Collega's...een huis....een bankrekening....en.... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van wepsinthailand - WaarBenJij.nu Collega's...een huis....een bankrekening....en.... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van wepsinthailand - WaarBenJij.nu

Collega's...een huis....een bankrekening....en....

Door: wim epskamp

Blijf op de hoogte en volg

07 Oktober 2007 | Thailand, Bangkok

Zondag vertrokken naar Tak, met de bus van 22.000 uur. Fhon, van het VSO kantoor begeleidde mij, omdat het voor de VSO ook de eerste keer was dat er een vrijwilliger in Tak ging werken.
De toer duurde ongeveer 6 uur en eigenlijk had ik het idee dat het wel meeviel. Maar als je dan om 4.oo uur op het busstation van Tak staat, is dat toch wel even anders. We werden opgehaald door Ka Seem van Het SEC. Hij bracht ons naar het hotel, zeker de moeite waard, zicht op de rivier. De plannen voor de maandag waren gewijzigd, omdat de directrice dinsdag niet aanwezig kon zijn. Waarom hebben al die dir. het altijd zo druk?! En zij wilde toch graag kennis met mij maken.
Na een korte rust, om 10.00 uur door Ka Seem weer opgehaald.

Het werd een zeer hartelijk welkom.De taal is nog wel een struikelblok, maar met de hulp van Fhon, zijn we er goed uitgekomen.Ook al heerlijk gegeten en elke dag wordt er een lunch geserveerd, wordt bereid in eigen keuken. Dus 2 jaar lang geen boterhammen met kaas mee!!
Aangezien er wel kledingvoorschriften zijn op het centrum, het is toch overheid, moet ik er ook netter uit gaan zien.Dat zal niet mee vallen, maar goed het voordeel was dat ze dinsdag met me naar een kleermaker zijn geweest om een shirt op maat te laten maken!! Dan wordt het misschien toch nog eens iets met mij.
Ook heb ik 3 gele poloshirts ontvangen, dat is de kleur van de koning en zeker op maandag, dat is zijn dag moet ik in het geel.
Die dagen ook op zoek geweest naar een huis, en de mensen hadden al wat voorwerk gedaan. Na wat heen en weer gepraat zou ik een bovenverdieping gaan huren, maar er moest nog even iets onderhandeld worden over wat veranderingen.
Toen ik donderdag met Fhon een bankrekening ging openen, het geld kan nu binnen stromen (hahhah)zag zij dat er nog een ander huis te huur werd aangeboden. Gebeld, afspraak, overleg en s'middags het contract getekend. Dus het huis is er. Gedurende deze maaand zal er nog het een en ander opgeknapt worden, en komen nog een paar meubeltjes, en de rest ga ik aanschaffen als ik het weekend voor dat het werk start weer in Tak ben.
Inmiddels ook al rondgekeken met 2 collega's, dus dat wordt wel wat.!
En... ach.. ik heb dan nog 2 jaar de tijd.
Voor een indruk zie de foto's
Aan eten ontbreekt het hier niet. Dinsdag uiteten geweest en donderdag bij de directrice thuis gegeten. Iedereen helpt dan het eten voor te bereiden. En Wim.... die eet het wel, als het niet te pittig is!
De indruk van de plaats is ook goed;niet te klein en niet te groot. Een aantal markten, en een prachtige rivier, de Ping.
Ik heb er al een paar keer hardgelopen, en dat beviel prima.
En...... en...... ja, Wim, houd je vast, ga er even goed voor zitten, is aan de mobiel!!!!!
Ik wist wel dat dat er aan zat te komen, en het is nu werkelijkheid.Om iedereen gerust te stellen: je kunt er mee bellen!
Woensdag voelde Fhon zich niet zo goed en bleef in het hotel. Ik alleen met 3 collega's op stap. Het werd een inspannende dag, want nu moesten we er zelf uit zien te komen. En dat is aardig gelukt. Toen ik in het hotel terug was, was ik wel moe, en belooft nog wat voor de eerste weken, maanden????
IK heb er een heel goed gevoel bij wat ik deze afgelopen week heb gezien.

Aangezien Fhon nog wat zaken in Mae Sod moest regelen, zijn we vrijdag morgen met de bus daar naar toe gegaan. Voor mij ook een gelegenheid om in contact te komen met andere voluteers.
Daar pikten we Lino op, daar wij samen terug gingen naar Bang Sean voor 2 weken training thai.
Na een busreis naar Bangkok, een taxirit door BK, een bus naar Bang Sean, kwamen we zaterdagmorgen om 8.00 uur aan. De reis had ongeveer 10.30 uur geduurd.
Behoorlijk gebroken ben ik de zaterdag doorgekomen. Geen energie, hoofdpijn, verkouden. Vandaag gaat het wel beter, maar het is mai sabai
Morgen de laatste 2 weken hier; nog meer woorden leren en ook schrijven.
Het gaat jullie beter!!!

Wim

  • 07 Oktober 2007 - 08:25

    Ton En Plony:

    Hoi Wim, wat een schok, nu is Ton echt de laatste op de wereld zonder mobiel!!!!!! Leuk huis hoor, je rugtas stond er mooi. Veel succes met alles en sterkte met je verkoudheid.
    Groetjes van ton en plony
    PS Geef je nummer, dan gaan we je sms-en. Of is dat teveel innovatie ineens?

  • 07 Oktober 2007 - 09:48

    Gerard:

    Hoi Wim aan de mobiel en hoe staat het met de moterrijlessen of kan je als in de tuktuk af. Ik lees alleen maar over eten maar kunnen wij over een kleine 2 maanden ook aan Thais bier. Nog even volhouden met taalles en dan op naar het echte werk. Doei, Gerard

  • 07 Oktober 2007 - 10:08

    Jeannette:

    Ja, Wim,
    goede vraag van Ploni, ga je dat mobiele nummer geheim houden!!!?
    Tak, maar je zegt Taak, ziet er mooi uit met het riviertje. Dat wordt dus wel wat!
    Je huis lijkt me toppie met een binnenplaatsje enzo, leuk hoor!
    Kun je nog even laten weten wat voor soort stekkers ze in Thailand gebruiken?

    Je slaap doorbreken is echt heel slecht en dan twee keer, nadat ik het vorige keer gedaan had met vliegen had ik een longontsteking, gelukkig is jouw gezondheid er wat beter tegen opgewassen!
    Met dat lekkere eten daar ga je die boterhammen met kaas echt niet missen, ha, ha, ha!

    groetjes,
    Jeannette

  • 07 Oktober 2007 - 10:57

    Ans:

    die mobiel heeft ons wel allemaal overtroffen, je zal wel net als steve hem nooit aan hebben staan. leuk ziet je huisje eruit en jammer dat je niet de 'antieke' (nou ja antiek) spullen van thuis hebt mee kunnen nemen. ben ervan overtuigd dat de 'foundation' je wel zal steunen, zal het in de volgende bespreking op de agenda zetten. De communicatie zal zeker verbeteren als je eenmaal in Tak zit, anders kun je altijd zoals de engelse het zeggen 'double dutch' spreken. veel success met de taalles and het schrijven, het enige wat ik kon begrijpen van het welkoms boord waren de tulpen.

    veel liefs

    Ans & Co

  • 07 Oktober 2007 - 14:30

    Ivy:

    HOLA..Eindelijk dan een mobiel..weet je al hoe hij werkt..ha ha..maar je zal zien dat je er straks niet meer buiten kan..
    Hier in spanje ook nog steeds warm..jij kan er nu over meepraten...ben blij als straks de winter begint..dan een graad of 22..lekker.

    liefs y besos uit espana

  • 08 Oktober 2007 - 12:20

    Sylvia:

    Lieve Wim,
    Wat een geluk dat je wel al een gewone telefoonverbinding thuis had, en het toestel erbij, zodat wij elkaar af en toe heel lang konden bellen...haha.
    En uit de reacties die je krijgt, kan ik ook allerlei karaktereigenschappen halen, die ik natuurlijk niet allemaal van je ken.
    PS; Het spiegeltje boven je te lage wasbak lijkt me ook iets te laag hangen voor jou? In ieder geval heb je nog heel wat in te richten in je huisje, je zal je voorlopig nog niet gaan vervelen naast je werkzaamheden...wat nog steeds niet is begonnen, wat een luilekkerland-leventje daar! Maar ik ben heeeel blij voor jou, dat je eindelijk uit die jarenlange saaie nederlandse schoolsfeer bent verlost...goed zo!!!

    met liefs,
    Syl.


  • 08 Oktober 2007 - 14:27

    Jan-Piet:

    Hey Wim!

    Wow, ook bij jou ziet het er echt supergaaf uit, top! Heb net ff gekeken op de site van Sabine en ook zij Geniet.
    Verder lees ik dat je ook bijna met je Placement gaat beginnen, spannend!!! Ik ben inmiddels ruim een week op mijn plaats van bestemming, een eilandje midden in de Inidsche Oceaan, jeeh! Gelukkig was er al voor een huis gezorgd en als volunteer krijg je toch echt prima behuizing, nietwaar! Hoop dat je het echt prima naar je zin gaat hebben, geniet ervan!

    Mr. John

  • 08 Oktober 2007 - 18:03

    Nienke:

    Hi ome Wim!

    Leuk verhaal weer! Maar wat een veranderingen opeens; voor je wegging al aan de laptop, nu een mobiel, wat is de volgende stap? ;)
    Mooi huis, ziet er goed en groot uit! Maar dat komt wel mooi uit met al het bezoek dat je gaat krijgen!
    Even een nieuwtje; er is een nieuw lid in de familie-estafetteploeg... (schrik niet) Ikke! Dus kijk maar uit, tegen de tijd dat je terug komt ren ik je er zo uit!
    Succes met je laatste lessen!
    Liefs,
    Nienke

  • 08 Oktober 2007 - 20:58

    Nel Vander Pol :

    hoi wim leuk om te zien hoe je huisje er uit ziet succes met inrichte en laat het eten je goed smaken en hier gaat alles goed groetjes van henk nel en arnold

  • 09 Oktober 2007 - 11:17

    Corine:

    He Wim! Ik heb via een omweg je site gevonden en zowaar een redelijk stabile internetverbinding zodat ik ook gelijk even je verhalen kon lezen. Goed om te horen dat je het als mijn bijna-buurman naar je zin hebt. Spreek je al vloeiend Thais? Wij praten uitsluitend nog in Khmer tegen elkaar (hahaha was het maar waar; wat een drama zeg!)Groeten van je Cambodjaanse buren!

  • 09 Oktober 2007 - 19:30

    Ineke:

    Hoi Wim
    Ik hoop dat je snel je verkoudheid te boven zult zijn. Ook het Kompas wordt niet gespaard wat verkoudheid betreft en helaas ook zieke collega's. Maar we kunnen het nog steeds goed oplossen. Jouw oude en mijn nieuwe job bevalt me trouwens erg goed. Ik hoop dat jij het in je nieuwe functie ook heel erg naar je zin zult krijgen. Veel succes nog met het uitbreiden van je woordenschat en het inrichten van je huis. Ziet er trouwens leuk uit! Ook groeten van Jan en Marjolijn. groetjes Ineke

  • 10 Oktober 2007 - 18:59

    Ruud:

    Ruud 10 Oct 2007 20:47 uurHa die Wim,

    Eindelijk eens gekeken, een hoop leeswerk zie ik al...aan je laatste bericht zie ik dat je het naar je zin hebt. De eerdere berichten ga ik nu lezen, hier is het goed loopweer, afgelopen zaterdag weer appeltaart en koffie (prisca jarig) en als cadeautje weer mooie damherten gezien..
    Succes je hoort wel weer,

    Groet Getzje en Ruud


  • 14 Oktober 2007 - 16:31

    Fia De Jong:

    Hoi Wim, wat leuk om al je belevenissen te lezen.Ik vind het toch een hele stap hoor maar het lijkt me mooi en interessant om daar te wonen en te werken.De taal leren lijkt me niet eenvoudig maar zo te lezen gaat het je goed af.
    Heel veel plezier en succes.
    Groeten Fia.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 193233

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2007 - 12 Augustus 2010

Mijn eerste reis

22 Februari 2011 - 30 November -0001

wepsinthailand

Landen bezocht: