bezoek uit Nederland en Canada - Reisverslag uit Tak, Thailand van wepsinthailand - WaarBenJij.nu bezoek uit Nederland en Canada - Reisverslag uit Tak, Thailand van wepsinthailand - WaarBenJij.nu

bezoek uit Nederland en Canada

Door: wim epskamp

05 December 2007 | Thailand, Tak

Hoi allemaal,

Niet op het geijkte tijdstip en ok niet door Wim! Een berichtje hier van Carol en Tom en Gerard en Jeannette.
Sinterklaas avond, de laatste dag in Tak en morgen terug naar Bangkok en de volgende dag naar huis vliegen, het zit er weer op.
Zometeen gaan we even naar de festiviteiten voor de verjaardag van de koning kijken, schitterend drijvende lichtjes in de rivier en vuurwerk, we hebben al wat voorproefjes gehad.
Er na eten met pakjes avond, jawel inclusief pepernoten en taaitaai en... zelfs Wim heeft gedichtjes gemaakt.
Het is hier schitterend een rustig provincieplaatsje en waar Wim woont heeft het veel van Bovenkerk, de vrouwen zorgen voor Wim en ze eten met zijn allen aan de overkant van zijn huis. Vandaag zei het kleine meisje waar gaat Wim nu weer naartoe, maar hij heeft beloofd morgen gewoon weer thuis te eten. Even goed is Wim veel afgevallen, door de warmte, andere voeding, maar dit had de organisatie al gezegd, het duurt een half jaar om aan te passen, dus geven de buren Wim bij voortduring bananen, Wim eet bananen voor ontbijt op de boterham, als toetje. Hij was zo blij dat we naar de apenopvang gingen, een soort Pieter Buren voor apen, met een arm minder of blind of mishandeld (ook bij een olifantenhospitaal geweest) en daar konden we veel bananen kwijt.
Wim's werk bezoeken was heel bijzonder en Kik heeft ons hart gewonnen en ook dat van onze chauffeur. Het is bijzonder om zo even in Wim's leven rond te stappen, te zien waar hij hardloopt, de wegen zijn hier prima, waar hij zijn inkopen doet etc.
We zijn hier naar de oudste tempel van Thailand geweest en vandaag naar de waterval, de vriendschapsbrug met Birma, markten met Karen. We hebben heerlijk gegeten in een restaurant wat helemaal als een waterval gemaakt is met een schitterende tuin, moeilijk uit te leggen, maar schitterend zelfs de toilet was beeldig mooi, foto's moeten nog ontwikkeld zegt Wim, ha, ha, ha.
Nu snel laatste gedichtje maken, doei,

de Sint

• 05 December 2007 - 22:56

Ans:

wat leuk dat de sint ook in thailand is, ben jaloers, waarom niet in engeland. Alhoewel ik heb gevulde speculaas, wat ik vorig weekend in sheffield op de markt heb gekocht.
    veel liefs ans en co xx

• 08 December 2007 - 14:17

Adie:

Sprookjesachtige foto's van Wim en een nieuwe aanvoer aan indrukken van Annelies en haar vriend,die we gisteren van Schiphol ophaalden, na hun reis naar Thailand.....zoveel moois en kleurrijks.Ze bezochten een klasje in de omgeving van Bangkok, dat maakte deel uit van een fietsroute. Leuk om te zien: pauzahap, rugzakje, beker, net zoals bij ons. Het verschil was hun gele Tshirt als uniform en de Thaise koppies. Fijn om te lezen Wim dat pepernoten en gedichtjes hun weg vonden naar Tak. Hier in Hoofddorp is de metamorfose naar kerst al volop aan de gang (bomen met ballen,lichtjes en glitter) en na enkele dagen hondenweer moeten de plassen nog wegtrekken. Je herinnert je wellicht de drukte bij de kinderen en de collega's, er moet nog zoveel.......ik hoop dat het ritme bij jou anders is. Groetjes, Adie