Koninginnedag............moederdag - Reisverslag uit Tak, Thailand van wepsinthailand - WaarBenJij.nu Koninginnedag............moederdag - Reisverslag uit Tak, Thailand van wepsinthailand - WaarBenJij.nu

Koninginnedag............moederdag

Door: wim epskamp

Blijf op de hoogte en volg

17 Augustus 2008 | Thailand, Tak

Daar zit je dan….alle overbodige spullen van zolder gehaald, op tijd naar de markt, om een goede plaats te krijgen, blijk ik de enige te zijn, die Koninginnedag op deze manier wil vieren.
De andere mensen op de markt verkopen gewoon hun waar als elke dag en kijken mij een beetje meewarig aan.
De spullen maar weer bijeen gepakt en huiswaarts. Daar nog maar eens gevraagd of er geen”vrijmarkt” is. En als antwoord kreeg ik dat deze dag anders gevierd wordt dan in Nederland.
Er blijken wel bijeenkomsten te zijn, met toespraken, waarin de Koningin en met haar alle moeders lof worden toegezegd.
‘s Avonds was er, in een soort culturele hal ook een bijeenkomst. Ik wist daar niets van, maar omdat ik regelmatig en ommetje maak langs de rivier, kwam ik daar ook. Helaas was het net afgelopen. Wat ik nog wel mee maakte was het vuurwerk.
En dat was een mooie afsluiting.
Die dag was ik vrij, maar helaas, toen ik de fiets pakte om een stuk te gaan fietsen, kwam de regen met bakken uit de lucht. Het leek wel een Nederlandse Koninginnedag. Dan maar een boek gepakt en gaan lezen.

Vorige week zondag met een aantal vrienden naar de opening van een nieuw huis. En dat gaat gepaard met veel eten en drinken. Natuurljk is er de ceremonie met de monnikken.
De mensen, die dat huis betrekken hebben voor mij in “mijn huis” gewoond.
Ze zijn er wel een stuk op vooruit gegaan. Hebben nu een vrij uitzicht op de bergen, en veel ruimte om hun huis. Een prachtige plek!
En het werden een paar gezellige uurtjes.

Woensdag op het werk, liet Kasem, mijn steun en toeverlaat, mij een bult in zijn nek zien. Hij had er last van en het zag er ook niet goed uit. Aangezien wij een bezoek aan het ziekenhuis hadden gepland om daar een aantal kinderen te bezoeken, maakte hij direct een afspraak om bij een dokter langs te gaan.
Na een aantal algemene onderzoekjes, mocht hij aansluiten in de rij. Bij navraag bleek het ongeveer een uur te gaan duren voor hij aan de beurt was. Daarom eerst maar de kinderen bezocht, en inderdaad wij zaten net of hij werd opgeroepen. Dat onderzoek was wel heel snel gedaan. De arts vertelde hem dat hij donderdag terug moest komen en dat hij dan geholpen werd. Het zou weggehaald worden.
“Ach”, zei hij,” vrijdag ben ik wel weer op het werk”. Dat was dus niet het geval. Toen ik donderdagavond belde, vertelde hij dat er algemene onderzoeken waren gedaan en dat de operatie vrijdag zal plaats vinden.
Maar hij voelde zich niet fit, en zou vrijdag thuis blijven. Vrijdag even bij hem langs. Hij had medicijnen gekregen, maar bij het slapen had hij veel last. Hij zou nog wel zien hoe het de volgende week zou gaan.

Nog even iets recht zetten.
Nu de Olympische Spelen in volle gang zijn, en er door vele sporters medailles behaald , of net niet worden, wordt er ook bij gehouden welk land er de meeste binnen haalt.
Vorige week vertelde ik nog dat de sportactiviteiten hier afgelopen zijn. En ik schreef ook wie er gewonnen had. Maar…………… het grote scorebord bleek een paar dagen niet bijgehouden te zijn. Toen ik zondagavond langs het bord liep, gaf dat een heel ander beeld.
De provincie Chang Mai bleek de grote winnaar en Tak kwam op een 10e plaats met geen 5 maar 24 medailles in totaal.
Het is maar dat jullie het weten.

Nog veel plezier met de O.S.
Wat doen we het goed, he!

Bij de foto's: Van het rondje, dat ik vaak loop heb ik een aantal foto's gemaakt. Dus deze keer omgeving Tak.

Wim


  • 17 Augustus 2008 - 06:55

    Plony:

    Hoi Wim,
    Misschien moet je de ouwe zooi op de Thaise marktplaats zetten!
    Leuke (en voor ons herkenbare) foto's van de omgeving van Tak. Wens Kaseem beterschap namens ons.
    Fijne week, liefs,
    Plony

  • 17 Augustus 2008 - 09:04

    Ans:

    goh zeg wat vervelend voor kaseem.
    leuk die foto's van de omgeving, kijken of ik het kan herkennen in October. Ook al kon je je oude rotzooi niet kwijt, wees blij dat je een vrije dag had, hier word de koningin niet met lof toegesproken en we krijgen ook geen vrije dag op haar verjaardag! Een goede week, voor ons een drukke week met alle laatste voorbereidingen voor zaterdag.
    heel veel liefs

    Ans xxx

  • 17 Augustus 2008 - 09:05

    Ans:

    heb net mijn reactie gelezen, leuk dat ik pas morgen plaats en plony over 22 uur, dan heb je iets om naar uit te kijken!!!

    ans xxx

  • 17 Augustus 2008 - 11:37

    Jeannette:

    Hoi Wim,

    Ja, niet iedereen wil jouw rotzooi kopen, ha, ha, ha!
    Ik heb net een blog geschreven op Hyves over de demonstratie van Georgiërs in Brussel, het is een enorme toestand daar, voor jou nu heel ver weg!
    Nou ja, de moederdag/ Mariaverering is hier top met vuurwerk en lichtshow, Brussel is overlopen door toeristen.
    En nieuw in Brussel de fietstaxi, echt gaaf, maar het lijkt me dat ze bepaalde bergjes hier echt niet gaan halen!!
    Er komt een meisje bij mij inwonen, dus het appartement blijft voorlopig, super he!

    groeten, Jeannette

  • 17 Augustus 2008 - 11:39

    Jeannette En Gerard:

    Hoi Wim,

    Wil je Kaseem van ons veel sterkte en beterschap wensen en zeggen dat we met hem meeleven!!!

    groeten, J&G

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 193247

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2007 - 12 Augustus 2010

Mijn eerste reis

22 Februari 2011 - 30 November -0001

wepsinthailand

Landen bezocht: