weer ................... veranderingen - Reisverslag uit Tak, Thailand van wepsinthailand - WaarBenJij.nu weer ................... veranderingen - Reisverslag uit Tak, Thailand van wepsinthailand - WaarBenJij.nu

weer ................... veranderingen

Door: wim epskamp

Blijf op de hoogte en volg

03 Februari 2008 | Thailand, Tak

In het begin van afgelopen week zag het er even naar uit dat ik na een dag hard werken in de regen zou kunnen lopen. Het regende, nou ja, regen een te groot woord voor de paar druppels. Echter de zon brak weer door en het werd gewoon warm. Wel is het de week koeler geweest. Donderdag zelf veel wind en in dit weekend eigenlijk een heerljke temperatuur. En heel af en toe een paar spetters. Hoelang dit zal gaan duren, weet ik niet, maar het is voor mj wel even aangenaam.
Afgelopen dinsdag was er wer een bedrijf, dat de kinderen op het centrum een lunch aanbood. Dat wordt er goed uitgepakt. Uiteraard is er rijst, daarnaast een zoetigheid, koek en sinaasappelen. Deze keer waren er ogeveer 30 kinderen aanwezig en een aantal ouders. Ook de kinderen die in de speciale klas zitten zijn er dan.
Degenen, die de lunch aanbieden, delen het ook aan de kinderen uit.
En dan is het weer smullen geblazen.
In die klas heb ik het goed naar mijn zin. Met de 2 leerkrachten heb ik een 2 tal inhoudeljke gesprekken gehad n.a.v. een aantal observaties. Daaruit zijn een aantal veranderingstrajecten naar voren gekomen. Een ervan was de klas te veranderen. Dat hebben we afgelopen donderdag gedaan. De foto's geven nog een beeld van hoe het was voor die tijd. Niet dat het spectaculair veranderd is, maar er zijn een paar nieuwe kastjes gekomen en dat geeft een gezelliger beeld. Op een aantal punten blijft het behelpen, maar wie weet wat de toekomst nog brengt.
Ook hebben we een schema opgesteld om meer structuur in de dag te brengen. De beide coll. zijn er enthousiast over en gaan voortvarend te werk.
Gelukkig heb ik bij de inhoudelijke gesprekken de steun van Kaseem, die alles vertaalt. Zo krijgen de gesprekken ook diepgang. De ochtenden, dat ik in de klas ben redden we het aardig om met mijn Thai te communiceren. Ook elke dag een goede oefening.
Vrijdagmiddag hebben we aan de andere coll. en de directrice een uitleg gegeven van onze activiteiten. Daar werd positief op gereageerd!
Met de 2 coll. zitten we elke week een keer rond de tafel om alles te bespreken en eventueel nieuwe stappen te zetten.
Op een van de foto's zien jullie een gekko.
Dat is een aardig beestje, waarvan er hier veel zijn. Het is ook een nuttig diertje, want hij lust graag muggen. En ook daarvan zijn er hier voldoende ( te veel).
Deze is niet zo groot. Ze kunnen heel lang stil zitten, ook tegen de muur. En dat kan ik nog steeds niet. Dus ga ik straks noge ven een stukje bewegen.

Ik wens julie ook genoeg beweging en een gezellige week.

Wim





  • 03 Februari 2008 - 08:38

    Plony:

    Hoi Wim,
    Ik zit aan mijn computer om te studeren, maar gelukkig, er is weer een nieuw bericht van jou! Kan ik het moment van beginnen weer even uitstellen!
    Mooi om over je werk te lezen en de foto's van de kinderen en de klas te zien. Gelukkig heb je je persoonlijke tolk, want wat lijkt het me een moeilijke taal, dat Thais en over schoolzaken praten is natuurlijk nog veel moeilijker dan goede morgen en hoe gaat het. Wij hebben ons al een beetje verdiept in Wat en Hoe in het Thais, maar ik vrees dat we niet veel verder gaan komen dan handen en voetencommunicatie!!
    Door de foto's krijgen we een mooi beeld van je aktiviteiten: op school bezig zijn, lekker fietsen en daarna languit op je ligbed terwijl de gekko de muggen vangt, niet verkeerd hoor. Hopelijk zijn er behalve de gekko verder geen enge beesten?
    We wensen je weer een goede week,
    liefs,
    Ton en Plony

  • 03 Februari 2008 - 08:39

    Plony:

    Hoi Wim,
    Ik zit aan mijn computer om te studeren, maar gelukkig, er is weer een nieuw bericht van jou! Kan ik het moment van beginnen weer even uitstellen!
    Mooi om over je werk te lezen en de foto's van de kinderen en de klas te zien. Gelukkig heb je je persoonlijke tolk, want wat lijkt het me een moeilijke taal, dat Thais en over schoolzaken praten is natuurlijk nog veel moeilijker dan goede morgen en hoe gaat het. Wij hebben ons al een beetje verdiept in Wat en Hoe in het Thais, maar ik vrees dat we niet veel verder gaan komen dan handen en voetencommunicatie!!
    Door de foto's krijgen we een mooi beeld van je aktiviteiten: op school bezig zijn, lekker fietsen en daarna languit op je ligbed terwijl de gekko de muggen vangt, niet verkeerd hoor. Hopelijk zijn er behalve de gekko verder geen enge beesten?
    We wensen je weer een goede week,
    liefs,
    Ton en Plony

  • 03 Februari 2008 - 09:23

    Plony:

    Wat hier gebeurd is weet ik niet hoor. Beetje overdreven: 2x hetzelfde stukje, maar helaas kan ik het niet verwijderen, sorry!!

  • 03 Februari 2008 - 12:38

    Jeannette:

    Hoi Wim,

    Net klaar met een verslag van vijf kantjes, aantekeningen in het Nederlands terwijl de gesprekken in het Engels waren, en dan weer opschrijven in het Engels, ha, ha, ha, lekker efficent, maar iederen blijkt toch aantekeningen in de einge taal te maken, dus ik ben niet de enige.
    Mooie fiets! We hebben hier net een peitebeetje sneeuw gehad, dat we toch nog even dachten , goh het lijkt wel winter!
    Nou zo weer naar Brussel na een week ziek zijn, dus het werk zal wel enorm opgehoopt zijn! Leuke foto's joh!
    Ik zal het niet twee keer sturen hoor, ha, ha, ha;-)

    Jeannette

  • 03 Februari 2008 - 12:52

    Ans :

    Lieve Wim,

    Zo zie je maar plony en ik hebben allebei het zelfde ritme, als je opstaaat op zondag eerst even kijken of er een bericht is. Je verhaal klinkt heel positief, het 'echte werk' is dus begonnen. De fiets is gaaf zeg or cool zoals ze in engeland zeggen.

    Ik weet niet wat ik van het laatste zinnetje moet denken, een goede beweging! Ik denk dat ik maar languit ga liggen net zoals de gekko. Nee hoor ga zo even wandelen, want de sneeuw is weg en het is redelijk weer.

    Heel veel liefs
    Ans en Co xxxxx

  • 03 Februari 2008 - 15:55

    Sylvia:

    Beste Wimpie,
    Even een vraagje eerst;
    Is dat ligbed (de stretcher)ook je echte bed voor s'nachts? Of is dit een andere ruimte (kamer) dan waar je woont?
    Je hebt gelukkig maar een klein wasje gedaan..haha.Maar ik denk dat je daar alles met de hand moet wassen?
    Mooie fiets ook. Hij lijkt me alleen zo laag voor je!?
    Prettige werkweek weer gewenst, Wim.
    Met liefs,
    Sylvia
    X X X

  • 03 Februari 2008 - 16:43

    Klazien:

    Hoi Wim,
    Ik kom net uit mijn werk en dan is het heerlijk om je verhaal te lezen. Zoals je weet ben ik nogal een uitwaaierig tiepje en zou ik best weer eens een tijdje weg willen uit Nederland.
    Wat een mooie foto van de gekko, maakt ook een leuk geluid vind je niet.
    Heb je al meer inheemse dieren gezien?
    Fijn dat het op school zo goed gaat.
    Veel succes voor deze week.
    Liefs, Klazien.

  • 07 Februari 2008 - 21:07

    Nel:

    hallo die wim wat een mooi verhaal weer je fotos bekeken je heb een mooie fiets nou hier bij ons gaat alles goed het weer van van dag was hier niet zo koud als vorige week maar ja een echte winter zal wel niet meer komen ik ga je de groetjes doe van polletjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 125
Totaal aantal bezoekers 193240

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2007 - 12 Augustus 2010

Mijn eerste reis

22 Februari 2011 - 30 November -0001

wepsinthailand

Landen bezocht: