taaltraining achter de rug - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van wepsinthailand - WaarBenJij.nu taaltraining achter de rug - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van wepsinthailand - WaarBenJij.nu

taaltraining achter de rug

Door: wim epskamp

Blijf op de hoogte en volg

21 Oktober 2007 | Thailand, Bangkok

Vrijdagmiddag zijn we, Lino en ik uit Bang San vertrokken. De taaltraning zit er op. Donderdagmiddag waren we door onze juf en haar man uitgenodigd voor de lunch. Dit als afsluiting van onze cursus en als een soort "certificaat"van goed gedrag. We hebben in ieder geval ons best gedaan. Wat dat verder gaat opleveren moet de komende tijd uitwijzen. In ieder geval hebben we ook een heel leuke tijd gehad, en dat is ook veel waard. Zeker de laatste 2 weken met de afwisseling leren, lezen en schrijven was prettig.Nu is het zeker de komende 2 weken en kwestie van bijhouden, want er zal meer Engels gesproken gaan worden, nu we als groep weer bij elkaar zijn. De ander 3 ( Rose, Alex en Liza) zijn zaterdagmorgen in Bangkok aangekomen. Heel gezellig elkaar weer te zien en te spreken.
De reis van Bang Sean naar Bangkok is er ook een om te onthouden. We waren al eerder vertrokken, omdat het rond een uur of 5 altijd heel druk is in Bangkok. De busreis verliep redelijk voorspoedig. Tot dat we in Bangkok kwamen. het was rond half 4 en het was al een en al file. Soms sta je dan gewoon minuten stil, zonder dat er ook maar enige beweging te bespeuren valt.Maar uiteindelijk kom je dan toch op het busstation. Daar zouden we een taxi nemen. Eigenlijk een klein stukje naar ons hotel, maar vanwege de drukte duurde dat ongeveer 5 kwartier. Ik had beter kunnen gaan lopen, maar dat is achteraf geklets.
In het weekend is er in het noorden van Bangkok altijd een heel grote markt. En aangezien we nog iets moesten kopen voor volgende week, samen met Alex en Rose, die kant op. Nu was de tijd misschien niet slim gepland, zo rond 13.00 uur, maar ook daar weer een drukte, niet te geloven. Voetje voor voetje konden we ons voortbewegen. Ook veel verkeer, en aangezien we allen uit veel rustigere plaatsen kwamen, viel ons dit zwaar. Allen hadden het idee, dit wil ik eigenlijk niet. En ik ben er ook van overtuigd, dat de grote stad niets voor mij is.Maar dat wist ik eigenlijk al! Gelukkig is het in Tak een stuk rustiger, misschien voor velen te rustig, maar niet voor mij.
Toch nog een pluspuntje over de stad. Zaterdagmorgen had ik een lange duurloop gepland. Om 7 uur de deur uit. Ik wist nog van de laatste keer dat ik hier liep, dat er een mooi park was. Nu liep ik eerst wat verder en tot mijn verbazing kwam ik bij een ander prachtig park. In het park een uitgezette ronde van 2.543km. Toen ik daar was om ongeveer 7.30 uur was het al een drukte van belang. Veel mensen aan het wandelen, hardlopen , tai chi, andere oefeningen, kortom heel gezellig. En.....het gaf je het gevoel niet in de stad te zijn!!
Vanmoren naar het andere park geweest, iets dichterbij het hotel. Maar ook veel mensen in de vroege ochtend, want denk maar niet dat je de eerste bent als je om 7.15 ur het park binnen gaat. Velen zijn je dan al voor! Een prachtige locatie rondom een meer en heel schoon!
Een rondje van ongeveer 1.5 km, zonder dat je op de honden hoeft te letten, want die mogen daar niet komen. En alsof ze het kunnen lezen, je ziet er geen hond (ik bedoel in dit geval de dieren).Morgen en woensdag zijn er info dagen bij de VSO. Dinsdag schijnt er een nationale feestdag te zijn, wat precies weet ik niet.
Donderdag vertrekken we voor de village stay. In welk dorp we geplaatst worden, weet ik nu nog niet, horen we morgen. Daar verblijven we 5 dagen en zijn dan maandag/dinsdag weer terug in Bangkok.
Dus......volgende week zondag geen bericht van Wim, dat zal voor velen een andere invuling van het weekend geven, sorry, maar ik zal proberen als we weer terug zijn een indruk te geven van die dagen in het dorp.
Wat bereft de foto's wilde ik jullie even laten meegenieten; de stad of het park. Het is aan jullie.
De foto van het station; hier heb ik de vertaling maar even onder gezet. Anders snappen jullie er niets van!
Iedereen weer bedankt voor de leuke reacties, en tot over ruim een week.
Wim

  • 21 Oktober 2007 - 13:48

    Sylvia:

    haai Wim,
    Nu ben ik eens de eerste...H O E R A !
    Mooie kleurrijke foto's, vooral vanuit het park.
    En ik vind het vooral erg leuk dat je de mensen op de markt en op het station erbij hebt genomen.
    Zo zie ik beter hoe zij eruit zien, en hoe of waar ze lopen, en waar jij je begeeft.
    OK, moet hem nu snel hierop plaatsen, anders is een ander me voor!!!

    Met liefs uit herfstachtig Holland...
    kusje van Sylvia...X

  • 21 Oktober 2007 - 15:18

    Klazien:

    Hoi Wim,
    Leuke foto's, geeft een goede impressie.
    Ook een mooi verhaal.
    Een goed verblijf in de village.
    Liefs, Klazien.

  • 21 Oktober 2007 - 15:38

    Plony:

    Hoi Wim,
    Wat zeuren wij hier in Nederland over files, als je ziet hoe dat in Bangkok is.... Mooi contrast met de prachtige parken. Gelukkig dat je in zo'n drukke stad nog een plekje hebt waar je lekker kunt hardlopen. Beetje spannend zeker, nu je de zekerheid van de taallessen kwijt bent. Ik ken dat gevoel nog wel uit Peru, dat je het helemaal zelf moet doen, HELP! Maar het wordt door de mensen vaak wel heel erg gewaardeerd dat je probeert hun taal te spreken en dan is het niet zo erg als je fouten maakt. In ieder geval veel succes in je "village".
    Liefs,
    Plony
    PS Wat zal onze zondag leeg zijn, zonder jouw verhaal!

  • 21 Oktober 2007 - 18:16

    Lia:

    Hoi Wim
    Vanwege een lichte griep leek het mij een goed idee jouw verhaal te lezen. Die files op de foto's spreken mij niet zo aan, maar die parken lijken mij wel wat. Zeker om een rondje hard te lopen. dan is het hier toch wel schamel in Teteringen als je 's morgens rond 7.15 uur wat probeert te lopen. Je komt bijna niemand tegen en degene die je tegen komt, doet amper zijn/haar mond open.
    ik merk wel dat het je goed gaat. Wij beginnen aan een korte herfstvakantie, ik hoop dat ik dan weer wat opgenknapt ben. Tot over 2 weken.
    Liefs,
    Lia/Karel en de jongens

  • 22 Oktober 2007 - 20:14

    Lenny En Ron:

    Leuk om het allemaal te lezen, misschien is er nog een 6 uur te organiseren op het parcours in het park.
    Succes met je taal, lijkt ons erg lastig,

    groeten


  • 24 Oktober 2007 - 18:44

    Jeannette:

    Hee die Wim,
    En Geneve maar denken dat ze iets bijzonders hebben met hun fontein van tig meter, die Thai kunnen er ook wat van.
    Ik ben benieuwd hoe je het hebt in die gezinnen!! Vanavond had ik ook familie gevoel, want ik heb visite en toen ik thuis kwam rook ik eten, nou dat ben ik hier in Brussel niet meer gewend weet je!
    Het begint echt dichterbij te komen dat we je gaan zien en bezoeken, echt super!!
    En heel welkom want ik ben naar huis gelopen en de bedoeling is dat ik dat morgen ochtend weer andersom doe bergje op, 4,2 km.Je kunt trots op me zijn hoor!

    Karin is net vertrokken naar Thailand, Cambodja en Laos, ze gaat vier weken reizen en ze komt mij bezoeken de week van het congres en dan blijft ze met haar zus bij mij slapen, want Gerard is die week met Tom IN Cambodja naar die super Wat kijken.

    Ben benieuwd naar je ervaringen, dike kus,
    Jeannette

  • 24 Oktober 2007 - 19:46

    Nel :

    hallo wim een klein bericht van ons leuke fotos en je heb weer veel mee gemaakt en je rondje blijven lopen houdt je jong en inbeweging in het weekend gaan weer de tijd verzetten dus mogen uit slapen zondagochtend dat was het weer groetjes henk nel en arnold

  • 24 Oktober 2007 - 21:10

    Ans:

    hello,
    even een klein berichtje, blijf je verhalen bij houden met veel plezier. stuur je eerdaags weer een uitgebreide e-mail. heel veel liefs Ans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 139
Totaal aantal bezoekers 193234

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2007 - 12 Augustus 2010

Mijn eerste reis

22 Februari 2011 - 30 November -0001

wepsinthailand

Landen bezocht: