Oerend hard - Reisverslag uit Tak, Thailand van wepsinthailand - WaarBenJij.nu Oerend hard - Reisverslag uit Tak, Thailand van wepsinthailand - WaarBenJij.nu

Oerend hard

Door: wim epskamp

Blijf op de hoogte en volg

25 Mei 2008 | Thailand, Tak

Ze gingen hard, oe oe oerend hard, oe oe oe oerend hard, Willem op de Honda ,Kaseem op de Yama a ha.
Afgelopen donderdag is mijn nieuwe "motorfiets" afgeleverd. Dat doen ze op de plaats waar je werkt, want dan is de kans het grootst, dat je aanwezig bent. Echter was ik op de school die morgen, en toen ik rond 12 uur terug kwam vertelde Kaseem dat ie er was!
De Honda Wave S100. Alle papieren waren gelukkig ook afgeleverd, en een helm met jas. Ik realiseerde me dat ik al ongeveer 9 maanden geen auto of motor meer had gereden. Kaseem vertelde me wat wat was en waar het voor diende. Niet heel moeilijk, het is gewoon even wennen. Aangezien ik donderdag op de fiets naar het werk was gekomen, besloot ik vrijdagochtend te gaan lopen en dan op de nieuwe aanwinst naar huis. Kon ik direct even oefenen, eerst op een wat rustigere plek en dan de stad in.
Zaterdag heb ik ook weer gereden, zodat ik zo snel mogelijk gewend raak aan hoe ze hier rijden!
En nu natuurlijk op de brommer naar de markt,zoals alle Thai, want dat is voor mij toch wel 2 a 3 minuten lopen.Op de brommer neemt dat nog meer tijd in beslag, want voor je dat ding ergens kwijt bent...... maar je moet je aanpassen, toch!
En jullie snappen wel dat mijn volgende aanwinst een echte Pick-up wordt, en dan ben ik helemaal Taai.
Even voor alle duidelijkheid, deze brommer is door de VSO, zeg mij aan mij geleend, zodat als ik verre bezoeken met doen ik hiervan gebruik kan maken. En ik mag hem ook privé gebruiken!
Mooi toch!!
Afgelopen maandag een bezoek gebracht aan de tandarts. Ik kon direct om 5 uur 's middags terugkomen. Na een controle vertelde zij mij dat er tandsteen verwijderd moest worden ( zoals al jaren het geval is), en dat ik woensdag om dezelfde tijd terug mocht komen. Snelle actie! Het ging allemaal voorspoedig en na betalen van 6 euro, kon ik weer gaan.
Zo,ik ga direct nog even een stukje rijden, voor alle duideljkheid ik heb al gelopen, dus denk niet weer een moeie smoes om niet te hoeven lopen!

Iedereen een mooie laatste mei week.

Wim





  • 25 Mei 2008 - 08:30

    Plony:

    Hoi Wim, gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Doe je wel voorzichtig jongen, want je weet hoe het met Bertus op z'n Norton en Tinus op de BSA afliep.
    En dan nu zeker met drie man op jouw Honda een dagje uit, op z'n Thais?
    Veel plezier!
    Liefs,
    Plony

  • 25 Mei 2008 - 08:41

    Ton:

    Ha Wim, toch leuk he een brommer van de zaak. En ja, je hoort er nu helemaal bij. Zie daarvoor foto 5. Iedereen in de straat heeft een brommer. Ga je nu in je vrije tijd bij het bussstation staan om bij te verdienen met als vervoerder?

    Liefs Ton

  • 26 Mei 2008 - 10:50

    Jeannette:

    Hoi lieve Wim,

    Ja, Mario's Wim, wim, wim ,wim,wim, met dat froem froem geluid, gaat nu dus echt van pas komen! Voor je het weet zoeft Wim Wim je voorbij, nog eens wat anders dan Tom Tom!
    Het regent hier, en ineens koelde het weer af, we hadden heerlijk 21 graden weer, maar ja, this is the Netherlands!
    Volgende week zit ik voor drie weken in Slovenië, maar met internet, want ja de berichtjes willen we niet missen.

    groetjes,
    Jeannette

  • 26 Mei 2008 - 20:17

    Nel:

    hallo wim zo dat is een mooie moter een honda nou arnold ze auto is een honda cive en dat is echt mooie auto met van alles er op aan maar hij geniet er ook gaat ook veel er mee na mietigs dat zijn van die autoshows ze hebben ook een hele vriendeclub ach en dat is ook leuk maar geen tijd voor een vriendin dat is ze auto
    nou met ons gaat alles goed onze ik geniet erg van sofia en melvin en opa henk is opa zonnetje en oma is oma pol met esther en arjan gaat ook alles goed nou meer weet ik zo gauw niet he wim ik wens je veel rij plezier en blijfje volgen groetjes van nel en de rest van de polletjes


  • 28 Mei 2008 - 16:33

    Jack :

    Beste Wim

    Regelmatig bezoek ik jouw webpagina en lees met belangstelling jouw verhalen.
    In juli brengen wij ook weer een bezoek aan Tak en hierover heb ik een vraagje.
    Zijn er in Tak ook auto’s met chauffeur te huur voor een dag of moet je alles per bus doen.

    jackwerf@msn.com

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 193239

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2007 - 12 Augustus 2010

Mijn eerste reis

22 Februari 2011 - 30 November -0001

wepsinthailand

Landen bezocht: