toch sinterklaas...... - Reisverslag uit Tak, Thailand van wepsinthailand - WaarBenJij.nu toch sinterklaas...... - Reisverslag uit Tak, Thailand van wepsinthailand - WaarBenJij.nu

toch sinterklaas......

Door: wim epskamp

Blijf op de hoogte en volg

09 December 2007 | Thailand, Tak

Dat was wel even schrikken. Kijk je op je weglog,zie je dat een ander een verhaal heeft geschreven, onder de naam van de Sint. Dat is toch wel heel vreemd.
Ik heb gelukkig en jaar om dat uit te gaan zoeken.En degene, die hier verantwoordelijk voor is, hoort daar nog wel van!
Vandaag weer een gewoon verhaal.
Natuurlijk heeft de Sint wel gelijk, dat er bezoek uit Nederland en Canada was. Gerard, Jeannette, Tom en Carol bezochten mij voor 3 dagen.
Zij verbleven in het Viang Tak hotel, en dat is dicht bij mijn huis.Wel zo gemakkeljk om elkaar op te zoeken. Dat hebben we dat ook zeer regelmatig gedaan. Maandag en dinsdag kon ik wat eerder weg van mijn werk, om zo gezellig de avonden met hen door te brengen.
Dat hebben we dan ook gedaan. Uiteraard was er ook veel te vertellen, en te laten zien. Mijn huis, de plek waar ik werk en de naaste omgeving. Ik kon ze kennis laten maken met mijn collega's, en de mensen waar ik mee optrek.
Ook voor hen was het leuk om kennis te maken met familie van mij.
Woensdag 5 december, ja, juist sinterklaasdag, was ik vrij. Dit is nameljk de verjaardag van de koning. En zoals bij ons 30 april een vrije dag is, is dat hier 5 december. Eerst gezellig ontbeten in het hotel, en toen op weg naar de waterval, het apenopvang tehuis, en een bezoekje aan Mae Sod.
De dag vloog voorbij. Tijdens het diner hebben we ook nog sinterklaas gevierd. Na wat liederen al of niet tot het eind gezongen te hebben, kwamen de gedichten met de cadeaus.
Ik ben bijzonder verwend. Niet alleen die avond, maar ook al eerder. Nu staan er ook achter een aantal planten, en is de tuin/keuken een stuk opgevrolijkt.
Nadat we donderdag ook nog samen hebben ontbeten, moest ik naar mijn werk en verokken zij naar Bangkok, waar zij nog tot vrijdgavond zouden verblijven om dan weer naar Nederland terug te vliegen. Tom en Carol gingen eerst nog naar Australie.
De dagen gingen eigenlijk te snel voorbij.....maar dat is vaak zo als je het goed naar je zin hebt, toch!
Deze week smen met Kaseem veel huisbezoeken afgelegd. Soms wat verder weg, soms dichtbij. Ook een aantal nieuwe kinderen gezien. Een aantal voor de 2e of 3e keer bezocht.
Dan krijg je een beeld of er vooruitgang is of niet. En de ouders raken er ook aan gewend dat ik met Kaseem mee kom.
De nagesprekken met hem leveren mij steeds meer informatie op, wat voor mijn eigen beeldvorming heel prettig is.
Op het cenrum zelf houd ik mij ook al meer, samen met een collega, bezig met de kinderen, die daar naar toe komen.
Zo begint alles zijn draai te krijgen, al weet ik ehel goed dat dit nog maar een klein begin is.
Jullie zullen wel al druk met de kerstsferen bezig zijn. Ik wens julie daar veel plezier bij.
Vanuit een nog steeds, zeker overdag, warm Tak, het aller beste voor iedereen.

Wim

  • 09 December 2007 - 10:57

    Plony En Ton:

    Ook voor ons was/is het schrikken.
    Eerst een "hacker" die jouw weblog gebruikt voor een leuk artikel en vandaag om te lezen dat je groene vingers moet krijgen. Zo kan ik het niet meer volgen.
    Het is goed te lezen , dat je steeds meer kan doen, want ik denk dat het meewerkt om je er steeds meer thuis te voelen. Aan de foto's te zien is de natuur daar heel mooi.
    Wij zijn benieuwd naar de ervaringen van G +J met het hotel, want over een paar maanden willen wij daar ook logeren.......

    Groeten.
    Plony en Ton

  • 09 December 2007 - 11:01

    Jeannette:

    Hee Wim,

    We zitten nog een beetje debiel bij te komen op de bank van een overigens rustige vlucht. We hebben nog erg gelachen om de weerswaarschuwingen in Thailand, bij 20 graden sterven er bejaarden, en 29 graden leidt tot warme wollen mutsen en sjalen, toen we in de taxi stapten op Schiphol, het is namelijk echt een stuk kouder geworden.
    In de middag hebben we tante Genea bezocht, ze is nog erg zwak, maar volgens mij gaat het wel goed komen en ze was blij om ons te zien!
    Het is wel weer even omschakelen, zeker als je de ontwikkelde foto's ziet, ha, ha, ha. We hebben Carol en Tom nog wat bananen meegegeven, maar die zeiden tactisch dat ze er een goede bestemming voor zouden vinden ;-)
    Nu gaan we foto's uitzoeken, dus er komt nog wat!

    dikke kus,
    Jeannette

  • 09 December 2007 - 18:59

    Sylvia:

    Thaaie Wim,
    Leuk was je Sinterklaasverhaal, en ook die van de Hacker..haha..echt grappig!
    Nadat wij ook Sinterklaasavond hebben gevierd, zijn wij naar Texel gevaren, want ik had voor het eerst in mijn leven een PRIJS gewonnen, aan iets heel eenvoudigs, op een beurs in de RAI meegedaan. 3 dagen-arrangement in een 4-sterren-hotel in De Koog, bij de zee.
    Harde stormen en regens en kkkoudddd!!!
    Maar erg goed doorgewaaid weer terug nu.

    En ik heb inderdaad meteen erna, op zondag, een grote Kerstboom opgetuigd.
    Dus nu de kerstsfeer er nog bij...zoals witte sneeuw en onder 0 buiten! lekker!
    In een echte kerstsfeer komen, zal voor jou best moeilijk worden, in die warmte?

    mail je me iets terug, als je even zin hebt, tussendoor, Wim?

    Met liefs in Kerstsferen....van Sylvia.


  • 09 December 2007 - 21:15

    Lia:

    Hoi broer,
    het is goed te horen dat de Sint toch langs geweest is in Thailand. Ik wilde een pakje sturen, maar had je adres veel te laat. Er ging dus alleen een pakje naar The Lakes.
    Er zijn dus inderdaad geen afstanden meer, zo zijn mensen in Nederland, Canada naar Thailand en weer terug.
    Ik wist trouwens wel dat je van bananen hield, maar zoveel.
    Lijkt mij echt goed voor de spijsvertering.
    Het gaat je goed.
    Groetjes,
    Karel, Lia, Ricardo en Reno

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 193237

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2007 - 12 Augustus 2010

Mijn eerste reis

22 Februari 2011 - 30 November -0001

wepsinthailand

Landen bezocht: