Ik.............in de regen, - Reisverslag uit Tak, Thailand van wepsinthailand - WaarBenJij.nu Ik.............in de regen, - Reisverslag uit Tak, Thailand van wepsinthailand - WaarBenJij.nu

Ik.............in de regen,

Door: wim epskamp

Blijf op de hoogte en volg

18 Mei 2008 | Thailand, Tak

..... nee zingen in de regen doe ik niet. Ten eerste omdat ik dat niet kan, en te tweede zal iedereen hier mij voor gek verklaren. En dat doen ze misschien toch wel als ze me wel zien hardlopen in de regen.
Is het weken warm tot erg warm geweest, afgelopen zondagavond is het gaan regenen, en dat heeft wel een weersverandering met zich mee gebracht. Elke dag regen, soms zulke hoosbuien, dat straten in mum van tijd blank staan. Zeker het begin van de week tot en met donderdag was het af en toe bar en boos. Als het droog was, rustig wachten op de volgende bui. En aangezien de temperatuur daardoor wel aangenaam wordt, wil ik af en toe ook een stukje lopen. Ach, als het een beetje regent is dat nog goed te doen, maar in de hoosbuien absoluut niet.Waren er al niet veel lopers, deze week was ik geloof ik de enige.
Gelukkig vrijdag en zaterdag wat beter, en dan kan je ook gewoon weer even naar buiten.
Als het zo regent is er in Tak weinig te doen. De avondmarkt,waar ik regelmatig naar toe ga, is er dan niet, en het is overal rustig op straat. Het is dan veel binnen zitten. Maar goed als het even kan, maak ik toch een ommetje. Aan de andere kant krijg ik al een beetje een idee hoe het in het regenseizoen zal zijn. Dat zal ongeveer begin juni komen en enige maanden duren!

Natuurlijk ook naar het werk,op de fiets. Ik heb een heel mooi beschermregenjack! Twee van de lezers zullen het wel herkennen, en nu heeft het dus toch nog een bestemming ook! Dat hadden jullie toen niet verwacht, hè! Ach, ik eigenlijk ook niet!

Deze week viel ook het uitslagenboek van de marathon van Bangkok in de bus. Na 6 maanden is dat niet slecht! En wat blijkt.....er staat nog een foto van mij in ook! Voor de wedstrijd een banaantje eten.

Deze week zijn de scholen aan hun nieuwe schooljaar begonnen. En dat is op de weg weer goed te merken.
Aangezien ik met een coll. schoolbezoeken ga doen, heb ik een aantal punten en vragen opgezet over die bezoeken, zodat ik een beetje een idee krijgen hoe ze dat tot nu toe doen. Ik heb Kaseem gevraagd, die te vertalen, zodat ik komende week wat gemakkelijker kan praten. Ik verwacht dat mijn werkschema dan ook rond zal komen, zodat ik dan voor een aantal maanden weet wat te doen.
Ik moet ook mijn eerste 6 maandelijkse rapport voor de VSO inleveren. Dat gaat aan de hand van een aantal vragen. Ook daar had ik de hulp van Kaseem bij nodig. En aangezien er dinsdag nog maar heel weinig kinderen op het SEC aanwezig waren, zei hij , dat we in de ballenbak gaan zitten. Dat is goed voor de ontspanning en concentratie. Ik moest toen direct denken aan mijn eerste 3 daagse in Rusland. We hadden de eerste dag 2x 35 km. gelopen, en 's avonds op de kamer zie Alexander toen:"Wim drink een wodka, dat is goed voor "the relexation". En verdraaid, de volgende dag liep ik een heel goede 40 km. en later op de dag nog een goede 25 km. Dat hoeft nu niet ,maar het was wel apart om op deze manier een gesprek te hebben.

Morgen een vrije dag; weer een boeddha dag.
Dan houdt dat ook voorlopig op.
Ik wens jullie mooie, goede gesprekken.

Wim.

Bij de foto's. Aangezien er afgelopen week geen spectaculaire zaken op de foto te zetten waren, maar wat gewone foto's.
En nog een paar sculpturen.

  • 18 Mei 2008 - 06:24

    Plony:

    Hoi Wim,
    Even kort, want gisteren hebben we elkaar natuurlijk uitgebreid gesproken. Mooie foto's weer, wat een indrukwekkende beelden zeg! Dan voel je je wel klein als je daar naast staat, denk ik. Mooi om te zien dat je in Thailand groene vingers hebt gekregen!
    Sterkte met de regen (had je niet beter kaplaarzen kunnen kopen ipv nieuwe hikers????)
    Liefs,
    Plony

  • 18 Mei 2008 - 10:40

    Ans:

    Hallo Wim,

    Het doet me goed om te lezen dat jij slechter weer hebt dan in Engeland.
    Nu je in het uitslagenboek staat zullen de huwelijks aanzoeken binnen stromen.
    een goede week gewenst, maar niet te vaak in de ballen bak want die is voor de kinderen.

    Heel veel liefs
    Ans en co xxxxx

  • 18 Mei 2008 - 15:51

    Sylvia:

    Beste Wim,
    Heel mooi die foto's van de grootse sculpturen, en vooral van de ingangspoort. Van de regenbescherming en de nieuwe hikers waren wat minder...haha.
    Hier prachtig weer weer, en af en toe in de zon, zalig! Je zal nu een paar weken even niets van me terug horen, want wij gaan naar Sardinië. Naar de echte warme zon en de schone blauwe zee...hoeree!

    Dus tot ziens en schrijfs weer, en hou je T(h)aai Wim, ook al regent het daar pijpestelen...eindelijk heb jij ook wat je wenste. Of is het toch wel iets te heftig en te nat nu??? Kan het me bijna niet voorstellen...na al die droogte en hitte.
    Heel veel liefs en een heleboel zonnige kussen, zonder je neusertussen...
    X X X x x x

  • 19 Mei 2008 - 12:45

    Jeannette:

    Hee die Wim,

    Ja, die regen is herkenbaar!
    Donderdag ging ik met Miriam naar Coca Rosie, die traden op in Brussel in Cirque Royal, gaaf optreden! Maar op de weg ernaartoe ging het stootregenen, echt zo dat je geen bliksem ziet.

    Zijn we vlak bij de zaal stap ik uit de auto op het moment dat het nog verergerd, en ik had mijn paraplu in 2 minuten, maar was even goed helemaal doorweekt.
    We kwamen kleddernat binnen aan, en iedereen die binnen kwam droop en dan zit je daar te soppen! Miram haar rokje bleef plakken aan de stoel.
    Maar goed het optreden was meer dan de moeite waard met twee toegiften, echt geweldig!
    Inmiddels is het hier erg afgekoeld na het mooie weer, maar de zon probeert weer terrein te winnen.
    Myranda en Veronique waren in Brussel dit weekend bij mij en daar was het gay parade, met veel muziek etc. erg gezellig!
    Nou genietn nog even van de afkoeling en dat je je planten niet hoeft water te geen!!!;-)
    groeten, Jeannette

  • 20 Mei 2008 - 19:54

    Agatha:

    Hoi Wim,

    Leuk hoor al die foto's en leuk die foto met de banaan. Hoe duur kosten de hikers daar. Loop ze ook te zoeken , maar ze kosten bij ons nogal erg duur, maar ze lopen wel erg lekker hoor.Hier begint het weer een beetje goed weer te worden. Nog drie weken en dan heb ik bijna 14 dagen vakantie was het maar zo ver. En we gaan ons opmaken voor de slingers en ballonnen voor het EK. het gaat je goed en werk ze maar weer.

    groetjes van agatha (en Rob)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 193231

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2007 - 12 Augustus 2010

Mijn eerste reis

22 Februari 2011 - 30 November -0001

wepsinthailand

Landen bezocht: