onverwacht....... - Reisverslag uit Tak, Thailand van wepsinthailand - WaarBenJij.nu onverwacht....... - Reisverslag uit Tak, Thailand van wepsinthailand - WaarBenJij.nu

onverwacht.......

Door: wim epskamp

Blijf op de hoogte en volg

01 Maart 2008 | Thailand, Tak

.....een dag eerder dat gewend.
Tja, dat kan gebeuren,zoals ook een aantal gebeurtenissen deze week.
Afgelopen maandag werd er niet aan tafel voor de deur gegeten, maar gingen we uit eten. Het werd een soort buffet bbq.
Op en aantal lange tafels was al het voedsel uitgestald. Veel groenten, vlees en vis. Daar kon je zo veel en vaak van nemen als je zelf wilde. Nou, en dat is natuurlijk niet verkeerd.
Op tafel stond een grote pan, met onder in kolen, die de plaat verwarmden. Aan de rand werd bouillon gegoten. Daar in kookte je de groeten. Op het midden gedeelte werd vlees en vis gelegd. Met een lekker biertje erbij is dat smullen.
Het was die avond erg druk. Daarom was het jammer dat wij niet buiten konden zitten, want dat was voor grote groepen. Aangezien wij met 5 waren mochten we binnen plaats nemen. Het eten smaakte daar niet minder om!!
Maandag was het ook bijzonder warm, ruim boven de 30 graden. Dinsdag iets minder maar nog steeds warm, zodat het niet kon uitblijven........regen. Voor mij nog wel onverwacht, want ik had al eerder meegemaakt dat na een paar warme dagen het droog bleef. Maar nu; flinke buien, gedurende een aantal uren. Voor het eerst dat ik in Thailand ben, maakte ik het mee dat het ook behoorlijk kan regenen. Het voordeel was wel dat het de dagen erna wat afgekoeld was. Maar vandaag wordt het gewoon weer warm.
Donderdag zaten we met de kinderen te werken, toen een van hen onverwacht een stukje klei in zijn neus stopte. We kregen dat er niet uit. Ik moest direct denken aan jaren geleden, toen ik zelf nog op de kleuterschool zat. Nou en dat is lang geleden........... Ik had toen een knoop in mijn neus gestopt; ik hoor jullie denken, dat is toch niet zo moeilijk in jouw neus!vDat is ook wel zo, maar ik weet nog wel dat ik toch wat in paniek raakte, Met een paar snuitbewegingen kon ik die er gelukkig weer uitkrijgen. Maar deze jongen, had zo iets van "het zit mij wel goed". Op naar de dokter. In een rode kruisgebouw, niet ver van de school konden we hulp krijgen. Op de "moter" van een van de leerkrachten er naar toe. En aangzien deze jongen aardig van formaat is, zat Wim op het uiterste puntje achterop.
De klei was snel uit zijn neus verwijderd, en wij opgelucht weer terug.
Diezelfde donderdag was een van de leerkrachten jarig. Toen ik na de lunch weer naar het SEC vetrok nodigde zij mij onverwacht uit om 's avonds met een paar andere collega's bij haar vriend thuis te komen eten.
Altijd gezellig. Maar op de fiets, nee....dat is te gevaarlijk en te ver. Alhoewel later bleek dat het om ongeveer 5 km. ging. Ik kon meerijden met 2 collega's, die op de "moter" gingen.
Een van die collega's is heel klein en ging voorop, zodat ik deze keer wat meer ruimte had.
En ook deze keer heel hartelijk ontvangen. Heerlijk gegeten, gezellig zitten praten. "O" zo heet mijn jarige coll., iedereen in Thailand heeft een bijnaam. Die zijn gemakkelijker te onthouden, hoewel ik sommige ook weer snel kwijt ben. Zij vertelde dat zij met haar vriend en nog 2 ander vrienden naar een disco gingen. Of ik ook zin had om mee te gaan. Naturlijk!! Is al een tijd geleden, dus.....
De meiden gingen zich opknappen en zo kon het gebeuren dat ik ineens met voor mij vreemde mensen zat. Terwijl wij een biertje dronken werden er foto's getoond over de "installatie" van hun zoon als monnik. Hij is een korte tijd monnik geweest. Hoe dat proces precies verloopt, weet ik niet, daar ga ik eens meer over lezen. Maar dat het indrukwekkend is, lieten de foto's en een deel video wel zien.
En even later stond ik in de disco. bleek niet ver van huis te zijn. Eigenlijk in het Viang Tak hotel. De muziek ging achter elkaar door. Eerst was er live muziek. De band bleef, alleen de zangers wisselden. Na ongeveer 45 minuten hielden zij een pauze en werd er direct muziek gedraaid. Alles op een flink volume, zodat praten voor mij niet mogelijk was. Dat was wel jammer. Verder wel heel gezellig. Toen ik naar huis wilde, mocht ik niet alleen, ook al is het maar ongeveer 500 meter. Ik werd netjes door de vriend van O thuis gebracht, want alleen is ook te gevaarlijk op dat tijdstip.
En waarom dit verslag een dag eerder.....dat lezen jullie volgende week, want dan weer gewone dag, gewone tijd.
Ik wens jullie geen gewone week, maar een bijzondere!!!!

Wim

Aangezien er nogal wat onverwacht gebeurde deze week, geen foto's. Ik laat die van vorige week wel staan,.....maar vogende week wel nieuwe foto's!!!!




  • 01 Maart 2008 - 12:42

    Ans :

    hoi,

    ik dacht even kijken, want ik weet dat je het de volgende dagen druk hebt en ja weer een verhaal. wat leuk die onverwachte uitjes, hoe ging het met je dansen? het is verbazendwekkend dat een brommer met drie mensen niet gevaarlijk is, maar een fiets wel! Heel veel plezier met Ton en Plony, geniet ervan.

    Veel liefs

    Ans xxxx

  • 01 Maart 2008 - 14:57

    Gerard:

    Het wordt volgens mij tijd dat jezelf op de motor gaat. Er hangt volgens mij een prachtig motorjack bij je aan de kapstok.


  • 01 Maart 2008 - 19:14

    Lia:

    Lieve Wim,
    na een paar weken geen reactie van mij, dacht ik kom ik zal vandaag eens mailen. niet wetend dat jouw verhaal voor de komende week er al zou staan.
    ik hoop voor jou dat je het volhoudt om zoveel indrukken op te doen. Die installatie van die monnik interesseert mij ook wel dus als je wat meer weet dan.....
    heel veel plezier met Ton en Plony. Tot nader bericht.
    Liefs Lia

  • 02 Maart 2008 - 13:27

    Jeannette:

    Hoi Wim,
    You Ta kan je alles vertellen over dat monnik zijn, heb je zijn kaartje nog? Hij is ook even monnik geweest, na het overlijden van zijn ouders dan hoor je 7, 11 of een langer aantal dagen daar te blijven als man.
    Je krijgt dan witte kleren, wordt kaal geschoren, de familie moet eten koken een maal per dag en je leeft bij de monniken.
    Wij waren in Chiang Mai toen net zo'n ceremonie plaats vondt waarbij een grote groep mannen dat gingen doen. Vrouwen kunnen het ook doen, maar voor hen is het niet verplicht.
    Jongens meoten het sowieso op een bepaalde leeftijd ook doen, anders ben je geen goede man, nou ja, je haar eraf is minder pijnlijk dan wat ze bija ndere godsdiensten doen ;-)

    Veel plezier met Ton en Ploni
    P.s. Ik ga eind april naar Korea! En bijna ons feest!!

  • 02 Maart 2008 - 19:55

    Cees:

    Wim,
    De tijden van trojka hier, trojka daar zijn duidelijk veranderderd in biertje hier bbq daar, weet je het nog ? Wim geniet ervan.
    Het beste, cees.

  • 03 Maart 2008 - 18:08

    Sylvia:

    Ik miste natuurlijk het allermeest je foto's dit keer, Wim.
    En ik ben wel nieuwsgierig geworden naar het onverwachte van afgelopen week bij jou.
    En bedankt voor de Bijzondere Week die je ons wenste...ben benieuwd.
    En wat spannend dat je naar de DISCO bent geweest...gaan wij hier in A'dam ook een keer SAMEN naar toe?

    met liefs, en ik wens jou ook een spannende week toe...met je visite.
    Sylvia. x x x x x x x x x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 146
Totaal aantal bezoekers 193229

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2007 - 12 Augustus 2010

Mijn eerste reis

22 Februari 2011 - 30 November -0001

wepsinthailand

Landen bezocht: