bezoek aan.......bezoek van....... - Reisverslag uit Tak, Thailand van wepsinthailand - WaarBenJij.nu bezoek aan.......bezoek van....... - Reisverslag uit Tak, Thailand van wepsinthailand - WaarBenJij.nu

bezoek aan.......bezoek van.......

Door: wim epskamp

10 Februari 2008 | Thailand, Tak

Dinsdagmorgen stond ik op en dacht:"dat is niet goed". Mijn linker oor dicht. Hetgeen betekent dat ik zo snel mogelijk naar een dokter moet om de boel door/uit te laten spuiten. Ik hoopte daarvoor op tijd te zijn, want dinsdagmidddag komen Edwin, Mireille en hun 2 dochters Suzanne en Anouk op bezoek.
Toen ik op mijn werk was, "sprong "de boel weer open en ik dacht;" even naar de dokter, uit laten spuiten en klaar".
Maar waar vind ik de juiste dokter, en moet ik en afspraak maken?
Gelukkig is er dan altijd weer Kaseem. Jullie zullen misschien wel denken, toen hij nog in Nederland was, was het best een zelfstandige jongen, maar sinds hij in Thailand is, heeft hij voor alles Kaseem nodig.
Ik kan jullie geruststellen. Het is zo!!
En het is heel handig, dat hij zo vaak wil helpen.
Wij spraken om 18.00 uur af en dan zou hij mij bij de juiste dokter brengen. Ze noemen dat hier een kliniek. En elke dokter is gespecialiseerd. Ik dus naar een keel- neus en oor arts.
Gelukkig hoef je van te voren geen afspraak te maken. Even over zessen zijn wij bij de dokter, maar er zijn er meer..... Naam opgeven en dan maar rustig afwachten. Ik moet zeggen hij werkt in een hoog tempo. Tegen 7 uur ben ik aan de beurt. Na uitgelegd te hebben wat er aan de hand is, kijkt hij, en ja hoor, ik moet eerst druppelen voordat hij iets kan doen.
Dat ga ik dus maar doen, en vrijdag mag ik terugkomen.
Ondertussen waren Edwin, Mireille , Suzanne en Anouk in Tak aangekomen.We hadden afgesproken, dat ik ze van de bus zou afhalen. Dat verliep allemaal prima.
Aangezien zij ongeveer 6,5 uur in de bus hadden gezeten, hadden ze er geen bezwaar tegen om naar mijn huis en het hotel te lopen. Echt ver is het niet, dus goed te doen.
Ik had ze inmiddels verteld dat ik even naar de dokter moest. Geen probleem, we spraken later af om te eten.
Woensdag had ik vrij genomen, zodat we die dag samen door konden brengen.
Hadden zij in Bangkok veel regen gehad, hier in Tak scheen de zon volop. We ontbeten samen in het hotel, en hebben de dag benut om een rondje Tak te maken.
We bezochten een soort tempel van Taksin, de koning, die jaren geleden de Burmesen uit Thailand heeft verdreven. De tempel wordt nog steeds door veel Thai bezocht.
We wandelden over de oude brug over de rivier de Ping, bezochten de klas waar ik nu werk. Alles heerlijk op het gemak.
Het werd een heel gezellige tijd, weer helemaal bij gekletst, en dan is het lastig om weer afscheid te moeten nemen.
De meiden wilden nog een keer in een Tuk tuk zitten. Toen zij weer terug gingen naar het busstation hebben zij de Tuk tuk genomen. Volgens beiden een leuke rit.
Deze dag verliep voor mij goed, ik had eigenlijk weinig last van de oren.En dat was wel zo prettig.
Echter die nacht slecht geslapen en de volgende dagen leek het of het oor niet meer open wilde. Daar werd ik aardig moe van. Gelukig wordt het vanzelf vrijdag. Om 5 uur zou de dokter weer spreekuur hebben. Even voor vijven was ik er ( deze keer alleen!!), en slechts 3 mensen voor mij. Dat is mooi. Weer mijn naam op de lijst gezet, en deze keer was het geen probleem om beide oren schoon te zuigen. Het ging op een ander manier dan ik in Nederland gewend was, maar het resultaat was goed.
Kosten; want daar vraagt iedere Thai naar. Wat je ook koopt ze willen altijd weten hoeveel het gekost heeft. En meestal is het dan duur want dan weten zij wel waar het goedkoper kan.
Twee keer bezoek plus de druppels 180 baat.
Opgelucht weer naar huis, en ik kan nu weer horen wat ik schrijf.
Ik hoop dat jullie het ook kunnen lezen en wens iedereen een mooie week.

Wim
Bij de foto's: een van "Pamamuangschool"
;de opening van de dag met alle kinderen; de warming up; de speelplaats

• 10 Februari 2008 - 13:39

Ans:

Wim,

Ik ben de eerste, wat waarshijnlijk betekent dat plony of hard aan het studeren is (zonder excuses) of een vrije studie dag heeft.
    Wat vervelend van dat oor, gelukkig dat er overal dokters zijn die dit kunnen oplossen. heb geen idee wat 180 baat is is in ponden. gezellig zo een bezoek tussendoor en net zoals in nederland een vrije dag op woensdag. Een goede week gewenst en veel liefs

Ans en Co xxxxxxxx

• 11 Februari 2008 - 07:42

Plony:

Hi, Wim
    Ik was inderdaad hard aan het studeren om daardoor 's middags lekker van het mooie weer te genieten aan het strand! Kun je alles weer goed horen met je schone oren? Kom de volgende keer maar bij mij. Oren uitspuiten is mijn dagelijks werk tegenwoordig, ik ben alleen wel wat duurder dan 180 baat.......
    Fijn om weer even bezoek uit Nederland te hebben en te laten zien waar je woont en werkt en met wie. Binnenkort hetzelfde rondje met ons?
    Een fijne week!
    Groetjes, ook van Ton,
    Plony

• 12 Februari 2008 - 06:07

Tjerno:

heey oude meester hoe is het met jou?
    met mij gaat het goed heeft u mijn handdoek gehad? groetjes tjerno

• 12 Februari 2008 - 11:44

Gerard:

Wat nu je oren laten uitspuiten, maar gelukkig had je je bril nog.

• 15 Februari 2008 - 09:28

Agatha:

Hoi Wim,

Wat lees ik nou last van je oren.
    Wel prettig dat je geen afspraak moet maken. Hier in nederland moet het wel hoor.Voor de rest weer mooie foto's
    Als we even tijd hebben op kantoor kijken we er even naar mijn collega en ik. Voor de rest gaat het goed hier. Spannende tijden op het werk met veel tegenwerking bij de hoge hand vanuit Brussel.Ja je leest het goed het zijn de Belgen die het voor het zeggen hebben.
    We wachten maar af,
    Wens je toch een fijn weekend en tot de volgende nieuwsbrief.

Groetjes van Rob en mij natuurlijk
    (Agatha) xxxxxx