met de "school"een dagje naar buiten...... - Reisverslag uit Tak, Thailand van wepsinthailand - WaarBenJij.nu met de "school"een dagje naar buiten...... - Reisverslag uit Tak, Thailand van wepsinthailand - WaarBenJij.nu

met de "school"een dagje naar buiten......

Door: wim epskamp

Blijf op de hoogte en volg

16 December 2007 | Thailand, Tak

...............gelukkig zonder pa en moe. Jaaaaaaaren geleden was dat een bescheiden hit in Nederland. Maar hij doet het eigenlijk nog steeds goed.
Afgelopen maandag was er een nationale feestdag. De dag van de democratie.En aangezien alle overheids instelligen dan vrij hebben, was dat voor mij en mijn collega's ook het geval. Van deze dagen moeten we het ook wel hebben, want verder is er weinig vakantie. Daar later meer over.
En om de dag goed te benutten, ook vroeg op pad. Om 05.00 uur werd ik opgehaald. Zo heb je ook wat aan je dag. We reden naar het Taksinmaharat national Park. Daar zouden we picknicken, de zonsopkomst bekijken en een wandeling maken naar een grote boom en een waterval.
De wagen was vol met attributen om de maaltijd te verzorgen en natuurlijk voedsel, en drinken. Aan alles was wel gedacht.Na een ontbijt gingen we met 7en op pad. Drie bleven er achter om de lunch te verzorgen. Na een zeer steile wandeling naar beneden, kwamen we bij die boom aan. Zie ook de foto's. De waterval was 1,5 km verderop en elke 100m,. werd aangegeven. Of dit voor iedereen motiverend werkt, weet ik niet, maar het was wel een mooie tocht.De waterval was ook zeker de moeite waard.
En als je ergens bent gekomen, moet je ook weer terug. Het eerste deel naar de boom, was goed te doen, maar dan.....de klim van slechts 400m. terug naar de parkeerplaats was voor velen een hele opgave. Iedereen slaagde en we konden naar de lunch!
We hadden een prachtige plek met een mooi uitzicht. Heerlijk om daar enige tijd te verblijven.
Voor we naar huis gingen brachten we ook een kort bezoek aan het Lan Sang national Park. Iets meer in de buurt van Tak.Volgens mij ook een prachtig park. We hebben dar even gezeten, weer iets gegeten. Aangezien daar ook watervallen zijn, ga ik er zeker nog eens terug. Goed te doen op de fiets.
Toen ik thuis kwam snel wat spullen gepakt en met een mini busje naar Mae Sot. Daar werden alle volunteers van de VSO verwacht om een 2 daagse te houden.
Ik kwam net op tijd aan om met de groep te gaan......... ja, eten.!
Het was met Rose, Alex, Lino en Liza een gezellig weerzien, na ruim 5 weken.
Voor mij was het ook de eerste keer dat ik alle volunteers sprak.Mooi om te oren waar zij mee bezig zijn. Het werden dan ook gezellige en waardevolle dagen. De eerste dag zaten we met de mensen van onderwijs apart van "rights and participation". Onze groep was een mengeling van nieuwelingen en ervaren mensen. Zij hadden ook een verslag opgesteld over hun ervaringen, en dat is zeer waardevol. De nieuwen brachten een verslag uit vanun eerste ervaringen. Goed om te horen.
De 2e dag zat iedereen bij elkaar. Zo'n 17 man en vrouw.Ook hier zijn de vrouwen in de meerderheid.
Ook dat werd een goede dag;een vooruitblik op de ontwikkelingen en planning vanaf april 08.De verkiezing voor de volunteer commitee. Daar ben ik nog even niet ingestapt, omdat ik het nog te druk heb met mijn eigen werk en ik eerst duidelijk wil hebben hoeveel tijd ik eventueel overhoud.
Al pratende hoorde ik van velen dat zij vanaf 21 dec. 2 weken vakantie hebben. Dat komt omdat zij voor een organisatie werken , die niets met de regering te maken heeft(NGO). En dat is dus anders voor mij en Lino. Ook hij zal het met een paar losse dagen moeten doen. Zelf heb ik wel 1e kerstdag vrij.
Het mazzeltje wat ik had zat in de woensdagmiddag. Ik zou weer terug gaan met de bus naar Tak. Toen de mensen van het VSO kantoor Bangkok dat hoorden, boden ze aan om mij in Tak af te zetten, want dat is maar een klein stukje om. En dat sla ik natuurlijk niet af.
De ander dagen verliepen vrij rustig.
Van het geld, dat ik nog over had van de Bangkok marathon, heb ik vandaag een "makkelijke"stoel gekocht.
Ik vond dat ik dat wel verdiende. Om nu de hele dag op houten stoelen te zitten is ook niet alles. Ik krijg er een houten ... van.
De levertjd was enkele seconden. Ik was op de fiets naar de winkel gereden, en die werd op de auto geladen gelijk met de stoel. Ik voorin, de weg aangeven, en een paar minuten later was het huis een meubelstuk rjker. Ga ik zeker meer inzitten lezen.
Ik ben nog niet echt in kerstsfeer.
Het weer is daar voor een deel debet aan. Het is elke dag warm, en gisteren had ik het gevoel dat het zelfs warmer was dan de afgelopen dagen.Eigenlijk heb ik ook niet het besef dat het december is. Hier wordt Kerst niet gevierd. Alleen door de chritenen, en dat is een minderheidsgroep. Maar zoals gezegd, ben ik 1e kerstdag wel vrij.
Ik wens iedereen dan ook gezellige voorbereidingen en een mooie week.

Wim

  • 16 December 2007 - 13:21

    Ans:

    Hoi broer,

    Het klinkt weer goed met al dat eten, ben ook blij dat je nu een comfortable stoel hebt. Je reist nu ook wat af zeg, dat is wel even anders dan in Nederland he.
    De kerststemming begint er hier aan te komen, het is koud en het vriest! Heb aan santa een boek over thailand gevraagd, dus dan kunnen we gaan plannen voor volgend jaar, zal je snel weer mailen.

    Veel liefs Ans & Co xxxx

  • 16 December 2007 - 14:04

    Klazien:

    Hoi Wim,
    Weer een mooi verhaal en prachtige foto's.
    Ik stuur je nog een mail.
    Liefs, Klazien.

  • 16 December 2007 - 17:18

    Sylvia:

    Haai Lieve Vriend,
    Ja, als iedereen je ook nog eens erbij gaat e-mailen, dan doe ik dat ook maar...
    Dus hou ik nog even geheim wat ik je verder wilde schrijven als reactie...

  • 16 December 2007 - 17:50

    Rob En Marjo:

    Hallo Wim,
    Ook wij wensen jou een fijne kerst toe in je mooie luie stoel en geniet lekker van je warme douche.

  • 16 December 2007 - 21:16

    Ton En Plony:

    Hoi Wim,
    zoveel eten en dan toch zo slank zijn, hoe doe je dat????
    Mooie omgeving daar zeg, zo groen en al die treetjes, we kregen even een deja-vu van de Inca trail............
    Veel liefs,
    Ton en Plony

  • 20 December 2007 - 13:24

    Risette:

    Hoi Wim,

    Hierbij wens ik je hele gezellige kerstdagen en het allerbeste voor 2008!

    Hartelijke groet,
    Risette (VSO)

  • 20 December 2007 - 14:46

    Henriette:

    Hoi Wim , met al die nationale feestdagen en andere festiviteiten heb je toch geen vakantie nodig!!! en maar eten , niet dik worden hoor !!! Op het moment dat ik dit schrijf sneeuwt het hier en is het koud, nog geen schaatsijs!
    Wil wel even met je ruilen hoor , wat een indrukken krijgje mee , blijf jaloers .Geen plek voor een gymjuf???
    Veelplezier in je werk en alvast de allerbeste wensen voor 2008

    groet henriette

  • 22 December 2007 - 21:30

    Nel:

    hallo wim dit jaar geen kaartje maar dit bericht wij wensen je prettige kerst dagen toe mooie fotos geniet van je vrij dag de groetjes van henk en nel arnold esther en arjan en sofia en melvin

  • 24 December 2007 - 21:48

    Ivy:

    Hola Wim,

    Ik wens je fijne Kerstdagen en een goed uiteinde. In het nieuwe jaar zal ik je uitgebreid mailen.

    Groet,
    Ivy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 193229

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2007 - 12 Augustus 2010

Mijn eerste reis

22 Februari 2011 - 30 November -0001

wepsinthailand

Landen bezocht: