een dag later......... - Reisverslag uit Tak, Thailand van wepsinthailand - WaarBenJij.nu een dag later......... - Reisverslag uit Tak, Thailand van wepsinthailand - WaarBenJij.nu

een dag later.........

Door: wim epskamp

Blijf op de hoogte en volg

19 November 2007 | Thailand, Tak

Dat zal wel even schrikken geweest zijn gisteren. Geen bericht vanuit Tak. En dat was ook niet van te voren aangekondigd.
Hoe zit dat? Gisteren zat ik omsteeks mijn schrijftijd in de bus van...Bangkok naar Tak. Alweer naar Bangkok, en hij had juist aangegeven zo blij te zijn weg te zijn uit die stad. En nu is hij er al 2 keer in 2 weken geweest. Vreemd....
Maar deze keer was de reden dat ik mee gedaan heb aan de marathon van Bangkok. Een aantal van jullie had ik verteld die dag de marathon van Grung Tape te lopen. Nu dat heb ik dus ook gedaan, want jullie raden het al....
Een andere reden was, dat Gerard en Jeannette de 16e in Bangkok aankwamen, en wij elkaar dus al eerder konden ontmoeten. Jeannette had het erg druk met vergaderen, maar samen met Gerard een paar heel gezellig dagen gehad. Hij stond ook aan de finish van de marathon. En dat in alle vroegte. De start was nl. al om 3.30 uur. Dat had het voordeel dat de temperatuur nog aangenaam was. En dat het nog donker was. Want het parcours is niet erg gezellig. Al snel verlaten we de stad om vervolgens na 15 km., over een wel is waar afgezette snelweg, een keerpunt te krijgen, terug te gaan naar de stad. Dan zijn we inmiddels 30 km. verder. In de stad is het wat drukker geworden, en hoewel er politie op kruispunten staat, wil dat nog niet zeggen dat je als loper vrij baan hebt. Dus... af en toe even stoppen voor het verkeer. De verzorging was prima, elke 2 km. water, soms ook sportdrank en bananen. Ik heb eigenlijk best lekker gelopen. Met mijn eindtijd; 3.07.40 uur ben ik heel tevreden. Ook leverde dit mijn eerste beker op. Een 2e plek in de klasse 50-54. Ook nog goed voor een maandsalaris ( naar mijn huidige maandsalaris, om misverstanden te voorkomen).
Misschien is deze prestatie mede gekomen doordat ik niet meer naar mijn werk hoef te lopen. Want vorige week maandag kwam ik van mijn werk en stond er een van de buren met een fiets klaar. Die mag ik zolang als nodig is lenen. En.. die fiets is gloednieuw, ik bedoel maar.
Het voordeel is dat ik nu binnen 10 minuten thuis ben. En wees gerust ik rijd aan de linkerkant van de weg. Verder enige aanpassing aan het verkeer en je komt een heel end.
Op het werk waren er veel voorbereidingen voor de opening van een nieuw gebouw bij het centrum. Daar probeer ik ook mijn steentje aan bij te dragen, en met een aantal collega's ben ik ook ingedeeld in het programma op donderdag.
Het gebouw gaat gebruikt worden door ouders, die met hun kind naar het centrum komen voor ondersteuning. Het zijn ouders, die ver weg wonen, en zo kunnen zien en zelf meedoen, op welke manier hun kind te helpen. In het gebouw kunnen zij en hun kind blijven slapen.
Op deze manier proberen ze ook kinderen, die verder weg wonen van extra hulp te voorzien. Het is mooi om dat startmoment mee te maken en in de komende 2 jaar die ontwikkeling te zien.
En verder... is het nog veel kijken, vragen en regelen. Mijn visum moet eind deze maand verlengd worden, inmiddels is er een werkvergunning aangevraagd, zodat ik deze procedure niet elke 3 maanden hoef te doen. Ik moet nu toch weer een dag reizen om het te regelen.
Maar zoals jullie nu wel door hebben....reizen wordt mijn lust en mijn leven.
Ik wens jullie minder reis km. en alle goeds.
Wim

  • 19 November 2007 - 15:23

    Klazien:

    Hoi Wim,
    Je maakt nogal wat mee zeg. De marathon in 3.07.40, petje af!
    En een fiets. Straks ga je nog een triatlon doen.
    Liefs, Klazien.

  • 19 November 2007 - 17:11

    Lia:

    Hoi Wim,
    ja, dat was inderdaad schrikken gisteren. Ben ik eindelijk in het ritme; wordt dat gelijk weer door de war gegooid.
    geweldig wat een prestatie. Ik moet er niet aan denken. 5 km. is meer dan voldoende.
    Geniet van je fiets en de dagen met Gerard en jeannette.
    tot de volgende week.
    Liefs Lia en de rest

  • 19 November 2007 - 18:16

    Sylvia:

    Beste Wim,
    Ik was juist wel blij dat je pas vandaag weer wat opstuurde. Want ik ben net gisteren weer thuisgekomen van 2 weken Ardennen. Lekker kkkkoud en zonnig daar, en ook gewandeld...maar dat is niet te vergelijken wat jij daar allemaal afwandelt...haha.
    Wel veel herfst-foto's gemaakt daar...wat een kleurenpracht in Z-België.
    Ik hoop ook weer gauw wat nieuwe foto's van jou te kunnen zien.Ik kijk er naar uit.
    Hou je TH(A)AI Wim.
    Dikke KUS,
    liefs van Sylvia.

  • 19 November 2007 - 21:21

    Ton En Plony:

    Hi Wim,gefeliciteerd met je eerste Thaise beker! Was zeker wel bijzonder dat je broertje aan de finish stond?
    Mooi dat je de start van het nieuwe centrum meemaakt.Wat wordt jouw taak daar precies?
    Kijk je uit op je fiets, goed links houden he!
    Liefs,
    Ton en Plony

  • 19 November 2007 - 22:15

    Tessa:

    Ja, weer een leuk vervolgverhaal van jou, Wim. Je schrijft: reizen wordt mijn lust en mijn leven, maar stukjes schrijven om ons op de hoogte te houden vind je ook wel leuk denk ik.
    Het lijkt me toch bijna niet te doen, een marathon lopen in die vochtige warmte. Wat een doorzetter!
    Groetjes van Tessa

  • 19 November 2007 - 22:42

    Pascal:

    He Wim, wat fantastisch dat je ook daar je looptalent kan benutten! Van harte gefeliciteerd! Ook erg fijn dat je een extra bijdrage kan leveren aan de opbouw van het centrum. De komende tijd veel plezier met Gerard en Jeannette en de groetjes. Kom je gauw weer met wat foto' s?
    groetjes, Pascal.

  • 22 November 2007 - 20:59

    Rob Gaartman:

    Hoi Wim we zijn trots op je.
    Heerlijk om al je berichten te lezen.
    Mail me als je tijd hebt. Krijg je mijn mail wel binnen ?

    Liefs van ons allen..

  • 23 November 2007 - 19:53

    Nel:

    hoi wim wat goed die van je maraton te gek en wat fijn een fiets onze voor na je werk onze kleindochter sofia noemt dat de miets maar ach als je tweeenhalf bent mag dat he dit was het weer groetjes henk nel arnold en de rest van ons gezin

  • 24 November 2007 - 15:31

    Adie:

    Hoi Wim,
    Dat was weer inhalen met lezen. Een leesachterstand van enkele weken geeft meteen veel stof en overzicht. Het hotelverhaal vond ik een topper: even knarsen en dan de filosofie van goede wil en veerkracht uit je mouw schudden.
    Ik moest grinniken toen ik las over de marathon, eten bij de buren en de fiets. Gedacht: ja, die Wim, hij heeft ritme en gewoontes weer aardig opgepakt. Op dit moment reizen Annelies en vriend door Thailand. Kon ik maar effe mee in hun rugzak hé!
    Als ik nu naar buiten kijk zijn alle bomen kaal en is de maan dik en rond. St. Maarten was compleet verwaaid en de kindertjes met kleffe lampion en luide keeltjes deden dubbel hun best. Hier gaat de Holl.gezelligheid verder en fietsen wij ons warm (+ extra rondjes om alle snoep en snaai eraf te werken)Beste wereldburger, succes met werkvergunning en visum.......ik leef met je mee want ook Nederland kent zijn ambtelijke molen.
    Liefs en word vervolgd.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 193242

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2007 - 12 Augustus 2010

Mijn eerste reis

22 Februari 2011 - 30 November -0001

wepsinthailand

Landen bezocht: