Testen... - Reisverslag uit Tak, Thailand van wepsinthailand - WaarBenJij.nu Testen... - Reisverslag uit Tak, Thailand van wepsinthailand - WaarBenJij.nu

Testen...

Door: wim epskamp

Blijf op de hoogte en volg

24 Februari 2008 | Thailand, Tak

Afgelopen donderdag werd Makha Puja gevierd. Dat is een Boedistische viering.
Het herinnert aan het eerste belangrijke onderwijzen van Boedda, toen 1250 monnikken hem spontaan kwamen bezoeken.
Het vind altijd plaats bij volle maan. Er zijn dan ceremonies in de tempels (Wats).
Ik wilde dat wel bezoeken, maar toen ik daar kwam, waarschijnlijk veel te vroeg, was er nog niets te doen. Hoelaat precies wel...?
Deze dag is een nationale feestdag en dus vrij. Ik begon die dag met een rondje hardlopen rond Tak.
Toen ik bij het provinciehuis kwam, dacht ik even dat ik in Heerenveen was. Omdat ik weet dat er geen ijshal is, wist ik at er iets anders aan de hand was. Het was oranje gekleurd. Op die plaats hadden veel monnikken zich verzameld voor waarschijlijk ook een ceremonie. Toen ik langs kwam, waren zij juist onderweg om plaats te nemen op een grote tribune voor een groepsfoto.
Jammer dat ik mijn fototoestel niet bij me had.
Sinds enige weken ben ik in het bezit van een andere fiets. Toen nu toe hoefde hij maar ongeveer 7 km. per dag af te leggen. Naar het centrum, school en weer terug.
Ik dacht dat het wel tijd werd voor een test om te zien of hij ook de langere afstanden aankan.
En donderdag was een geschikte dag. Op de kaart had ik een mooi rondje gezien, van dacht ik ongeveer 50 km.
Rondje Ban Wang Chao. Als het zou bevallen ook een mooi rondje om eens te lopen.
Nu zullen de echte fietsers onder ons zeggen; 50 km. daar draai ik mijn pedaal nog niet voor rond. De echter lopers zullen zeggen; ach, niet onaardig maar dan begint het pas. Tja, dat kan ik mij allemaal best voorstellen, maar ik moet ergens beginnen. Ik wil niet zeggen dat het de volgende keer veel meer zal worden , hoor.
Voor de heen weg had ik de oude weg richting Bangkok gekozen en dan terug via de snelweg. Hier mag je daar ook fietsen. (op een soort vluchtstrook)
De heenweg werd prachtig. Het eerste deel niet zo, veel rotzooi langs de weg.(nog niet eerder zoveel rommel gezien). Maar daarna heel mooi, en dat geeft dan weer leuke plaatjes.
En zoals zo vaak, de kaart en de werkelijkheid wil nog wel eens verschillen.Of zal het aan mijn kaartlezen liggen???
Toen ik in Ban Wang Chao aankwam bleek het naar Tak 34 km. te zijn.
Op de markt iets gegeten, en dat levert altijd wel een gesprek op. Er is altijd wel iemand , die wil weten wat je hiet in Thailand doet. En als je dan vertelt dat je voor je plezier aan het fietsen bent, zie je ze denken:"die is niet goed bij zijn hoofd".
Na de maaltijd, en vers water gekregen te hebben, via de snelweg dus terug naar Tak. En dat bleek 31 km. te zijn.
Aangezien Edwin en Mireille enige weken geleden niet zo tevreden waren over mijn fietstempo, ik zou mij al te veel hebben aangepast aan het tempo hier, was dat een mooie gelegenheid om even het tempo op te voeren. In tegenstelling tot de heenweg is deze vrij vlak, dus dat moest lukken. Ik was er best tevreden over , maar zal het met hen nog even evalueren of zij dat ook vinden!
De fiets heeft wat mij betreft de test goed doorstaan en is klaar voor een nieuwe uitdaging.Waar en wanneer????
En dan vrijdag weer aan het werk, want een soort vrijdag na Hemelvaartsdag kennen ze hier niet. Moet ik het toch nog eens met ze over hebben!!!

Ik wens jullie een mooie week en degene, die vakantie hebben een heel prettige vakantie.

Wim


  • 24 Februari 2008 - 08:56

    Ton En Plony:

    Hallo Wim,
    Nog net op de valreep je stukje kunnen lezen. Over een uurtje vertrekken we naar Thailand en dan zien we het allemaal met eigen ogen. Jij schrijft over oranje gekleurd en ijshal en laat nu net dit weekend de afstanden gereden worden in Heerenveen.
    We zien je a.s zaterdag
    groetjes
    We laten je nog weten hoe laat we in Tak arriveren

  • 24 Februari 2008 - 18:45

    Sylvia:

    T(haai)hoi Wim,
    bedankt voor je leuke e-mail van vanochtend. Nu weet ik eindelijk ook wie Ton en Ploni zijn. Leuk en gezellig voor je dat ze eraan komen. Mijn zus en zwager zijn ook vorige week weer terug gekomen uit een kustplaatsje van Thailand. Maar die waren er weer eens 6 weken lang! Elk jaar weer. Nu eindelijk voor de laatste keer dan.Het kost ze een fortuin in zo'n 5-sterren-Hotel aan de kust. Er kwamen nu alleen nog maar bekakte Hollanders, waar ze geen contact mee wilden.En tegen de zon kunnen ze ook allang niet meer, en ze blijven alleen nog maar op hun balcon of in de tuin zitten...gaan nergens meer heen...suf hè?

    Dus je wordt nu ook eindelijk tot de echte ouderen gerekend hè, met het dunne uitvallende haar? Maakt niet uit, ik blijf je volgen met veel plezier!

    Veel plezier met je a.s. bezoek, uit het koude Grijze, maar zalige Nederlandje!

    Met liefs van Sylvia.


  • 24 Februari 2008 - 21:08

    Petra En Piet:

    ha Epssssss, we dachten we gaan eens even kijken hoe het met Eps gaat daar!! en je zit dus tegenwoordig op de fiets, nou we gaan het nu eens verder lezen, alvast veel groeten van ons; Piet zit even met zn been omhoog, gescheurde minuscus, maar daarna gaat hij weer hollen!! dat zal zn vermoeide geest goed doen!!! heee peer, all the best, zit je nu ook in de buurt van Bagnkok?? daar zou ik ooit kunnen komen .. daaaag liefs Piet en Pe

  • 24 Februari 2008 - 21:26

    Edwin:

    Hoi Win,

    Complimenten hoor, dat je het tempo hebt opgevoerd!! dachten de mensen helemaal is die wel goed bij zijn ....en dan voor z'n plezier?? hihi. Leuk zo'n tochtje en weer mooie foto's die we nu met hele andere ogen bekijken. Denken er nog elke dag aan terug, spaarpot staat weer klaar!
    Veel plezier met Ton en Plony! (groetjes aan Em van Suzanne)

    sawasdee
    Edwin,Mireille

  • 25 Februari 2008 - 17:04

    Jeannette:

    Hoi Wim,

    Schitterende foto's! Bijna weer visite bij je, wat wil een mens nog meer!
    We hebben net een heel leuk weekend gehad met Suheyla en Peter. We zijn zelfs naar twee films geweest die van de Vliegeraar en geen plaats voor oude mannen. Pak het vooral niet persoonlijk op, ha, ha, ha, het ging over een moordenaar. De film is dit weekend in de prijzen gevallen in de VS.
    Mijn fiets staat nog steeds vrij ongebruikt, zelfs de stagiar uit Egypte die even ter overbruging bij mij logeert is niet te verleiden en neemt de bus. Maar ja Brussel is ook erg heuvelachtig!!

    groeten en hoop dat de oren het goed blijven doen!! Veel plezier met Ton en Plony!!! Ik ga snel eten, even in Nederland met gloeiende kiespijn, maar Gerard heeft gekookt en ruikt erg leukker!
    Jeannette

  • 25 Februari 2008 - 18:52

    Cees:

    Ha die Wim,
    Dus jij fietst tegenwoordig dus ook, mocht je ooit nog eens een weekend zonder visite zijn, geef dan even een seintje, gaan we samen een rondje Tak doen.
    Weer goed om wat van je te lezen.

    Groeten cees.

  • 28 Februari 2008 - 11:41

    Hann:

    Hoi Wim,
    Via google ben ik je op het spoor gekomen! Gaat alles goed daar? Ik heb nog niet alles over je gelezen, druk, druk, druk. Hier gaat alles goed.
    Liefs, Hann

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 193238

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2007 - 12 Augustus 2010

Mijn eerste reis

22 Februari 2011 - 30 November -0001

wepsinthailand

Landen bezocht: