Aangekomen - Reisverslag uit Tak, Thailand van wepsinthailand - WaarBenJij.nu Aangekomen - Reisverslag uit Tak, Thailand van wepsinthailand - WaarBenJij.nu

Aangekomen

Door: wim epskamp

Blijf op de hoogte en volg

04 November 2007 | Thailand, Tak

Schrik niet.Nee ik ben ( nog) niet aangekomen in gewicht, maar ik bedoel dat ik dan toch in Tak ben. En daar was het al die tijd om te doen.
Voor ik echter vanuit Bangkok vertrok, hadden we nog een bijzonder goede en interessante workshop. De werkgevers van Lino en mij waren daarbij aanwezig, en een van de goede zaken die naar voren kwam, was dat ze beiden tot uitwisseling van kennis en ontwikkelingen wilden komen. Dat maakt de samenwerking tussen Lino en mij al wat gemakkelijker.
Donderdagmiddag bracht ik mijn rugzak gevuld met behoorlijk wat spullen naar het VSO kantoor, want mijn collega's zouden dat na de workshop meenemen, zodat ik daar niet meer mee hoefde te slepen. Ik liet alleen nog wat spullen achter, die ik voor vrijdag en zaterdag nodig had.
Toen ik echter terug kwam, bleek de schoonmaakster haar werk wel heel erg goed opgevat te hebbben. Alles was weg!!!
En dat was een beetje te veel van het goede. Ik had o.a. voor vrijdag een nette broek nodig(want laat ik eens op netjes gaan) en die was verdwenen, en om nu in een korte broek op slippers aan te komen......
Maar er was veel meer weg. Ook al mijn studiewerk, van 6 weken lessen Thai. En dat vond ik toch wel heel erg.
Dus... naar de balie om te vragen hoe dit heeft kunnen gebeuren. Die medewerkster wist dat niet, maar een ander wist te vertellen dat de schoonmaakster mij had zien vertrekken en dacht dat ik ook niet meer terug zou komen!
Dan denk ik; ik kan iets vergeten, maar zoveel.... en dan informeer je toch even of diegene werkelijk weggaat.Maar goed... na wat heen en weer gepraat en nadat ik aangegeven had dat ik de volgende dag toch wel een belangrijke vergadering had, was men bereid om met mij naar het afval te gaan kijken. Daar vond ik inderdaad het een en ander terug. Toen ik weer beneden kwam, was mijn kleine rugzak en hardloophorloge er ineens ook weer. De rest zou vrijdagmogen komen. Vroeg op en inderdaad daar was mijn scheerapparaat, wat ander klein spul, maar ik miste nog steeds mijn studiewerk.
Vlak voordat ik naar de workshop ging kwam het meeste daarvan ook bovenwater. Alleen............mijn schrift met 4 weken taallessen was er niet, en is ook niet terug gevonden. Nu heb ik nog wel wat kladwerk, maar al die uren die er in zitten en mijn "systeem" dat is verdwenen. Natuurlijk wel excuses, maar erg leuk vind ik het niet.
Maar ja, ik oefen de komende tijd nog wel even!!!!
Zaterdagmorgen stond de minibus met de collega's uit Tak om 7.00 uur voor de deur.
Samen met 4 had ik de workshop gedaan en de andere 5 waren die dag naar een onderwijs Expo in Bangkok geweest.
Een bus vol. Eerst werd er een plek gevonden om het ontbijt te nuttigen.Daarna bezochten we de dochter en haar gezin van de directrice. Want dacht zij, nu we toch in Bangkok zijn kan ik mijn dochter en kleinkinderen even opzoeken.Voor de rest werd het een gezellige dag. Denk niet dat we rechtstreeks naar Tak reden. Nee, gezellig "pbai tiaw". Een tempel bezocht, met daar vlak bij een grote markt. Een uitgebreide lunch en veel gesnaai in de bus. Je kent dat wel van de leuke dagjes uit!!Uiteindelijk rond 17.00 uur in Tak. Kaseem, een van mijn collega's ging met mij mee om te zien hoe het huis was opgeknapt en om nog wat zaken met de eigenaar te overleggen.En... ze hebben hard gewerkt de afgelopen maand. Alles wat beloofd was, is gedaan. Het ziet er netjes geschilderd en fris uit. Ook de vloer in de slaapkamers is voorzien van tegels,evenals de trap. Ik had mijn twijfels geuit aan mijn mede volunteers, maar ik had het volledig bij het verkeerde eind!!
Foto's zijn er nog niet, maar die zal ik een volgende keer meesturen, oke?
Nadat we buiten nog even wat stonden te praten, werden we door de buren uitgenodigd om mee te eten. En... jullie kennen mij.. zo"n uitnodiging sla ik niet snel af. Dus deze ook niet. Tevens een mooie gelegenheid om wat kennis te maken, en daar heeft Kaseem ook bij geholpen. Heerlijk gegeten, en er staat altijd veel op tafel...niet gek dus...
Na het eten ben ik maar eens begonnen om mijn tassen iut te pakken. Eindelijk kan het een plek krijgen. Dat ging best wel vlug, want zoveel had ik nu ook weer niet mee, en het is nu een kwestie van waar is wat handig. Daar heb ik nog wel de tijd voor.
En prima geslapen de eerste nacht.
Zondag zou Kaseenm weer komen om met mij wat spullen te gaan kopen. En dat was gezellig en handig, want hij kon mij van een aantal tips voorzien, wat ook handig is om aan te schaffen. De eerst zaken zijn er dus, de rest komt volgende week wel.
Ook vanavond weer met de buren gegeten, en nu kwamen er ook nog ander mensen langs, want waar ze eten is eigenlijk gewoon een plaats langs de weg tegenover mijn huis.
Het was erg gezellig en weer lekker gegeten. Ook al een eerste uitnodiging voor zaterdag binnen om met een groepje een bezoek te gaan brengen aan een tempel in de buurt. Dus gaan we weer " bpai tiaw" .
Morgen ga ik voor het eerst naar school. Tijdens de workshop hebben we afspraken gemaakt voor de eerste week. En zoals in de opzet van de VSO staat is het eerst veel observeren, gesprekken hebben en je nieuwe plek zien te vinden.
Om 7.45 uur wordt ik verwacht... niet anders dan ik gewend ben......
Ik ben heel benieuwd hoe het zal zijn, en ik zal jullie uiteraard op de hoogte houden.
Ik heb begrepen dat er nu 6 uur tijdverschil is met Nederland, dus jullie hebben nog een groot deel van de dag. Geniet ervan. Net als van de rest van de week. Doe ik ook!!

Wim

  • 04 November 2007 - 13:59

    Nienke:

    Hi Wim!
    Wat fijn dat je nu dan eindelijk in je huisje in Tak bent! Nu gaat het dan echt beginnen! Wel heel erg balen van dat fiasco met je spullen... Gelukkig dat je het meeste hebt teruggekregen, maar net dat ene dat je niet opnieuw kunt kopen, dat is echt weg.. Heel erg jammer!
    Maargoed, zo te horen ben je al flink aan t inburgeren in je nieuwe woonplaats, en hoeven we ons geen zorgen te maken of je wel genoeg eet! ;)
    Geniet!
    Liefs,
    Nienke

  • 04 November 2007 - 14:09

    Plony:

    Hallo Wim, welkom in Tak!
    Eindelijk ga je starten met datgene waar het allemaal om begonnen is, dat moet een geweldig gevoel zijn, maar aan de andere kant ook wel spannend.
    Wat een gedoe met je spullen, fijn zo'n overijverige schoonmaakster!!Moet je nu al je taallessen weer overdoen?????
    Ik hoop dat je je snel op je gemak zult voelen in Tak, in je eigen huis. In ieder geval heb je al contact met je buren. Zo te lezen is het een vriendelijk en gastvrij volk, dat is prettig.
    Ik wens je veel succes met het "echte" werk . We kijken uit naar je volgende verhaal met de eerste ervaringen op school.
    Liefs,
    Plony

  • 04 November 2007 - 14:30

    Ab:

    Top, Wim dat je nu op de plek bent waar het allemaal moet gaan gebeuren. Heel vervelend van je "taalschrift". Blijf je verhalen lezen. Uit alles blijkt dat je het prima naar je zin hebt. Houden zo!!!
    groet Ab en Gerda

  • 04 November 2007 - 16:30

    Ans:

    lieve wim,

    heel veel success deze week, ben ervan overtuigd dat het allemaal goed gaat lukken. Kun je me even het adres van de schoonmaakster doorgeven, want zo een dame kunnen we hier wel gebruiken. Kan me wel goed voorstellen dat het balen was voor jou.
    Ben benieuwd hoe je huisje ingericht gaat worden en zoals te horen beginnen de sociale contacten al goed! Moet je morgen in geel? Ben benieuwd naar de verhalen van school.

    Veel liefs,
    Ans & Co

  • 04 November 2007 - 19:23

    Klazien:

    Dag Wim,
    Fijn dat je nu in Tak bent aangekomen. Nu gaat het echte werk beginnen.
    En je bent een ervaring rijker! Wel balen denk ik. Zou maar geen werkster nemen in Tak.
    Het klinkt gezellig met de buren eten en zo.
    Succes deze week.
    Liefs, Klazien.

  • 04 November 2007 - 20:52

    Henriette:

    Hoi Wim , wat een opgeruimd volkje toch!! wat zul jij balen van die enthousiaste schoonmaakster!Op hoeveel staat je "tempelteller" inmiddels?
    Wens je een goed begin en blijf benieuwd naar je ervaringen

    groet

  • 05 November 2007 - 09:35

    Saskia:

    Hoi Wim,
    Hoe was je eerste dag op school?Je collega's klinken in ieder geval erg vriendelijk en behulpzaam, dat lijkt mij erg prettig. Ook de buren klinken goed. Altijd handig! Hoe communiceer je eigenlijk met hen? In het Engels of gaat het in vloeiend thai?
    Veel plezier, laat ons niet te lang wachten op nieuwe verhalen. We zijn heel benieuwd naar je belevenissen op school!
    liefs, Saskia

  • 05 November 2007 - 12:19

    Dion:

    Hoi Wim, leuk om je via de site te kunnen volgen! Gisteren uitgebreid met Piet en Silene gesproken over je avonturen. Veel succes en plezier verder!
    Hartelijke groeten uit Hoofddorp van Jan, Piet, Thijs, Silene en Dion

  • 08 November 2007 - 19:10

    Rob En Marjo:

    Hallo Wim, Nu gaat het dus eindelijk beginnen. Het is uit met de pret. Maar je zult wel lekker blijven eten denk ik, met zulke lieve buren. Succes. Wij gaan volgende week weer naar Spanje, want het wordt te koud in Nederland. Groetjes van Rob en Marjo

  • 08 November 2007 - 20:21

    Nel:

    hoi wim nou je heb wel weer wat mee gemaakt zeg nou geniet van je huisje en laat het eten je goed smaken de groetjes van henk nel en arnold

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 140
Totaal aantal bezoekers 193240

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2007 - 12 Augustus 2010

Mijn eerste reis

22 Februari 2011 - 30 November -0001

wepsinthailand

Landen bezocht: