Zes maanden geen water......geen electriciteit.... - Reisverslag uit Tak, Thailand van wepsinthailand - WaarBenJij.nu Zes maanden geen water......geen electriciteit.... - Reisverslag uit Tak, Thailand van wepsinthailand - WaarBenJij.nu

Zes maanden geen water......geen electriciteit....

Door: wim epskamp

Blijf op de hoogte en volg

24 Augustus 2008 | Thailand, Tak

Vorige week schreef ik over Kasem, dat hij een vervelende bult in zijn nek had. Afgelopen dinsdag stond die op openspringen. Hij is toen weer naar de dokter gegaan, en die heeft het schoon gemaakt. Hij moet nu elke dag terug komen om het schoon te laten maken. En dan zal later (wanneer weet ik niet),gekeken worden wat er verder ondernomen moet worden.
Ik heb hem de groeten van velen van jullie over gebracht, en dat deed hem goed. Hij bedankt jullie daar weer voor.

De Olympische Spelen, al weer zo goed als voorbij. Ik heb begrepen dat er veel mooie sport te zien is geweest. Zelf heb ik daar niet veel van kunnen genieten, omdat de internetverbinding maar heel af en toe goed was. De andere momenten veel “wegvallen”, en dat maakt het kijken niet erg plezierig. Dus dan de krant er maar bij genomen, en de verslagen gelezen.
De Nederlandse ploeg heeft het in ieder geval veel beter gedaan dan de Thaise. Als ik het er met mensen over heb, spreken zij hun bewondering daar over uit. Hoe is het mogelijk zo weinig mensen in het land en dan zulke prestaties. Direct is duidelijk dat de sportcultuur, als je daarvan kunt spreken, hier heel anders ingevuld wordt.

Vrijdagmiddag kwam de vader van een van de kinderen uit de autistenklas de lunch voor zijn zoon brengen. Hij is Fin en woont al vele jaren in Tak.
Hij vertelde dat hij samen met een vriend muziek maakt, en dat zij zaterdagavond een optreden verzorgen in een bar, niet ver van de school. Hij nodigde mij uit om te komen kijken en luisteren. Dat leek mij wel gezellig en vertelde hem dat ik zou komen.
Zij zouden om 20.00 uur beginnen.
Er waren nog meer farangs aanwezig, en de meesten uit Finland. Nooit geweten dat er ook zoveel Finnen in de wijde omtrek van Tak wonen.
Het was een gezellig en goed optreden. Ook zij genoten er zelf erg van. Daarna nog even zitten praten onder het genot van een biertje.

Deze week vertelden de buren mij dat de regering besloten had om diegene, die weinig water en electiciteit verbruiken te belonen. Zij hoeven 6 maanden geen water en electiciteit te betalen…..te beginnen vanaf augustus.
En…. noem het Hollandse zuinigheid of verstandig omgaan met energie, maar voor mij geld deze regeling ook.
Niet dat ik er financieel beter van word, want deze kosten worden door de VSO betaald ( zit bij de huur in). Ik zie het maar als een soort sponsoring aan de VSO, omdat zij nu maandelijks 200 baaht minder aan mij over hoeven te maken. En waar praten we dan over; ongeveer 4 euro! Een kopie, niet, voor een maand!
Ik zou zeggen, proberen jullie dat ook eens; 4 euro voor water en electiciteit in de maand!
Toch een mooie opdracht voor de komende tijd.

Afgelopen vrijdag waren mijn jongste zus Ans en zwager Steve 25 jaar getrouwd. Zij hebben dat zaterdag in hun woonplaats Bampton (Engeland) uitvoerig gevierd met familie en vrienden.
Helaas kon ik daar niet bij zijn, maar mijn familie was er wel, en dat is belangrijk.

Iedereen een goede week en………spaar energie! Op naar de 200 baaht!!

Wim


Deze week geen nieuwe foto's.

  • 25 Augustus 2008 - 22:23

    Ans:

    Lieve Wim,

    De eerste reactie, dat komt alleen omdat de familie hier in engeland is.

    Wat goed zeg die besparing, misschien kan ik dat hier ook and de regering voorstellen, alhoewel zij daar geen baat by hebben.
    Het feest was heel geslaagd, bedankt voor de vertaling van het lied.
    lange e-mail en foto's zullen snel volgen.

    veel liefs,

    Ans en Steve

  • 26 Augustus 2008 - 14:25

    Plony:

    Hoi zuinige Hollander!
    Aan jou zal het niet liggen als de aarde naar de ratsmodee gaat, jij springt er tenminste zuinig mee om!
    Ik sluit me helemaal bij Ans aan, 't was een geweldig leuk feest! Ook hiervandaan volgt snel een uitgebreide mail.
    Liefs,Plony
    PS: hoorde op het nieuws dat er flinke politieke onrust is, vooral in Bangkok. Merk jij daar wat van?

  • 01 September 2008 - 17:31

    Jeannette:

    HOi Wim,
    Het feest was super en de blote vrouwen met vlaggen sloegen weer in als een bommetje!!!
    we voleden dat je er ook bijw as in gedachten!!
    big hug, Jeannette

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 140
Totaal aantal bezoekers 193249

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2007 - 12 Augustus 2010

Mijn eerste reis

22 Februari 2011 - 30 November -0001

wepsinthailand

Landen bezocht: