Kamphaeng Phet - Reisverslag uit Tak, Thailand van wepsinthailand - WaarBenJij.nu Kamphaeng Phet - Reisverslag uit Tak, Thailand van wepsinthailand - WaarBenJij.nu

Kamphaeng Phet

Door: wim epskamp

Blijf op de hoogte en volg

13 April 2008 | Thailand, Tak

.....en die was ik nu net vergeten, die pet. En met de heersend ewarmte gaat die wel steeds meer van pas komen.
Gisteren samen met vrienden naar Kamphaeng Phet geweest. Dat is een plaats op ongeveer 70 km. van Tak. Deze keer niet met eigen auto of met brommer, maar met de Song Touw. Dat is een simpele bus, een verbouwde pick-up, met altijd heel veel mensen en dus weinig ruimte. Maar als ik andere Song Touws zag, was die van ons nog leeg. Volgestouwd met mensen en goederen, vertrokken velen vanaf busstations.
Voor een deel komt dat ook, omdat de komende dagen "Song Kran"gevierd wordt. Dat is en soort Thai nieuwjaar, en dat wordt gevierd met veel water. De warmte is dan ook een beetje op zijn/haar hoogtepunt( de laatste dagen 40+), en 4 dagen lang wordt er met water gegooid. Veel mensen gaan dat vieren thuis, de plaats waar hun ouders wonen, en dat is veelal ook de plaats war ze geboren zijn.
Hoe dat precies zal gaan, zal ik volgende week bespreken, want vandaag begint het officieel. Dat neemt niet weg dat ik gisteren al een voorproefje heb gehad. Drijfnat kwam ik thuis, maar wat gaf het een verkoeling, heeerlijk!!!
In Khamphaen Phet is een ook een historisch park, te vergelijken met die in Sukhothei, maar volgens de mensen is
deze groter. Het is ook een prachtig park en de rust, die ook hier heerst is overweldigend. En altijd kom je dan weer aparte zaken tegen. Zie ook de foto's.
Het werd weer een gezellige dag, met het nodige voedsel en drank.
Afgelopen woensdag kennis gemaakt met een nieuwe collega. Wat ik van Kaseem begreep heeft zij eerst de gelegenheid om 3 dagen te komen kijken. Dan neemt zij de beslissing of zij blijft. Dat zal ik dus wel zien.
Vrijdag gingen ook veel collega's naar hun geboorteplaats. Ik heb aangegeven in Tak te blijven, want als ik naar mijn geboorteplaats terug ga, heb ik meer dan een week nodig!!! Iedereen is de komende week vrij, en dat is wel prettig, want voor een aantal is het ook een behoorlijk stuk reizen.
Woensdag dacht ik , ik ga weer eens meefietsen met de groep. Nou, dat heb ik geweten. De eerst km. kon ik het nog een beetje bij houden, maar toen werd ik er, zoals dat zo mooi heet, er aan alle kanten vanaf gereden. Het ging me veel te hard, maar ook wel mooi om te zien hoe snel zich dat kan ontwikkelen; zo denk je dat gaat goed, en zo zit je op een 100 meter. Gelukkig ....ik was niet alleen, dus dan met elkaar maar verder. Dat gaat dan al hard zat.

Ik ga genieten van een hele week vrij!!
Nu stort ik mij in het water/feest gedruis, want zo te horen aan de muziek en het gejoel van de mensen is het ongeveer en kwartier geleden begonnen. Reken maar uit hoe laat dat ongeveer is!!!
Ik hoop voor jullie ook een warmere week!

Wim

  • 13 April 2008 - 07:02

    Plony:

    Hoi Wim,
    Prachtige foto's weer! Wat is er veel moois te zien in de buurt van Tak,zeg. Zeker wel een aparte ervaring, dat je een groep niet kunt bijhouden, bij het lopen is het meestal andersom. Is het niet te warm om te fietsen?
    Veel plezier met het waterfeest!
    Liefs,
    Plony

  • 13 April 2008 - 15:33

    Sylvia:

    Lieve Wim,Ik heb er nu net 2 weken tegelijk van je gelezen, achterelkaar.
    En je verhalen zijn altijd even spannend en avontuurlijk, naast je mooie werk.
    Lekker nat en verfrissend klonk dat, wat je beschreef. Mooie foto's ook weer, vooral de Boeddha's elke keer weer.
    Ik heb niet veel te klagen hier over het weer hoor, het is toch nooit goed hè?
    Geef mij maar een zalige frisse koele Lente met veel droge dagen!
    Met liefs,
    en hou je THA(A)I Wim, en veel koelte met snelheid op de fiets gewenst....

    X X X van Syl.

  • 15 April 2008 - 07:19

    Jeannette:

    Hoi Wim,

    Schitterende foto's en ik hoop dat je genoten hebt van het gespetter!
    Nog een nachtje slapen en dan ga ik naar Korea, wat ik nu gelezen heb is het ook erg mooi met veel boedhistische tempels, maar de invloed van Confucius via China is erg groot. De mensen hebben meer met China dan met de VS, ondanks hun weerzin tegen het regime in het Noorden.
    Yoon komt me afhalen en gaat me tien dagen te logeren hebben, we gaan o.a. naar de walnotenfarm van zijn moeder, ben heel benieuwd! Very basic zei hij, maar ik heb wel mijn luchtbed bij op de yo (lijkt op een futon) slapen leek me niet helemaal geslaagd, wel iets voor Ton misschien! Alle vloeren zijn er via een ondol systeem verwarmt, wat alleen de vloer verwarmt en verder niets, heel speciaal. Spannend!

    Geniet ze van die 40 gr. pffff, in Korea is het gewoon lekker 25 gr.

    groeten en dikke kus,
    Jeannette

  • 18 April 2008 - 12:14

    Jeannette:

    Hoi Wim,

    Groeten van Yoon, die nu ook jouw site heeft gezien!
    Korea is heel bijzonder, ook al ben ik nog niet over de jetlag heen, maar ik heb al ontbeten met tofu.
    Geen warme broodjes hier, maar 7 eleven is er wel, dus yogurtjes en yakult.
    Ze eten hier veel kimchi, erg lekker trouwens en veel zeewier.
    veel te vertellen, maar dat komt nog wel, dikke kus, Jeannette

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 193234

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2007 - 12 Augustus 2010

Mijn eerste reis

22 Februari 2011 - 30 November -0001

wepsinthailand

Landen bezocht: