hoe kan je dat het best “vieren”…… juist weer een zalige maaltijd op de markt!
Jodi en Amid nogmaals hartstikke bedankt. Een aantal collega’s hebben het inmiddels gezien, en zij zijn erg enthousiast!
Maar vooral natuurlijk bedankt namens de kinderen. Zij zullen nog een weekje moeten wachten, want dan eindigt hun vakantie.
Dinsdagmorgen afscheid genomen, en dat valt niet mee. Na een week samen optrekken, veel plezier maken, is het weer even wennen.

Die dag moest er weer aangepakt worden op het SEC. In dit geval betekende dat veel sjouwwerk. Want……….Kasem en ik verlieten onze open ruimte. Wij verhuisden naar een andere ruimte, om daar ons kantoor van te maken.
Voor mij is het inmiddels de 4e ruimte binnen een jaar waar ik kom te werken.
Maar goed….. het is veel beter dan die vorige ruimte, en veel minder schoonmaakwerk!
Direct wordt dan van de gelegenheid gebruik gemaakt om veel meer te veranderen. En iedereen wordt dan ingeschakeld om te helpen. Met het verplaatsen van de speeltoestellen is dat wel prettig, want dat is een zware, nare klus.
Maar ook dat lukte uiteindelijk !
Woensdag kregen we bezoek van een man, die namens de Europese Commissie het programma waarin de VSO participeert, evalueert.
Het gaat er dan in het kort om of het geld , dat de EC in dit project stopt, goed besteed wordt.
Het werd vergezeld door 2 mensen van de VSO staf uit Bangkok. Zij waren al een kleine 2 weken onder weg om alle vrijwilligers en hun organisaties te spreken. Het laatste bezoek was aan het SEC.
Wat voor mij deze keer het gesprek heel gemakkelijk maakte, was het feit dat hij Nederlander is. Dus nog een extra dag veel in het Nederlands kunnen praten.
Na een aantal afzonderlijke gesprekken, mag hij nu zijn bevindingen op papier gaan zetten en het met de VSO en de EC delen.
Wij zullen later door de VSO wel op de hoogte gebracht worden, neem ik aan!

Donderdag was een nationale feestdag, en dat betekent een vrije dag.
Dat kwam eigenlijk wel goed uit, want na alle langere werkdagen, was ik best wel wat moe. Ik heb die dag dan ook niet veel gedaan, en dat hoeft ook niet altijd.

Vrijdagmiddag ging ik mijn eten halen op de markt, toen vrienden vroegen of ik zin had die avond met hen mee te gaan naar een concert van “Kalabouw” (ik schrijf het ongetwijfeld verkeerd!). Dat is een band, die al vele jaren bestaat en heel bekend is in Thailand. Ik had al eens een video van hen gezien, en dat klonk erg goed! Dus afgesproken voor die avond.
Het was dichtbij, op het terrein van een college.
Maar dan gaat het niet alleen om het concert, maar ook om alles wat er omheen draait. Veel stalletjes met eten en drinken. Wat activiteiten voor de kinderen, want die gaan ook mee, kortom een gezellig geheel.
Dat was genieten, en ook van het optreden van de band. Het klonk erg goed en de sfeer was prima! Dus mijn eerste concertervaring in Thailand ook opgedaan!

Als ik mij niet vergis hebben jullie een lang weekend, daar de klok een uur terug gezet is. Dat betekent dat we nu weer 6 uur van elkaar verschillen, maar voor de verhalen zal dat niets uitmaken!

Ik hoop dat iedereen snel went aan de “nieuwe tijd”.
Wim



  • 26 Oktober 2008 - 06:35

    Lia:

    Lieve Wim,
    Wat is die wand mooi geworden. Fijn als je zoveel creatief talent hebt. Ik kan mij niet voorstellen, dat de kinderen de schildering niet prachtig zullen vinden. Ik ben blij dat wij voorlopig niet naar Thailand komen, al dat eten en die gezelligheid....alle kilo's die er nu af zijn, komen er dan weer aan.
    Nu een weekje wachten en dan het volgend bezoek uit Nederland/Engeland.
    Heel veel plezier en een goede week.
    Je ziet, ik ben op tijd uit bed(ondanks de wintertijd)om te gaan werken.
    Liefs, Lia

  • 26 Oktober 2008 - 09:16

    Ton En Plony:

    Hallo Wim,
    Aan het resultaat ie zien is de afgelopen week heel goed benut. Ik denk dat de andere klassen erg jaloers zullen worden bij het zien van de mooie wand.En het schilderen bij muziek van de Dijk, het kan dan bijna niet better.

    liefs Ton

  • 26 Oktober 2008 - 15:33

    Sylvia:

    Hoi Wim,
    Mijn complimenten krijg je ook!
    Vooral voor het gedeelte dat van jou afkomstig is!
    Leuke foto's ervan....konden we even meegenieten van het resultaat!
    Alleen miste ik er weer een op de foto; En dat was J I J , aan het werk daarbij!
    Volgende keer wil ik je weer zien hoor!!!!
    Liefs, met een koele natte verregende KUS,
    X X X X X X X X en nog meer kusjes.....x x x x

  • 26 Oktober 2008 - 19:58

    Nel:

    Hallo Wim ik was weer even benieuwd hoe het met je gaat maar je zit niet stil aan zo te lezen nou hier gaat alles goed het is weer vroeg donker maar ach dat is ook wel weer lekker en gezellig met onze kleinkinderen gaat alles goed de groetjes van Henk Nel en Arnold

  • 26 Oktober 2008 - 20:45

    Jeannette:

    Hee Wim,

    Schitterend werk van Jody en die leuke Israeliër!
    Ik ben vandaag met vrienden bij Boymans van Beuningen geweest met een tentoonstelling van Charley Toorop, heel gaaf, zo'n onafhankelijke vrouw!
    Ik heb begrepen dat de drop geheel op is, ze hebben niets voor je bewaard! Erg hoor, ze waren er nog trots op ook volgens mij! Ze kijken er heel erg naar uit, Ans vindt het eten heel lekker. Ze zaten nu in Chiang May.
    Vandaag waren er 1700 lopers van de marathon in de Lake District kwijt omdat ze overvallen waren door slecht weer, later op de dag nog 44 en inmiddels zijn ze allemaal terecht.
    M.a.w. het vieze weer is begonnen!
    Dikke kus, Jeannette

    groetjes, Jeannette

  • 27 Oktober 2008 - 09:06

    Ans En Gerard:

    vanuit chaing mae, wat ziet die muur er leuk uit, we zullen hem over een paar dagen zelf zien, kan niet snel genoeg gaan voor mij. hoop dat je net als gerard al hard aan het oefenen bent voor het verjaardagslied. hebben hier heel veel plezier en mooie plekken bezocht, maar kijk vol verlangen naar het hoogtepunt uit.
    tot woensdag
    Ans en Gerard xx

  • 27 Oktober 2008 - 09:07

    Ans:

    moet even reageren op het bericht van lia, je hoeft niet bang te zijn dat je aankomt, heb heerlijk gegeten en toch zitten alle kleren wat losser.
    ans

  • 29 Oktober 2008 - 11:52

    Bettie:

    Hoi Wim,
    Die wand is erg mooi geworden.Wat leuk dat er voor jou bekenden kwamen.En Ans en Gerard zijn ook in aantocht.Dat lijkt mij wel heel fijn voor je.
    Een fijne tijd samen.
    De herfstvakantie in nederland zit er op.Morgen ga ik weer met frisse moed beginnen.
    Tot de volgende keer.
    groetjes Bettie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 137
Totaal aantal bezoekers 193246

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2007 - 12 Augustus 2010

Mijn eerste reis

22 Februari 2011 - 30 November -0001

wepsinthailand

Landen bezocht: