een volgende ceremonie... - Reisverslag uit Tak, Thailand van wepsinthailand - WaarBenJij.nu een volgende ceremonie... - Reisverslag uit Tak, Thailand van wepsinthailand - WaarBenJij.nu

een volgende ceremonie...

Door: wim epskamp

Blijf op de hoogte en volg

20 Januari 2008 | Thailand, Tak

Afgelopen woensdag 16 januari was er de dag voor de onderwijzers. Dat is elk jaar op die datum. Degenen, die er het meeste van profiteren zijn de leerlingen, want die zijn een dag vrij.
Ook was er voor ons een alternatief programma. Er was een speldag voor de leerkrachten georganiseerd.
Ik had begrepen om half 9 aanwezig te moeten zijn, maar toen ik arriveerde, was er bijna nog niemand. In alle rust werden de voorbereidingen getroffen, en na een 2 tal uurtjes wachten begonnen we aan ons programma; dan moet je denken aan het bekende koekhappen maar dan in Thais fruit, blinde mannetje, kruiwagenrace, een soort hindernisbaan, petje afpakken, ballonnendans met waterballonnen. Iedereen genoot ervan en het werden dan ook een paar gezellige uurtjes, met als afsluiting uiteraard een lunch.
Nadat alles was opgeruimd, konden we nog niet naar huis, want donderdag kwam er hoog bezoek uit Bangkok. Een van de hoge bazen van de Spec. Educ. Centra gaat alle centra langs. En dat betekent hier
dat alles er weer piekfijn uit moet zien.
Toen zij er de volgende dag waren, ik was op de school, hoorde ik later dat het allemaal niet zo veel om het lijf had.
Zaterdag was ik uitgenodigd om op de verjaardag van een van de jonge kinderen ( zij werd 3 jaar), waarvan de ouders regelmatig onze "eettafel" bezoeken, te komen.
Dat betekent veel eten, en drinken. Er wordt in Thailand veel whiskey gedronken en bier. Bij de whiskey gaat gelukkig veel ijs en water, daar zal niet iedereen heel gelukkig mee zijn, maar ik wel.
Een van de andere gasten was op reis geweest naar Zuid Afrika, en zij hadden wijn meegenomen. Dus deze keer een paar heerljke wijntjes gedronken. Hoe het met de Thaise wijn staat weet ik nog niet!
Het werd een gezellige avond.
Vandaag is een collega van mij getrouwd, en alle leerkrachten waren uitgenodigd. We werden om ongeveer 7 uur ( s'morgens ) verwacht. De ceremonie voltrok zich in een school, niet ver van mijn huis, dus dat was een geluk. Maar toch..... vroeg op en zaterdag was het wel laat geworden!
Bij de ceremonie zijn ook weer monnikken betrokken, en er worden een aantal handelingen verricht om het bruidspaar veel geluk en een goede toekomst te wensen. Aan een zo'n handeling mocht ik ook "meedoen": het leggen van een soort band om de pols van beide, en het gieten van water over hun handen.
Ook hier weer veel eten en drinken; de whiskey staat dan vroeg op tafel!
Hoewel er wel muziek is, heb ik geen polonaise of vogeltjesdans gezien. Die moet ik een andere keer maar introduceren!
En als je weggaat zijn er altijd de foto's. Dus deze keer ook!
Ik ben net terug van deze ceremonie, dus jullie zijn nu echt helemaal bij.

Voor iedereen een goede week, met of zonder ceremonies.

Wim

  • 20 Januari 2008 - 08:25

    Plony:

    Hoi Wim, jeetje wat maak jij veel mee, joh! Ziet er allemaal heel gezellig uit hoor, die spelletjesdag. En leuk dat je zo'n huwelijksceremonie mee kon maken.Geniet weer van de komende week en wij beginnen langzaam af te tellen tot het moment dat we alles met eigen ogen kunnen gaan zien!
    Liefs,
    Plony

  • 20 Januari 2008 - 14:08

    Ans:

    lieve wim,

    zo zie je maar weer spelletjesdag voor de leerkrachten, misschien kun je dat in nederland ook doen als je weer terug bent.
    Het zal zeker een ervaring zijn om een traditionele huwelijksceremonie mee te maken. De foto's zijn deze week wel heel speciaal. De zondag is weer compleet met een verhaal van jou.
    heel veel liefs,

    Ans en Co xxxxxxx

  • 20 Januari 2008 - 19:41

    Ab:

    Hoi Wim.
    Hoe zit het daar in Thailand? Elke dag feest? Leuk om te lezen dat jij al behoorlijk ingeburgerd bent. De Yhaise Wilders heeft geen poot om op staan tegen jou. We genieten elke week van je verhalen. Het ga je goed.
    Groet, ook namens Gerda en de kids.

  • 20 Januari 2008 - 21:19

    Jeannette:

    Hoi Wim,

    Net terug uit Kiev, en ik kan je zeggen, het is dan wel geen whisky, maar Vodka en Ukrainische cognac, of hoe je dat ook schrijft. Maar veel en zonder ijs en water, met gezoute pikkels.
    De bediening is nog van de mentaliteit vroeger, je zit niet op de juiste plaats; geen eten, je komt te laat binnen; staat je eten koud te worden. Dat het nog bestaat!!! Geef mij de Thai maar.
    Heb de stad maar heel even in de avond kunnen zien, wel erg mooi!
    Morgen naar Berlijn en daar mag ik een avondje blijven (kon niet anders) dus ik hoop er wat te zien na de bespreking!
    Wat een mooie bruid en wat is alles toch doordrenkt van ceremonies! Maar je wordt overal weer goed gevoed, dat doet ons deugd!

    groeten, Jeannette

  • 20 Januari 2008 - 22:53

    Nel:

    hallo wim zo je heb weer veel mee gemaakt weer mooie fotos apart het bruidspaar op de foto zo met elkaar verbonden de groetjes uit hoofdorp van henk nel en arnold

  • 21 Januari 2008 - 18:04

    Sylvia:

    T-haai-e WIM,
    Even een heel korte reactie van mij...
    Erg leuke foto's heb je erbij gemaakt.
    Op die laatste vooral, met jou erop,wat zijn ze daar toch klein...of ben jij in de laatste jaren zo snel gegroeid?
    Ik reageer ook nog zo even op jouw gezellige e-mail terug, heel veel dank daarvoor....
    met liefs,
    Sylvihaai.

  • 22 Januari 2008 - 20:43

    Agatha:

    Hallo Wim,

    Wat heb je weer een mooi verhaal geschreven met mooie foto\'s erbij. Wel vroeg uit de veren hé om 7 uur s\'morgens.
    Leuk ook die foto met jou en de bruid en bruidegom. Je bent wel een van de grootste hé.
    Heb de mail aan mijn collega laten zien die herkend een heleboel van de foto\'s ze komt ook uit Tailand.vind het leuk om te lezen wat jij daar allemaal meemaakt.
    Wacht weer met spanning op het volgende
    verhaal. Het gaat je goed.

    Groetjes en liefs van Agatha.
    (en natuurlijk ook van Rob)

  • 23 Januari 2008 - 07:34

    Peter Langerak:

    Hi Wim,
    Gisteren zijn we met Gerard en Jeannette wezen eten. Ik had je web-adres gevraagd. En het ziet er inderdaad geweldig uit! Ze waren ook al met enthousiaste verhalen terug uit Thailand gekomen. Ontzettend leuk dat je allemaal foto\'s op de site hebt gezet. Ik ga het eens rustig bekijken, maar nu weer aan het werk ;-)

    groetjes uit Woerden,
    Peter

  • 25 Januari 2008 - 11:01

    Lenny En Ron:

    Hoi Wim,

    ik begrijp uit al je verhalen dat je je daar prima vermaakt. Leuk om te lezen allemaal. Ook het lopen gaat lekker las ik. Een beetje problemen gehad met de computer, maar alsnog gefeliciteerd nog met je verjaardag. Ook nog de beste wensen voor een super en gezond 2008(2551).
    Leuk om je verslag zo te lezen!!

    Hier gaat alles z'n gangetje en de voor bereidingen voor de Spartathlon 2008 worden steeds duidelijker, nu het inschrijven en de uitvoering nog, maar dat komt ook wel goed.

    Veel succes en plezier,

    gr. Lenny en Ron

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 135
Totaal aantal bezoekers 193231

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2007 - 12 Augustus 2010

Mijn eerste reis

22 Februari 2011 - 30 November -0001

wepsinthailand

Landen bezocht: