bezoek Ton en Plony - Reisverslag uit Tak, Thailand van wepsinthailand - WaarBenJij.nu bezoek Ton en Plony - Reisverslag uit Tak, Thailand van wepsinthailand - WaarBenJij.nu

bezoek Ton en Plony

Door: wim epskamp

Blijf op de hoogte en volg

09 Maart 2008 | Thailand, Tak

Vanaf zaterdag 1 maart tot woensdag 5 maart waren Ton en Plony op bezoek in Tak. Nadat ik hen bij het busstation had opgehaald gingen zij per tuk tuk naar het Viang Tak hotel. Dit hotel doet goede zaken sinds ik hier ben en mijn bezoek intrek neemt in dat hotel. Niet vreemd ,dat ik dan ook een geziene gast ben!!!
Ik zou ook naar het hotel komen en dan zouden we later in de middag naar mijn huis gaan.We hadden alle tijd, want ik had maandag en dinsdag vrij. Ook voldoende gelegenheid om het een en ander in de omgeving te bekijken.
En als we dan thuis zijn, moet er ook kennis gemaakt worden met de buren, die op dat moment aan het eten zijn.Dat was erg gezellig en we stonden versteld van de kennis van Nooy van het Europese voetbal. Ton had een VI mee genomen, en die hebben we haar gegeven.
We zouden die avond op de markt gaan eten, maar voor we daar waren, kwamen we nog meer bekenden van mij tegen. Zij wisten dat ik bezoek zou krijgen en dan moet je ook even een praatje maken, want zij willen graag weten, wie er zijn en wat zij doen.
Tijdens het eten bespraken we de plannen voor de komende dagen. Ook hebben we veel gesproken over mijn ervaringen van 4 maanden Tak!
Na een gezamenlijk ontbijt in het hotel vertrokken we met de minibus naar Mae Sot. We zouden naar de grens met Myanmar( Burma)gaan, de markt bezoeken en een bezoek brengen aan een koffieshop ( met gewoon koffie) bij mensen uit de Fillipijnen, die daar werken.
Ik had hen verteld dat zij daar heerlijk gebak verkopen, dus verheugden we ons daar erg op. Aan het eind van ons bezoek, zouden we daar langs gaan, maar helaas; de zaak was gesloten. Daar ging ik met mijn verhaal, maar goed misschien een andere keer. We hebben daar een behoorlijke wandeling gemaakt en heerljk op een markt gegeten.
"s Avonds weer op de markt in Tak gegeten. Als een van de laatsten gingen we die avond weg. We hoefden nog net het licht niet uit te doen.
De volgende morgen aan het ontbijt vertelde Plony dat zij zich niet zo lekker voelde en die dag in en om het hotel zou blijven. Ton en ik naar het historische park in Sukhothai. Deze keer met de bus. Sukhothai is en oude hoofdstad van Thailand. In een schitterende omgeveing liggen veel restanten van Wats. Om die te bekijken is al prachtig, maar de rust die daar en in de omgeving heerst is enorm.
Omdat het te groot is om te wandelen huurden we een fiets, en zo konden we een behoorlijk deel bekijken.
En...... laten we nog bekenden tegen komen ook. Twee mensen van de VSO, een werkzaam in Bangkok en een in Mae Sot, hadden hetzelfde idee als wij.
Zo klein is Thailand........
We wilden ook nog de historische stad bekijken. Zijn dus ingestapt in een bus naar die stad, maar kwamen niet erg inder de indruk van wat we gezien hebben. Waren we toch niet op de goede plek?????
Die avond in het hotel gegeten, en gelukkig was Plony weer opgeknapt. Deze keer even geen rijst, noodles, maar Europees.
Dinsdag zouden we een rustig dagje hebben. Bezoek aan het centrum waar ik werk, aan de school en een rondje Tak.
We werden harteljk ontvangen op het centrum, en nadat ik Ton en Plony alles had laten zien, werd er de lunch opgediend. Er werd ons gevraagd of wij mee wilden eten. Dat is altijd gezellig.
Net toen de kinderen klaar waren, kwam de adj. directrice van een grote technische school vlakbij, de kindern op ijs trakteren. Dit omdat haar beide zoons die dag jarig waren. Later in het gesprek bleek, dat zij dat wel vaker doet. Zij nodigde ons uit om en bezoek te brengen aan haar school. Dat vonden we alle 3 heel leuk, maar eerst zouden we naar de basisschool gaan.
Hoewel hat afstanden van niks zijn, werd Kaseem ingeschakeld om ons te rijden.
Na de school te hebben bezocht, en de technische school, gingen we met 5en naar Ban Tak om daar de opgravingen van een aantal versteende bomen te bekijken.
We zagen dat er plannen klaar liggen om er een toeristische attractie van te maken. En ... dan zijn wij er al geweest!!
We haden afgesproken om de laatste avond weer op de markt te gaan eten.
Ton en Plony zouden naar mij toe komen, want ik moest nog even de huur betalen. Dat gaat hier nog gewoon cash.
Terwijl ik dat regelde, zaten Ton en Plony met de anderen gezellig te kletsen. Zij hadden nog een presentje voor hen, er werd naar prachtige foto's uit Nederland en Thailand gekeken.De tulpenvelden en de sneeuw maakten wel veel indruk.
Net toen wij wilden gaan eten, nodigden 2 buren ons uit om bij hen te komen eten. Zij zouden eten gaan halen, zodat wij niet naar de markt hoefden. Ook dat aanbod namen wij aan. En wat er toen aan eten op tafel kwam...
Zo werd het een gezellige en toch volle dag.En.... we hebben er van genoten.
Tja, en dan wordt het vanzelf weer woensdag.Ik heb ze nog even naar het busstation gebracht, en moest toen weer aan het werk.
Een aantal bijzonder gezellige dagen, en dat is het afscheid nemen lastig.....

Die middag een onverwachte vergadering. Op een andere school, in de buurt, zou een dr. van de universiteit van Chiang Mai spreken over de mogeljkheid voor gehandiapte studenten om aan die universiteit te gaan studeren.
Na afloop had ik nog een gesprek met haar en vertelde zij mij in het Engels waar haar verhaal over ging. En dat leverde ook een uitnodiging op om de universiteit te bezoeken.
Dat moet ik dus maar eens gaan bespreken.

Als dat gaat gebeuren, laat ik het jullie weten.
De komende week een gewone week.....

Ook voor jullie of.....

Wim


  • 09 Maart 2008 - 08:48

    Ans:

    wat een drukke dagen, klinkt wel heel gezellig. Zorg je ervooor dat de gebakzaak wel open is op 29 october, want dat wil ik wel proeven. Werk niet te hard, want zo te zien is het warmer dan hier.
    vee liefs
    ans & co

  • 09 Maart 2008 - 08:59

    Gerard:

    Ik denk ga vroeg uit bed om als eerste te reageren, is Ans mij voor, Zal wel door de wintertijd komen. Ik ben het met je eens dat de stad Sukothai niet bijzonder is, maar wel het park waar jullie gefietst hebben. Niet naar de apenopvang geweest? of gaat daar geen bus naar toe? Jullie hebben volgens mij een prima tijd gehad.

  • 09 Maart 2008 - 13:02

    Saskia En Pascal:

    Hoi Wim,
    De verhalen klinken weer goed!Jullie hebben veel gedaan in die paar dagen.Morgen komen Ton en Plony al weer terug, ben ook heel benieuwd naar hun belevenissen, foto's en natuurlijk nieuwtjes!
    Veel plezier met je verjaardagscadeau, we zijn blij dat het allemaal goed werkt. Nu openlucht disco voor je huis?
    Liefs
    Saskia en Pascal

  • 09 Maart 2008 - 16:04

    Sylvia:

    Haai Wim,
    Leuke en gezellige dagen heb je met je broer en schoonzus doorgebracht, en wat lijken jullie 2 op elkaar! Heel leuk, om ze ook op de foto te zien.
    Wat een lekker eten stond er ook op de foto.Over Saté gesproken,hebben wij ook net gister bij de bekende BOJO in centrum gegeten...zalig met die die saté-saus!
    Ik hoop op een byzondere week,en voor jou ook! Bedankt weer voor de mooie foto's, vooral die met het enorme boeddhabeeld met jou op de voorgrond!
    P R A C H T I G !
    liefs van Syl.

  • 09 Maart 2008 - 19:35

    Cees:

    Ha die Wim,
    Weer een mooi verslag en leuk om Ton en Plony daar te zien.
    Zoals gewoonlijk heb je weer lekker en bij iedereen gegeten.
    Zelf heb ik ook iets moois in petto, maar ik hou het nog even spannend, later meer.
    Groet van ons, Cees en Hanneke.

  • 09 Maart 2008 - 19:45

    Lia:

    Hoi broer,
    wat een leuke tijd hebben jullie met elkaar gehad, en wat een voedsel hebben jullie verslonden. Al die etentjes, er lijkt geen eind aan te komen.
    wij spreken Ton en Plony volgende week en hopen daarna concreet aan de slag te gaan om jou ook te bezoeken.
    liefs Lia, Karel, Reno en Ricardo

  • 10 Maart 2008 - 21:21

    Ineke Dalm:

    Hoi Wim.
    Ik heb een paar weken verzuimd om je berichten te lezen, dus had nu even wat tijd nodig.Leuk dat je zo veel bezoek krijgt!En volgens mij heb je het goed naar je zin. Je verhalen stralen veel enthousiasme uit.Succes met de warmte en pas je tempo aan. Denk er om `tropengang` aannemen, dus niet te hard fietsen en lopen.
    Groet,
    Ineke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 193235

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2007 - 12 Augustus 2010

Mijn eerste reis

22 Februari 2011 - 30 November -0001

wepsinthailand

Landen bezocht: