verkiezingen.......reizen ..bezoek scholen - Reisverslag uit Tak, Thailand van wepsinthailand - WaarBenJij.nu verkiezingen.......reizen ..bezoek scholen - Reisverslag uit Tak, Thailand van wepsinthailand - WaarBenJij.nu

verkiezingen.......reizen ..bezoek scholen

Door: wim epskamp

Blijf op de hoogte en volg

23 December 2007 | Thailand, Tak

Het zal jullie natuurljk niet ontgaan zijn dat er vandaag verkeizingen zijn in Thailand. De kranten staan er vol van en op tv wordt er ook veel aandacht aan besteed. Dat is in Nederland natuurlijk niet anders..................
Hoe het uit gaat pakken weet ik niet, en welke consequentes het zal hebben. Hoe het verloo is wat betreft de vorming van een nieuwe regering, wacht maar af. Als het interressant genoeg is voor Nederland, lezen jullie het zeker.
Wel benik blij dat het achter de rug is; je wordt af en toe gestoord van al die pick up trucks, die met schallende luidsprekers door de straten rijden. Dat geeft rust.
Afgelopen week weer heel wat afgereisd.
Woensdag met de directrice en een andere directeur naar Sukhotai. Dat is de oude hoofdstd van Thailand. We zouden daar een SEC gaan bezoeken. Maar toen we daar kwamen zeiden ze dat het ook mogeljk was om het historisch park te bezoeken en dat zij mij dan later weer op zouden komen halen. Dat was een aardig alternatief voor een vergadering waar ik toch niet zoveel van snap!
Dus heerljk op de fiets door het park gereden, genoten van de rust en de schoonheid van het park.
Daarna wel met een aantal mensen van het SEC gelunched en een afspraak gemaakt om het centrum later eens te bezoeken. Kan ik ook direct de oude stad bezoeken. Dat ga ik volgend jaar wel doen!
Woensdagavvond werd ik gebeld door de directrice of ik met haar en 3 andere collega's mee wilde naar Umphang. We zouden daar gehandicapten kinderen thuis, en een aantal scholen gaan bezoeken. Wel moest ik er rekening me houden dat we zatedag weer in Tak zouden zijn. Aangezien ik alle informatie en ervaringen tot mij wil nemen, stemde ik in.
Umpang is ongeveer 250 km. buiten Tak. Maar aangezien het nog in de provincie Tak ligt vallen deze scholen en kinderen onder de verantwoording van het cenrum.De reis er naar toe nam ongeveer 5 uur in beslag. Het was een prachtige route door de bergen, met veel bochten, op en af. Over afstanden van vele km. was geen huis te bekennen.Wel schitterende uitzichten.Daar heb ik van genoten. Ook van de bezoeken! Voor het eerst dat ik scholen bezocht, en een indruk krijg van de verschillen.De kinderen, die we thuis bezochten, daarvan gaan er sommige naar een van die scholen. Aan de ouders van de kinderen werd gevraagd of zij hun kind naar Chiang Mai wilden laten gaan voor een intensieve training aldaar. Het is vanaf Tak nog eens 3 uur met de auto.De kinderen zouden gehaald en gebracht worden.Ik zag wel dat en aantal ouders twijfelden..... het is ook best een hele beslissing.Hoe het precies uitpakt, hoor ik later wel.
Om een bezoek aan de scholen te brengen was heel bijzonder. Kleine scholen en ook scholen met een paar honderd leerlingen. Maar overal.... een tekort aan leerkrachten. Op een middelbare school sprak ik de adjunct, die mij vertelde( in het Engels!) dat er ongeveer 700 studenten zijn en nog geen 20 leerkrachten. Tijdens sommige lessen zitten er 40 tot 50 studenten bij elkaar.Dus... Henriette daar kunnen ze zeker een gymleerkracht gebruiken. De omgeving is prachtig, ook voor lange wandelingen!
Van hem heb ik ook een uitnodiging gekregen om nog eens terug te komen. Datzelfde geldt voor een basisschool. Ik ga eens kijken hoe ik dat eventueel een keer kan combineren. Want het lijkt mij wel wat om eens meer te weten te komen over de scholen en de problemen, want dar willen ze dan over praten, die men ondervindt.
En.... zoals al vaker; plannen veranderen en we rijden vrijdagavond al op huis aan.
Met een heerljk lang weekend voor de deur.....want maandag en dinsdag ( 1e kerstdag) hoef ik niet te werken.
Ook ben ik weer begonnen met lessen Thai. Via een van de buren, ja hoe anders ben ik aan een leraar gekomen, die mij wel verder wilde helpen. Ook met lezen en schrijven. Het lezen gaat nog wel, tot nu toe, maar het schrijven is lastig, omdat er verschillende letters voor onze "s"en "t"zijn. En wanneer gebruik je nu welke.
Hij vertelde mij dat een van zijn grootouders uit Nederland komt. Dat geeft direct al een band. En.... hij komt bij mij thuis op bezoek. Dat is nog eens boffen!
Ik zal julie natuurlijk op de hoogte houden van de vorderingen en als jullie zo iets hebben van: wat Wim nu schrijft, daar kunnen wij geen touw meer aan vast knopen, dat gaat het goed!

Kerst in Thailand; warm.. geen Kerst dus...en voor mij dan ook dit jaar weer geen kerstboom.

Ik wens jullie gezellige dagen, ik geniet van mijn lange weekend en tot volgende keer.

Wim

  • 23 December 2007 - 14:23

    Sylvia:

    "Ik heb zoiets van; Wat Wim nu schrijft, daar kan ik geen touw meer aan vast knopen", dus het gaat goed..haha.
    Maar wat hij nu weer heeft gefotografeerd, daar krijg ik kippevel van...dat maakt alles duidelijk en gaaf goed. Waar haalt hij die schoonheid vandaan? En wat een lieve kleine mooie studentjes, daar zou je toch wel 200 van in je klas willen hebben?...en anders eet ik ze wel op!

    Dus; geen gezllige KERST gewenst, want je staat erop om het niet te vieren!!!

    De rest is per mail verstuurd, WIM.

    With Christmas-Love, from an old, as old as you are, Girl-Friend.....X X X


  • 23 December 2007 - 16:18

    Lia:

    Lieve wim,
    jammer dat je toch niet besloten hebt om een vliegtuig te pakken en even in Brussel aan te schuiven. Het was reuze gezellig en sfeervol. Uitgebreider nieuws volgt.
    Wat heb je weer veel beleefd. Het houdt niet op. we hebben van Gerard en Jeannette nu het een en ander gehoord en Ton en Plony kijken uit om naar je toe te komen. Wij hopen volgend jaar met jou Kerst in Thailand te beleven.
    Fijne dagen en een goede start voor 2008
    Liefs Lia en de rest

  • 23 December 2007 - 20:29

    Agatha:

    Hoi Wim,

    Je denkt hé eindelijk weer een berichtje van agatha. Hier gaat het goed hoor.
    Druk op het werk met de fusie van de ABN Amro.
    Maart 2008 horen wij meer daar over.
    De foto's zien er mooi uit en als ik alles zo lees want ik liep een beetje achter gaat het goed met de lessen.
    Volgende keer mail ik wat langer.
    Broer wens je toch fijne kerstdagen toe en een goed en gezond 2008 ook namens Rob.

    Liefs van Agatha en Rob.

  • 24 December 2007 - 16:00

    Ans En Co:

    lieve wim,

    merry christmas and all the best for 2008.

    Lots and lots of love and hugs and kisses.

    Ans

  • 24 December 2007 - 17:03

    Klazien:

    Hoi Wim,
    Je foto's zijn adembenemend mooi!
    En weer een boeiend en interessant verhaal. Je maakt wat mee!
    Liefs, Klazien.

  • 24 December 2007 - 20:36

    Chris En Flora:

    Wim,
    We we wensen jou fijne kerstdagen en het allerbeste voor 2008 en maak er een mooi jaar van.

  • 25 December 2007 - 14:20

    Jeannette:

    Hoi Wim,
    Mooi en sereen dat park hè, daar genoten wij ook zo van. Onze gids wilde niet dat we fietsten want het was te koud daarvoor, ha, ha, ha. Het mooiste moment was dat ik net als jij een paar monniken fotogrageerde die een boedha beeld fotografeerden, een van hen draaide zich om en nam een foto van mij, en we meosten alle twee erg lachen.
    Brussel is schitterend met Kerst, ik had nooit zo'n idee van wat de kerstmarkt betekende hier, maar het is schitterend. Met Saskia, Nienke, Plony en Gerard zijn we in het reuzerad gegaan, je kunt dan over de stad kijken en ook op de ijsbaan die er nu is. Pascal en Ton bleven beneden foto's maken. Helemaal bovenin hingen we even stil en gaat Gerard verzitten, nou dat schommelde wel heel erg eng, hel leek op die karretjes in Lampang, ook doodeng, maar dan stort je niet zo ver naar beneden...
    Gelukkig alles ging goed. Er is ook een caroussel voor kinderen maar niet zoals de traditionele, een met een houte struisvogel met veren en dat soort dingen. Echt schitterend.
    En overal gluhwein, en ja, hoor op loopafstand een Thaise supermarkt. Nou daar ga ik natuurlijk eens snuffelen in de komende periode, maar dan niet naar vogeltjesslijm omdat er zoveel vitaminen inzitten!
    Iedereen is mee uit eten geweest bij het ethiopische restaurant vlak bij mijn huis en voor sommige was het voor het eerst dat ze met hun vingers aten. Het was heel erg gezellig, en ook dat iedereen bleef slapen, alhoewel Ton wat hard terecht kwam omdat zijn luchtbed lek bleek!
    Nou ben je weer even bij, hele dikke kus, en niet teveel bananen toegewenst ;-) Jeannette

  • 29 December 2007 - 20:12

    Nel:

    hallo wim de kerst zit er op we wensen je een goed 2008 toe we blijven je bericht lezen groetjes van henk nel en arnold

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 139
Totaal aantal bezoekers 193237

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2007 - 12 Augustus 2010

Mijn eerste reis

22 Februari 2011 - 30 November -0001

wepsinthailand

Landen bezocht: