Boodschappenlijst.. - Reisverslag uit Tak, Thailand van wepsinthailand - WaarBenJij.nu Boodschappenlijst.. - Reisverslag uit Tak, Thailand van wepsinthailand - WaarBenJij.nu

Boodschappenlijst..

Door: wim epskamp

Blijf op de hoogte en volg

07 September 2008 | Thailand, Tak

Zo maak je in een week veel verschillende dingen mee, en zo heb je een week, waarin weinig gebeurt.
Dat is afgelopen week het geval. En eigenlijk is dat natuurlijk heel normaal.
Het kan niet altijd “feest” zijn.
Dus deze week naar het werk, ook weer naar huis, eten kopen, gesprekjes met de buren, gelopen en boodschappen gedaan.
Niet anders dan dat het in Nederland ook gaat.

Een of 2 keer per jaar wil de VSO Thailand graag weten of de uitgaven voor de boodschappen nog kloppen.
Eigenlijk doen ze dat in alle landen waar vrijwiligers werken. Zo vergelijken ze de prijzen en het maandelijkse salaris wat er aan de vrijwiligers wordt betaald. En dat is niet gelijk in alle landen.
Zijn de prijzen heel erg gestegen, dan bestaat er een mogelijkheid dat het salaris aangepast gaan worden.
Hier wordt dat gedaan door een vergelijking te maken in de plaatsen waar vrijwillgers werken. Uit elke plaats komt dus informatie.
En aangezien er in Tak wel 1 vrijwillgers voor de VSO werkt, was ik de gelukkige om met een boodschappenlijst op stap te gaan.
Het gaat hier om bijv. groenten, fruit, melk produkten, huishoudelijke artikelen, persoonlijke verzorgings artikelen, kleding.

Er zijn in Tak geen heel grote supermarkten, en daar ik regelmatig in dezelfde winkel mijn boodschappen doe, ook deze keer daar naar toe.
Toen ik zo even bezig was, want het neemt wel even tijd in beslag, kwam er toch iemand vragen wat ik aan het doen was. Dat heb ik uitgelegd, en dat vond zij op een bepaalde manier nog “interessant” ook.
Ik ben nog niet helemaal klaar, maar verwacht eind volgende week mijn bevindingen op te kunnen sturen.
En dan maar afwachten of er een salarisverhoging in zit……..

Vrijdagavond zag het weer er goed uit. Het regende en de temperatuur was aangenamer. Ik nam het besluit om zaterdagmorgen maar eens een langere duurloop te doen. Dat is er in vele weken niet van gekomen, omdat het voor mij te warm was. Ook ‘s morgens vroeg al!!!
Om 6.00 uur op gestaan, en rond 6.30 uur vertrokken. En het zag er nog steeds redelijk uit. Het was droog, maar bewolkt. Dat was de eerste “winst”.
En ik weet dat als de zon eenmaal doorkomt, de temperatuur ook direct omhoog gaat. Dat was zaterdag ook het geval, maar niet in die mate als vorige weken. Het bleef overwegend bewolkt. En direct loop ik dan een stuk prettiger. En dat is al heel mooi.
Ik denk zo’n 43 km. gelopen te hebben en was ook heel tevreden over hoe het ging.
Volgende week zaterdag maar weer…………. proberen!

Iedereen zal inmiddels wel weten dat het onrustig is in Bangkok. De ene dag zijn er meer gewelddadigheden dan de andere dag. Tot nu toe is het alleen in Bangkok onrustig. Hier in Tak is er weinig van te merken. Natuurlijk praten de mensen er veel over en wordt alles nauwlettend via de t.v. gevolgd. Maar van enige onrust is niets te merken.
En verder worden wij ook door de V.S.O op de oogte gehouden.

Ik wens iedereen veel loop plezier km. Want er staan de komende maand weer en aantal wedstrijden op het programma.
En ook veel succes.
En voor degenen, die niet lopen…… ga eens kijken, het is leuker dan je in eerste instantie denkt.

Marion, ik ken je inderdaad ook niet, wel verrassend dat je mijn verhalen volgt.
Denk je…. ik wil wel meer weten over VSo envrijwilligerswerk…..een mailtje kan altijd:weps@live.nl



Wim





  • 07 September 2008 - 06:03

    Plony:

    Hoi Wim,
    Vandaag lekker de eerste! Vroeg op voor de familie-estafette-dijkenloop. Wij hoeven niet bang te zijn dat het te warm wordt: er is herfstweer voorspeld, wind en regen, echt Hollands, dat zijn we niet gewend daar in het land van Maas en Waal, we hebben daar vaak met moor weer gelopen. We zullen de naam van de Onversaagde Epskamps hoog houden en proberen ook zonder jou een knappe tijd neer te zetten!
    Gelukkig dat er in de straten van Tak nog niet gevochten wordt. Logisch dat de mensen het nauwlettend volgen, want er hangt misschien wel een verandering in de lucht met het aangekondigde referendum?
    Een goede week gewenst, succes met je consumentenonderzoek. Wat zal je prijsbewust worden zo, zeg.
    Liefs, Plony

  • 09 September 2008 - 18:41

    Jeannette:

    Hee Wim,

    Nou in Nederland mag er maar een stijging van 3,5% gemaakt worden vinden de regering, de VNO en de FNV, maar CNV is al aan het morren en vooral om de maximering van de ontslagpremie.
    Dat sjacherijnige hoort wel een beetje bij het weer, alhoewel vandaag, ineens was er wonderlijk genoeg de warmte en hopelijk blijft het even zo, ik heb helemaal geen zin in sokken.
    Al in mijn tweede week bij mijn nieuwe baan, heel erg eluk!

    groeten, Jeannette

  • 09 September 2008 - 19:17

    Cees:

    Ok Wim, ik ga kijken en wel in Winschoten.We zullen je weer missen.
    Wat de boodschappen betreft,doe ik ook vaak, maar let nooit op de prijzen....wat een weelde in Holland en de mensen hier maar klagen!
    Groeten en een fijne week maar weer.
    Cees.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 193248

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2007 - 12 Augustus 2010

Mijn eerste reis

22 Februari 2011 - 30 November -0001

wepsinthailand

Landen bezocht: