rustig weekje - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van wepsinthailand - WaarBenJij.nu rustig weekje - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van wepsinthailand - WaarBenJij.nu

rustig weekje

Door: wim epskamp

Blijf op de hoogte en volg

14 Oktober 2007 | Thailand, Bangkok

Deze week is vrij rustig verlopen.
Allereerst nam het herstel van de reis van vorig weekend meer tijd in beslag dan ik gewend ben. Vind ik reizen op zich al vermoeiend, deze keer moest ik meer tijd nemen om te herstellen. Gelukkig was er de mogelijkheid ook. Ik heb wel alle lessen kunnen volgen, en vanaf dinsdag is het steeds beter gegaan. Vanaf donderdag ook weer gaan lopen, dus dat zit dan ook wel goed.
En aangezien we nog maar met z'n 2en zijn, Lino en ik is het in het huis ook een stuk rustiger.
De lessen hebben hun voortgang en afgelopen week zijn we ook begonnen met het lezen en schrijven. Weer een geheel nieuwe ervaring.
Daarnaast blijven we natuurlijk bezig met het uitbreiden van de woordenschat en worden ook een aantal praktische situaties geoefend.

Maar het lezen: er zijn 44 veschillende medeklinkers. En we hebben bijv. al een aantal verschillende "P" s leren kennen. Het is allemaal net even anders! Ook zijn er voldoende klinkers en combinaties van klinkers. Denk je die een beetje door te hebben, dan kunnen die klinkers of voor, of boven of onder of na een medeklinker komen. Ook daar moet je dus opletten, want anders ontstaat er een heel ander woord.
Het is nog maar het begin, ik vind het wel heel leuk, zeker als je bepaalde woorden buiten op straat gaat ontdekken.

Zo is het ook met het schrijven, het is nu nog net of ik aan het tekenen ben, maar dat zal , hoop ik in de loop van de tijd ook wel sneller gaan.
Alles bij elkaar wat het leren betreft, wel drukker, en het geeft ook meer informtie over de taal.
Vandaag samen met Lino naar een grote Chinese tempel niet ver van Bang Sean geweest.
Ik heb de foto's snel laten ontwikkelen, zodat er ook vandaag een paar nieuwe foto's bij het bericht staan.
Verder ook een paar oudere, want ja, een bericht zonder foto's is toch ook een beetje kaal.
Schreef ik in een van mijn eerste berichten dat we een restaurantje tegenover ons huis hadden, wel dat er is met ingang van gisteren niet meer.
In een week tijd is in mijn ogen een goed draaiende zaak, door wat ik begrepen heb problemen tussen de eigenaar en kokkin om zeep geholpen. Daarbij ook een stuk gezelligheid weg. Inmiddels wel een ander goed eethuis gevonden,( er zijn er genoeg) maar het blijft toch jammer!
Iedereen weer bedankt voor de reacties.
Nog een week lessen Thai en dan ben ik volleerd, ik bedoel dan gaan we weer naar Bangkok!

Groet, Wim

  • 14 Oktober 2007 - 12:17

    Nienke:

    Hi Wim!

    De fotos zijn echt weer prachtig! Wel een beetje kitch die tempel, maar daarom juist heel mooi!
    Maar die taal, die klinkt echt heel ingewikkeld! Respect dat je het bezig bent onder de knie te krijgen! Succes verder!

    Liefs,
    Nienke en Mario

  • 14 Oktober 2007 - 13:50

    Ton En Plony:

    Hallo Wim,
    Buiten de taallessen ook nog tijd genoeg om toerist te spelen . Wat zijn de tempels indrukwekkende gebouwen .
    Alleen daarboven hangen toch wel donkere wolken. Is het regenseizoen al begonnen?
    Nog veel succes de laatste week taallessen.
    groeten Ton en Plony

  • 14 Oktober 2007 - 16:03

    Christine:

    hello how are you? hope your having fun in ......????? nice pictures!
    any way I will see you some time !!
    lots of luv christine!

  • 14 Oktober 2007 - 17:10

    Sylvia:

    Thaai(e) Wim,
    Ja, leuke foto's weer.
    En nu steeds meer met JOU er ook op, nog leuker!
    PS; Kan ik jou eigenlijk ook wat foto's doorsturen, naar jouw andere e-adres?
    Ik hoor het wel van je.
    Hou je Thaai, Wim.
    Met liefs
    Sylvia.


  • 15 Oktober 2007 - 13:33

    Jeannette:

    Hee die Wim,

    Nou een berichtje uit Geneve, ook niet verkeerd. Samen met Gerard de stad aan het verkennen, raar idee dat ik hier misschien over een half jaar woon.
    Huisvesting is hier echt een heel groot probleem, en het is duur.
    Het straatje van Calvijn viel een beetje tegen, want ze hebben zijn huis gesloopt. Maar de oude stad is gezellig, de stad is een beetje provenciaals, maar een shop walhalla. Slecht voor de portemonnee dus en netals Brussel veel chocolade.
    Wat jammer van je restaurantje, een mens zoekt toch een beetje vastigheid nietwaar. Ik heb al moeite met mijn spaanse lessen, dus mijn bewondering is enorm net als Nienke.
    De foto's zijn mooi, maar eerst laten ontwikkelen?
    dikke kus, Jeannette

  • 15 Oktober 2007 - 16:05

    Rob En Marjo:

    Hallo Wim,
    Wij genieten elke keer van je verhalen. Geweldig voor je dat je daar zo lekker kan eten. Kijk maar uit voor je lijn (haha). Dat Thais leren lijkt ons erg moeilijk en ingewikkeld, maar dat zal jij wel snel onder de knie krijgen. Succes ermee.
    Groetjes van Rob en Marjo

  • 16 Oktober 2007 - 07:34

    Agatha:

    Hallo Wim,

    Wat heb je weer mooie foto's geschoten zeg vooral die van de tempels. Heb de site aan een collega laten zien en bepaalde dingen uit Bangkok herken ze wel. Ze zei tegen mij dat die brug waar je op staat niet zo sterk is. Heb een vraagje aan je hoe kom ik bij de foto's
    van de vorige verhalen is daar een link voor.Ook nog gefelicteerd met je huisje he. Daar is nog veel aan te doen he.
    Veel succes met je lessen en wacht weer met spanning af op de volgende verhalen.

    Groetjes van Rob en Agatha

  • 16 Oktober 2007 - 17:48

    Lia:

    Hoi broer, Ik heb het de laatste weken wat af laten weten. Nu weer helemaal bijgelezen. Wat maakt jij veel mee zeg! Het lijkt mij een geweldig land. Mochten wij overkomen, dan zal ik er voor zorgen dat ik ook wat thai spreek.
    Met jouw huis gaat het helemaal goed komen. Vind het wel jammer dat er niets van "thuis"in staat; die eiken kast zou het goed gedaan hebben. Maar het vooruitzicht de sponsoring van de foundation is natuurlijk ook geweldig.
    Veel sterkte met alles en tot komend weekend maar weer.
    Liefs Lia-Karel en de jongens

  • 16 Oktober 2007 - 20:29

    Nel:

    hoi wim ik wilde toch weer even kijken wat je allemaal mee maakt mooie fotos hoor heelindrukwekend vindt ik hoor geniet van alles met mijn kleinkinderen gaat alles goed dinsdag dus weer oppasdag echt genieten he de groetjes van ons uit ommerbos henk nel en arnold

  • 17 Oktober 2007 - 12:14

    Gerard:

    Sawadie khrap,
    Poot passat thai mai dai, maar dat leer ik natuurlijk in november. Ik zie op de foto's (pic0418) je huis. Ziet er niet slecht uit.
    Lao jer gun

  • 17 Oktober 2007 - 19:41

    Nienke En Saskia:

    WIM, WIM, WIM, WIM, WIM, WIM, WIM, WIMMMMM
    Is het daar net zo gezellig als hier?

    Liefs! je nichtjes
    P.S. Kijk uit met oversteken.....

  • 18 Oktober 2007 - 13:59

    Ivy:

    Hola wim...
    Zo te zien op jouw fotos kan jij nog steeds van het lekkere zonnetje genieten..
    Hier is het nog steeds heel slecht weer..regen regen.en dus ook heel veel overstromingen...er komt maar geen einde aan...
    Ben dus nu jaloers op jou..ha ha

    liefs uit spanje..y besos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 193240

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2007 - 12 Augustus 2010

Mijn eerste reis

22 Februari 2011 - 30 November -0001

wepsinthailand

Landen bezocht: