Chiang Mai...workshops - Reisverslag uit Tak, Thailand van wepsinthailand - WaarBenJij.nu Chiang Mai...workshops - Reisverslag uit Tak, Thailand van wepsinthailand - WaarBenJij.nu

Chiang Mai...workshops

Door: wim epskamp

Blijf op de hoogte en volg

14 September 2008 | Thailand, Tak

Afgelopen zondag vertrok ik naar Chiang Mai. Daar zouden we 3 dagen workshops volgen van de V.S.O.
De reis nam zoals zo vaak meer tijd in beslag dan verwacht. Maar na 4 uur was ik op het busstation. Bij het uitstappen vroeg een jongen waar ik naar toe moest. Ik vertelde hem dat ik naar de universiteit moest, want daar hadden we in een hotel ons onderkomen. Hij vertelde dat hij daar studeert. Toen ik aangaf dat ik eerst nog even de stad in wilde om wat te kopen, bod hij aan om mij op de motor naar de stad te brengen. Dat vond ik prima. Terwijl wij die richting op gingen, begon het te regenen. En zo te zien was het niet de eerste bui van die dag. De straten stonden blank. Na een natte rit zette hij mij keurig bij het winkelcentum af. Daar wat rond gelopen en mijn spullen gekocht.
Met de song tou naar het universiteitsterrein, en ik werd voor het hotel afgezet.
De universiteit van Chiang Mai beslaat een enorm terrein, met vele faculteiten en sportvelden. Om het auto en motorverkeer terug te dringen, rijden er vele electrische wagentjes rond. Daar kan iedereen gratis gebruik van maken. Een prima initiatief, maar er is nog heel veel overig verkeer.

Tijdens zulke dagen ontmoet ik alle vrijwilligers weer en dat is altijd gezellig. En het is goed om met hen over ervaringen te praten; wat gaat goed, waar lopen zij tegen aan, enz.
Daar naast zijn er ook weer nieuwe vrijwilligers. Zo deelde ik mijn kamer met Carl, een jongen uit Londen, die na zijn in country training in Bangkok gaat werken. Hij was, samen met 2 anderen, pas een week in Thailand.

De dagen waren intensief, er werd veel informatie over nieuwe V.S.O. plannen met ons gedeeld. Twee dagen waren we met onderwijs, en 1 dag met alle vrijwilligers, ook degenen, die in andere sectoren werken. Met de staf mee gerekend, zo’n 25 man.

De avonden waren heel gezellig. Met elkaar eten, en daarna met diegenen, die dat willen nog een biertje drinken. Net buiten het terrein zijn die mogelijkheden volop aanwezig. En daar hebben we dan ook goed gebruik van gemaakt.
Aangezien de woensdag laat eindigde, stelde Fhon, zij is verantwoordelijk voor onderwijs bij de V.S.O., aan mij voor om donderdag met de minibus die zij gehuurd hadden naar Tak terug te gaan. Zij rijden toch door Tak als zij naar Bangkok gaan. Dat vond ik prima. Het gaf mij de gelegenheid om nog even een stukje van Chiang Mai te bekijken. En dat heb ik dus gedaan. We zaten te ver van de stad om veel te bekijken, maar dat kan een andere keer altijd nog.
Chiang Mai ligt noordelijker dan Tak. Meer in een bergachtige omgeving, en dat is te merken aan de temperatuur. Een stuk aangenamer dan in Tak. Komt misschien ook wel omdat het elke dag behoorlijk regende. Gelukkig op de momenten dat wij naar buiten gingen was het droog.
Ik denk dat ik die regen mee naar Tak heb genomen; vanaf vrijdagmorgen vroeg tot zaterdag rond het middaguur op heeft het onafgebroken geregend.
Dat geeft direct een ander straatbeeld. Weinig mensen, bijna geen handel op de avondmarkt, kortom stilte in de “stad”.

Maak er weer een mooie week van!

Wim

  • 14 September 2008 - 07:03

    Lia:

    Lieve Wim.
    eindelijk weer een reactie van mij en nog wel de eerste. Het is goed dat het daar af en toe regent anders ben je vergeten wat regen is, zodra je weer terug komt in Nederland.Het weer blijft hier erg wisselvallig. Hoe is het met de onrusten in Thailand? Alle goeds de komende week.
    Groetjes, Lia

  • 14 September 2008 - 08:25

    Ton:

    Hallo Wim,
    Wij als toeristen uit Nederland hebben allemaal dus meer gezien van Chiang Mai dan jij tot heden. Maar natuurlijk blijft er voor jou nog tijd over.
    De electrische wagen komt zo te zien uit China en is gebruikt op de Spelen. Ze werden ingezet om de prijswinnnaars te vervoeren en op de foto is goed te zien waar de winnaar van het brons moest gaan zitten(volgens mij staat er nummer 3) grapje

    Liefs Ton

  • 14 September 2008 - 10:56

    Ans:

    Ben me druk aan het voor bereiden op de vakantie in thailand, heb van de week in a restaurant 'Chiang Mai', heerlijk gegeten. Was in Bradford voor mijn cursus. Volgens mij bezoeken Gerard en ik ook Chiang Mai, dus we kunnen je details doorgeven volgende maand.

    Veel liefs
    Ans xxx

  • 16 September 2008 - 17:12

    Sylvia:

    Hai Wim,
    Wat moet dat zalig zijn geweest om al die stilte op straat eens mee te kunnen maken, en dat door de verfrissende regen...eindelijk, zou ik zeggen.
    Hier is het dan heel normaal, al die regen en somberheid, maar ik hoop dat jij er van kunt en wilt genieten...lekker nat en fris toch, na al die hitte????

    Liefs en vette "natte" kus X

  • 17 September 2008 - 09:00

    Jeannette:

    Hee die Wim,

    Het is ook nooit goed eerste die hitte en nu lekker verfrissende regen, ha, ha, ha. Kun je met ons meeleven met zo'n nattige zomer.
    Gerard en ik zijn zondag naar de film geweest, dat is ook heerlijk genieten en we heben al onze centjes opgemaakt die we hadden gekregen voor kunst op ons feest. Heerlijk zomaar geld uitgeven, echt luxe hoor!

    groetjes, Jeannette

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 136
Totaal aantal bezoekers 193245

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2007 - 12 Augustus 2010

Mijn eerste reis

22 Februari 2011 - 30 November -0001

wepsinthailand

Landen bezocht: