Interview - Reisverslag uit Tak, Thailand van wepsinthailand - WaarBenJij.nu Interview - Reisverslag uit Tak, Thailand van wepsinthailand - WaarBenJij.nu

Interview

Door: wim epskamp

Blijf op de hoogte en volg

06 Juli 2008 | Thailand, Tak

Ik wist dat zij mij zou bezoeken. Ik wist oko dat het voor de 17e juli zou zijn. Zij zou het op tijd laten weten, want zij had een heel reisschema. Dinsdag bekijk ik mijn mail en zie dat zij aangeeft donderdagavond te willen komen en vrijdag de interviews wil afnemen. Of dat uitkomt? Ik schrijf terug dat ik het zal zien te regelen, en dat zij er van hoort.
Ik heb het over Nicole v.d Zurk. Zij heeft ongeveer 2 jaar in de Phillipijnen gewerkt voor de VSO, in een vredesproject.Zij had in die tijd ook een boekje geschreven over een aantal vrijwilligers. Nu kreeg zij de vraag of zij zowel over 12 Phillipijnse als Nederlandse vrijwilligers een boek wilde schrijven. Daarvoor werd in overleg met VSO Nederland 12 vrijwillgers gevraagd me te willen werken aan dit project. Het gaat om mensen die in Aziatische landen werken.
Zo kreeg ik die vraag ook enige weken geleden. Ik heb toen in het kort uitgelegd waar ik mee bezig was, en gezegd dat zij van harte welkom was.
Donderdagavond hadden wij een soort voorgesprek. En dat gaat natuurljk veel verder dan alleen over het werk. Want voor mij was het eindelijk weer een gelegenheid om in het Nederlands te praten. En omdat zij haar placement had afgerond ook een mooie gelegheid om haar ervaringen te horen, en ideeen uit te wisselen.
En wat blijkt, zij is geboren in Hoofddorp, maar woont daar niet meer.
We hadden afgesproken dat ik haar de volgende morgen bij het hotel zou ophalen.
Zij zou dan gesprekken hebben met mijn 2 collega's, die in de autisten klas werken en met Kaseem. Natuurlijk waren we de directrice niet vergeten, maar zij had al aangegeven dat ik die dag voor Nicole zou zorgen.
Na een bezoek aan het SEC gingen we naar de school. Gelukkig had Kaseem zich vrij kunnen maken, zodat hij voor de vertaling kon zorgen.
Nicole maakte ook veel foto's want de verhalen worden voorzien van " actiefoto's".
Na de lunch, hadden ze en gsprek met Kaseem, en werden er weer foto's gemaakt.
Tussen de bedrijven door hadden wij onze gesprekken en kon ik mijn ervaringen vertellen.
Toen ik haar weer bij het hotel afzette, vroeg ik of ze het leuk vond die avond bij mij "thuis" te eten. Kreeg ze meteen een indruk waar ik woonde en met wie ik verder omging. Dat vond ze gezellig. Ik zou haar een uur later op komen halen.
Toen ik het hotel binnenstapte werd er gezegd:" goeden avond" Ik was verbassd, want ik kom regelmatig in het hotel maar dat was mij nog niet overkomen. Een van de medewerksters van het hotel, zij werkte er nu 3 dagen, hat naar later bleek zichzelf Nederlands geleerd. Met een boekje en via cassettes. Ze sprak het goed, en kon ons, inmiddels was Nicole er ook bij gekomen, als wij rustig spraken, ook volgen. Dat was wel heel bijzonder.
Toen wij haar zaterdagavond weer troffen, heb ik haar gezegd, dat ik zal proberen wat Nederlandse boekjes over te laten komen, zodat zij ook wat kan gaan lezen. Dat wilde zij graag, dus...... als er iemand is, die eenvoudige (school)leesboekjes heeft( van het Reve is iets te hoog gegrepen!) en er niets meer mee doet, er is iemand, die ze graag wil hebben.
Zaterdag ben ik samen met Nicole naar Sukhothai, Het Historische park, geweest. Dat wilde zij graag bezoeken. En samen is dat nog gezelliger. Dat werd een leuke dag, weer mooie foto's, en gefietst.
We sloten haar bezoek af met een eten op de markt, en nog een aantal laatste vragen. Ik denk dat zij voldoende stof heeft om er een aardig verhaal van te maken.
Vandaag is zij door gereisd naar Mae Sariang, waar zij het volgende interview zal hebben.
Na Thailand nog veel ander landen: Cambodja, Vietnam, India, Laos....dus zij is nog wel even aan het reizen. Wanneer het boek uit komt zal ik jullie dat laten weten. Want Wim praat in het boek niet over hardlopen maar over zijn werk. We hebben het overigens wel over hardlopen gehad, hoor. Want Ncole wil ooit nog eens een marathon lopen!!

Dus heb je leesboekjes stuur ze dan op naar:
Wim Epskamp
95/16 Mahadthaibumrung
T. Nong Luang
Muang Tak
Tak

Alvast hartelijk bedankt.
Geniet van je vakantie, als je die hebt, en anders van de dagen, die gaan komen.

Wim

  • 06 Juli 2008 - 06:44

    Lia:

    lieve Wim,
    jouw ervaringen blijven wel elke keer opnieuw bijzonder. Het lijkt mij ook geweldig om weer eens een langere tijd nederlands te kunnen praten. Wat leuk dat die receptioniste nu ook nederlands aan het leren is. Als wij naar Thailand komen, willen wij wel in dat hotel logeren. wat jouw vraag over leesboekjes betreft, ik zal nog eens in de oude doos kijken, maar denk niet dat ik je kan helpen.
    Zo, ja dan stuur ik ze op.
    fijne werkweek; liefs Lia

  • 06 Juli 2008 - 08:54

    Ans:

    Hallo Broer,

    goh wat heb je het toch druk en word je nog beroemd ook in het buitenland. Onze reis is geboekt en ben al druk bezig met de voorbereidingen, heb van een patient een boekje over thailand gehad, leuk he! zal je gauw weer shrijven, er zijn engelse boekjes onderweg, heb geen nederlandse sorry! veel liefs
    Ans

  • 07 Juli 2008 - 09:32

    Klazien:

    Hoi Wim,
    Even een korte reactie. Wat een mooi verhaal weer.
    Je kunt er dus een baantje als leraar Nederlands bijnemen voor in je vrije tijd.
    Maar wat leuk dat die receptioniste Nederlands praat.
    Heb zelf geen boekjes maar zal Maria in Castricum vragen of zij nog wat heeft liggen op zolder.
    Een fijne week.
    Tot de volgen mail.
    Liefs, Klazien.

  • 07 Juli 2008 - 16:51

    Sylvia:

    Lieve Wimpie,
    Wel jammer dat Nicole alweer zo snel wegging van je...of zou het toch niks zijn geworden tussen julie???
    Ga je nooit eens naar zo'n zalige massage-dame?
    Of hou je die intieme informatie voor je zelf?
    Maak me GEK!
    Over mezelf; Ben net weer terug uit de Zuidelijke Ardennen, vandaar dat ik de vorige week geen reactie had gezet.
    PS; Ik zal kijken of ik een leuk sex-boekje voor jou zelf heb, om op te sturen...haha.

    Met heel veel liefs, ik denk aan je!!!(serieus)
    Van Sylvia. x x x


  • 08 Juli 2008 - 20:15

    Chris En Flora:

    Ha Wim
    Het is alweer een tijdje geleden dat we iets van ons lieten horen, maar we zijn je niet vergeten hoor! Leuk om je verslagen te lezen en foto's te kijken uit zo'n andere wereld dan ons kleine landje. Goed te lezen dat je plannen hebt voor de marathon in Pattaya. We zijn benieuwd hoe het je vergaat. Succes!
    groetjes, Chris-Flora

  • 10 Juli 2008 - 09:38

    Jeannette:

    Hoi Wim,

    Er was geen reactie van mij want ik zat in London en was daar Harrods aan het leegkopen tijdens de sale, nadat we de gay pride hadden bekeken, geweldig!
    Wat heerlijk dat je Nederlands hebt kunnen beppen met iemand die ook wat te vertellen heeft, let je wel op je schrijvende kunsten, meester, want je zit of snel te typen of je taal gaat achteruit!!
    Ik ga voor die leuke mevrouw in het hotel een paar boekjes kopen van Annie MG Schmidt , want Kader Abdollah zegt dat dat de beste methode is om de Nederlandse taal te leren en iets van onze cultuur te begrijpen.
    En ga je haar nu les geven?? Dan kan zij jou ook weer helpen net als die meneer in het verleden, of doe je dat nog steeds?
    Ik zit heerlijk in huisje Brussel en de platen zaak beneden draait de originele Sunny ones o true etc. heerlijk hard zodat ik lekker meegeniet!
    Dat past wel bij het druilig weer, il pluit!
    doei, Jeannette

  • 11 Juli 2008 - 09:57

    Jeannette En Ans:

    Hoi Wim,

    Wij wilden weten of je ook een t-shirt krijgt voor dat interview, bij voorkeur roze je lievelingskleur, maar roze renschoenen mag ook wat ons betreft!?

    Ohja, Vroemen is betrapt op doping, mooi shit, als je naar uitzending gemist.nl surft kun je het laatste nieuws kijken en als je dan je headphones van de ipod in je laptop stopt kun je het ook nog verstaan!!

    Vanavond ga ik met Gerard en een vriendin naar het gratis optreden op de grote markt van Raymond van het Groenewoud met de zangeres van voorheen kcchoice,

    doei,
    Jeannette

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 193253

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2007 - 12 Augustus 2010

Mijn eerste reis

22 Februari 2011 - 30 November -0001

wepsinthailand

Landen bezocht: