je weet het nooit.......... - Reisverslag uit Tak, Thailand van wepsinthailand - WaarBenJij.nu je weet het nooit.......... - Reisverslag uit Tak, Thailand van wepsinthailand - WaarBenJij.nu

je weet het nooit..........

Door: wim epskamp

Blijf op de hoogte en volg

08 Juni 2008 | Thailand, Tak

Het lopen ging het begin van deze week niet echt lekker. Wat last van een bilspier( ik denk dat ik te veel en te lang zit ;) ). Besloten om eerst maar eens een "coldpack"aan te schaffen, want om Hans elke week langs te laten komen, of zelf elke week naar hem toe te gaan wordt een beetje prijzig!
Dat koelen helpt in ieder geval, maar ook besloten om een week niet te lopen. Dus op de fiets, want dat gaat prima. Gisteren ongeveer 45 km. en dat ging best goed.
Vanmorgen dacht ik:"ik vertrek rond 8 uur, doe het rondje wat ik al vaker,ook met de groep heb gefietst, en ben dan na een goed uur weer thuis".
Toen ik ongeveer halverwege was, zag ik dat er veel bedrijvigheid was. Wat bleek, er was een wedstrijd uitgezet. Toen ik langs fietste, riepen een aantal mensen, dat ik ook mee moest doen. Ik zag dat er linten in het bos waren uitgezet, en kreeg het vermoeden, dat het parcours daar ook was. En in een echte mountainbike wedstrijd had ik geen zin, geen ervaring, geen bescherming. Dat zei ik hen ook. Toen vroegen ze hoe oud ik was en gaven toen aan dat mijn leeftijdsgroep een groot deel over de verharde weg reed, en een deel onverhard. Dat zag ik dan wel zitten. En zo werd ik ingeschreven voor mijn eerste wielerwedstrijd ooit!
Ik zei ook dat ik geen geld bij mij had,omdat ik alleen maar een rondje wilde fietsen, maar dat was geen probleem. En of ik nog iets wilde eten, of water, het was allemaal aanwezig. Aangezien ik nog niet echt ontbeten had, leek het mij wel verstandig iets te eten.
Een aantal mensen maken dan een praatje met me, en ik herken er ook wel van de keren dat ik mee gefietst heb. En velen weten dat ik vaak hardloop, want ze komen mij wel eens tegen! Hoewel het bij korte gesprekken blijft,is er wel snel contact, en dat is erg leuk. Een probleem was, dat ik geen helm heb. Maar ook dat werd snel opgelost. Er was iemand, die mij zijn helm wel wilde uitlenen!!
De "oudjes" gingen als eerste van start. En net als bij het lopen, gaat dat in een hoog tempo. De eerste zie ik nog even in de verte, enp robeer aansluiting te hebben bij 4 anderen. Dat lukt aardig, tot we het onverharde pad opgaan.Veel grind, wat modder, stenen, niet echt makkelijk, maar wel door een prachtig gebied. Ik moest de anderen laten gaan, ook omdat ik niet echt naar beneden durfde ( het lijkt wel hardlopen). Ik hield ze wel in het oog, en toen we voor de laatste km. weer het asfalt opdraaide, wist ik ze toch voor te blijven, want een sprintje zat er nog wel in.
Ik denk dat ik zo rond de 10e/12e plaats eindigde.
Bij de finish was alles ook prima geregeld. Ik blijf Nederlander, dus als het gratis is, is het mooi meegenomen. Volop eten, drinken,fruit en ijs.
Na een half uur vertrokken de "echte mountainbikers". Zij moesten wel door het bos, daar heb ik nog naar gekeken. ook dat was genieten, zowel van het afzien als van de snelheid waarmee ze door het bos reden.
Tja, dan kom je iets later thuis dan gepland.
Gisteren vond ik het tijd om maar een wat langer stuk op de brommer af te leggen.Ik had gehoord over een dam," De Bhumipondam", genoemd naar de Koning. Dat moest een bezoek waard zijn. Het is slechts 60 km. vanaf Tak. Is wel mooi voor de nodige "bromervaringen".
Ik dacht als ik de borden volg, kom ik er vanzelf. En dat was ook zo. Via een aantal kleinere plaatsen, opletten voor ovestekende honden, en vooral links blijven rijden, bereikte ik het complex. Het is een prachtig gebied. De dam is in de Pingrivier, die ook door Tak stroomt.
Het begon te regenen, toen ik de brommer parkeerde, maar de buien, er zouden er meer volgen, waren van korte duur. Na rustig alles bekeken te hebben, weer terug. En eigenlijk vallen 60 km. best mee. Maar dat wist ik al van het hardlopen :).
Op de terugweg ook een bui, even twijfelde ik om te gaan schuilen, maar dacht:" ach als ik thuis ben zijn er droge kleren. Dus maar door!"
En aangezien de temperatuur prima was, heb ik het niet koud gekregen.
Dan willen de buren graag weer weten waar ik geweest ben, en als ik dat dan vertel, vinden ze dat toch wel bijzonder, om dat in je eentje te ondernemen.
Over de rest van de week valt niet zoveel te vertellen. het was een week van naar het werk, naar huis, eten, wat praten, slapen, weer naar het werk.....Tot vrijdag er ineens van alles opgeruimd en uitgezocht moest worden op het SEC. Dat gaf een onoverzichteljke dag. En een zooi!
En het was nog maar van 2 ruimten. Wanneer de ander aan de beurt zijn.....we zien wel. Gelukkig aan het eind van de dag alles weer netjes.
Maandag een frisse start.

In Thailand zijn al een paar weken demonstraties gaande tegen de regering. Komt dat in Nederland ook in het nieuws?
Elke dag komen er veel mensen bijeen in Bangkok bij de regeringsgebouwen om hun onvrede over de regering te uiten. En om tegen Taksin te ageren. Hij mag weliswaar enige jaren geen officiele bestuursfunctie bekleden, maar via zijn partij regelt hij wel veel/alles. Hij is de afgezette premier,die o.a Manchester City heeft gekocht, veel geld heeft uitgezet in diverse landen. En dat is wat ik begrijp, geld van de Thaise bevolking. De mensen hier zijn daar erg boos over ( en dan druk ik mij nog positief uit).
Ook omdat hij bij de laatste verkiezingen, dec 07, veel stemmen heeft gekocht.
Ook wil hij een soort systeem naar Amerikaans voorbeeld, dus ook een republiek. Maar hier moet je echt niet aan de Koning komen!!want dan ben je verkeerd bezig. En wat ik van zeer veel mensen inmiddels wel begrepen heb, is hij iemsnd, die zich inzet voor alle lagen van de bevolking.
Dit bij alle prijsverhogingen; rijst , benzine, water, en veel zaken, die daar mee te maken hebben, hebben deze demonstraties tot gevolg.
Elke dag zijn er uitgebreide reportages op de t.v.
Hoe het zal aflopen........
je weet het niet..

Ik hoop dat iedereen weer een mooie week tegemoet gaat.

Wim


  • 08 Juni 2008 - 07:34

    Plony:

    Hoi Wim,
    Ik heb weer genoten van je verhalen! Je ziet: nooit te oud om jezelf om te scholen naar een andere tak van (wedstrijd)sport. (Maar......Wat zei Bertje Visser ook weer: wat is belangrijk: DE HELM!!)
    Binnenkort ook meedoen aan GP Motorsport?
    Ik wens je weer een goede week, liefs,
    Plony

  • 08 Juni 2008 - 18:58

    Edwin Vd Loop:

    Ha die Wim,
    Zie je nou wel dat mountianbiken super leuk is! wie weet kunnen we samen eens een keer 100km gaan fietsen ipv lopen. Ik ben er klaar voor en jij zo te lezen ook dus ik daag je uit hiervoor Wim!!!
    Groetjes edwin

  • 08 Juni 2008 - 22:41

    Jeannette:

    Hee Wim,

    Wat zegt Plony nou, moet je aan het bloemschikken, levensgevaarlijk, ha, ha, ha!
    Het is hier snertweer, paar uurtjes zon en meest regen in Slovenië, terwijl het in Nederland 27 C is. We merken er niet veel van, want het is sporten, sporten en sporten. Vooral pilatus is zwaar, had ik nog nooit gedaan.
    Alhoewel de massages hier beter zijn geregeld dan bij jou Wim!
    Ik heb nog niks van die demonstraties gezien, en kan het niet checken bij Aranya, die vast betrokken is, want ik kan geen mails uitdoen hier. Maar het verbaasd mij niets!
    Ik heb hier ook alleen maar BVN en CNN op tv en dat is niks, hopelijk morgen wel voetbal, want zelfs ik wil dan wel kijken!!
    Indrukwekkend die dam en eht meer!
    groeten, Jeannette

  • 11 Juni 2008 - 06:20

    Lia:

    hoi Wim
    bijzonder dat jij nu ook aan het fietsen geslagen bent.
    Ik ben nu ook wel benieuwd wanneer je het motorrijden gaat oppakken. je hebt toch niet voor niets lessen geha?
    prachtige foto's heb je meegestuurd.
    liefs Lia

  • 13 Juni 2008 - 16:23

    Sylvia:

    Haai Wim,
    Leuke verhalen heb ik van de afgelopen 3 weken weer van je kunnen lezen, nu net na thuiskomst van onze Italiaanse vakantie.
    En mooie foto's erbij!
    En dit keer waren ze niet zo heeeel lang, dus kwam ik er wat makkelijker doorheen, en las ze achterelkaar!
    Heel erg leuk en spannend weer.
    Net als onze zomerse warme weken waren, gecrossed over het hele eiland heen, niet met de benen, niet met de fiets, niet met de motor, niet met de boot, maar met de.....gehuurde auto! Aan iedereen aan te raden die dit leest!

    Heel veel fiets- en cross- plezier met veel liefdesavontuur,achterop!!
    Liefs van Sylvia. x x x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 193231

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2007 - 12 Augustus 2010

Mijn eerste reis

22 Februari 2011 - 30 November -0001

wepsinthailand

Landen bezocht: