Een nieuw (budget) jaar.......... - Reisverslag uit Tak, Thailand van wepsinthailand - WaarBenJij.nu Een nieuw (budget) jaar.......... - Reisverslag uit Tak, Thailand van wepsinthailand - WaarBenJij.nu

Een nieuw (budget) jaar..........

Door: wim epskamp

Blijf op de hoogte en volg

28 September 2008 | Thailand, Tak

Afgelopen maandag moesten veel collega's van het SEC voor een soort commissie een bepaalde verantwoording afleggen over het afgelopen jaar. Ook konden zij dan hun plannen voor het komende jaar kenbaar maken.
De commissie bestond uit de directrice en 2 ander mensen. Eigenlijk begreep ik ook niet goed waarom nu, omdat het schooljaar half mei begint. Maar Kasem wist mij te vertellen,dat er in Thailand met een budgetjaar en een schooljaar gewerkt wordt. En het budgetjaar begint altijd 1 oktober.
Niet iedereen hoefde dat te doen. Er zijn namelijk 2 soorten aanstellingen. Er zijn 4 mensen op het SEC, die een overheids aanstelling hebben, en die hoeven dat niet te doen. De anderen, hebben die aanstelling niet, en moeten elk jaar die verantwoording afleggen. Zij hebben bij het SEC een aanstelling voor 4 jaar en na die 4 jaar wordt bekeken of dat voor 4 jaar verlengd wordt of niet.
Wat ik begrepen heb, kan iedereen het komende jaar aan de slag.
Wat ook met het budgetjaar te maken heeft zijn wat ik maar noem "coupons".
Alle kinderen, die naar het SEC komen,maar ook alle kinderen, die speciale aandacht nodig hebben en op de gewone basisschool verblijven, komen in aanmerking voor een(kleine) financiële vergoeding.
De leerkrachten van die kinderen moeten dan invullen wat zij voor die kinderen willen aanschaffen of willen inkopen. Voor elk onderdeel, hoe klein ook, moet dan een "coupon" worden ingevuld. Dit gebeurt door de coll. op het SEC. Als dat klaar is geven zij die aan de leerkrachten en de leerkrachten kunnen er dan datgene voor aanschaffen, wat zij aangevraagd hebben. Het is niet meer mogelijk om daar nog vanaf te wijken, want er staat beschreven waar de "coupon" geldig voor is. Om dit in te vullen is een heidens karwei (maar met Boeddhistisch geduld lukt het wel). Als iets bijv. 50 baath kost,moet er een "coupon" voor die 50 baath komen.
Ik heb wel geholpen met nummers op die "coupons" te stempelen, maar het schrijven laten zij , en terecht niet aan mij over.
Ik verwacht dat een aantal coll. daar de komende dagen ook nog wel even mee bezig zullen zijn.
En dan nog uitdelen aan de des betreffende leerkrachten!

Vanmorgen nog even een rondje gelopen. Eenronde, die ik vaker loop.
En soms zie ik dan ook dat er koeien naar een ander weide worden geleid.
Vandaag dus ook. Een grote kudde, begeleid door een man. Ik zag het natuurlijk al, en dacht ik zal wat rustiger lopen,om ze niet aan het schrikken te maken. Ook kwamen nog 2 brommers achterop, die ook vaart minderden. Maar een aantal koeien hadden heel ander gedachten. Zij wilden wel een stukje meelopen, en verhoogden het tempo.Een aantal kalfjes achter de moeder aan, want die weet waar naar toe! De man probeerde ze nog tot stoppen te brengen, maar daar wilden deze koeien niet vanhoren. Ik had moeite om ze bij te houden.
Gelukkig stond verder op iemand ze op te wachten, zodat ze niet de snelweg op zouden gaan. Onder luid geloei van een van hen besloten ze toch maar de wei in te gaan.
En ik... ik moest weer alleen mijn weg vervolgen.

Iedereen weer veel plezier de komende week, enkijk uit voor overstekende koeien.

Wim

Helaas geen nieuwe foto's

  • 28 September 2008 - 09:24

    Ans:

    Weer eens een keer de eerste die een reaktie achterlaat!!

    Gelukkig maar dat iedereen weer aan de slag kan, het budget gebeuren klinkt vry buraucratisch, misschien word dat hier ook ingelast door de financiele crisis.
    Maar daar maak ik me nog geen zorgen over.
    Hier allemaal weer in het ritme van school, universiteit and werk, maar voor mij nog maar drie weken en dan Thailand, is het nog onrustig in Bangkok?

    veel liefs
    Ans xxx

  • 28 September 2008 - 19:59

    Nel:

    Hallo Wim even een berichtuit ommerbos hier gaat alles goed zo te horen daar ook wat een verhaal over die koeien zo maak je wel van alles mee ik ga deze week mee met de zonnebloemvakantie van de regio haarlemermeer na luyksgestel in brabant ik heb er weer zin he dat was het weer de groetjes van henk nel en arnold

  • 29 September 2008 - 05:45

    Lia:

    lieve Wim,
    Ja gisteren(zondag)zijn er door andere familieleden, onder de aanmoediging van andere familieleden diverse kilometers op Texel afgelegd. Neen, zij liepen niet in hun eentje. Maar liefst 1600 mensen van de boot en rennen maar. De koeien bleven keurig in de wei. Vandaar dat je nog geen reactie hebt van Plony en of anderen; zij verblijven tot vandaag op Texel.
    Ik dacht trouwens dat alleen Nederland zo bureaucratisch was, maar daar vergis ik mij in.
    goede week en tot schrijfs. Liefs Lia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 193251

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2007 - 12 Augustus 2010

Mijn eerste reis

22 Februari 2011 - 30 November -0001

wepsinthailand

Landen bezocht: