Delen........... - Reisverslag uit Ranong, Thailand van wepsinthailand - WaarBenJij.nu Delen........... - Reisverslag uit Ranong, Thailand van wepsinthailand - WaarBenJij.nu

Delen...........

Blijf op de hoogte en volg

29 December 2013 | Thailand, Ranong



Als ik vrijdags naar Bang Klang LC fiets, koop ik alijd al mijn lunch onderweg. Dat is meestal wel hertzelfde voedsel, maar het smaakt mij goed en ik hoef dan later niet de school te verlaten om eten te kopen. Soms ga ik een andere dag en als ik van te voren weet dat ik er met de lunch ook ben, doe ik hetzelfde.
Sinds maandag loopt de nieuwe leerkracht mee met de leerkracht, Rosie, die per 3 januari zal stoppen met lesgeven. Hoewel ik normaal gesproken mij niet met de kleuterjuffen bemoei, dat is voor Jennel, maar die geniet van een vakantie in eigen land, werd er nu gevraagd of ik ook kon komen kijken hoe de nieuwe leerkracht het doet en hem de eerste tips te geven. Dat vond plaats 25 december. De eerste dagen had hij gekeken hoe de juf haar lessen opbouwt, wat zij voor lessen geeft en welke aktiviteiten er zijn. Woensdag en donderdag zou hij delen van de les overnemen en zou Rosie observeren en ik dus ook.Dat was een goed idee om het zo te doen. Op deze manier weet hij al iets meer van de routine die er in de klas is en heeft hij ook kunnen ‘ruiken” aan het lesgeven.
En dan wordt het natuurlijk vanzelf lunchtijd. Normaal zijn er altijd wel een of twee kinderen, die dan iets van hun eigen eten willen delen. Deze dag echter, was het de invloed van Kerst(?) kwamen wel 7-8 kinderen naar mij toe en gaven iets van hun eten. Zo krijg je dus verschillende dingen te eten. Ik zie ook altijd wel dat zij dit onderling doen. Op deze manier is er meer variatie in het eigen voedsel.
Verder stond de afgelopen week in het teken van nieuwjaarsfestiviteiten. Voor 2 LC’s vonden die afgelopen vrijdag plaats. Bij de derde, die ik bezoek, was het een Kerst- nieuwjaarsfeest. Daar hadden de leerlingen van de Maristen een gezellige kerstviering en later aktiviteiten. Vanaf 25 december is er een week vakantie voor hen.
Voor vrijdag was het de tijd delen: in de ochtend naar Bangnon en later naar Bang Klang waar de leerkrachten en ik een spelletjesmiddag hadden georganiseerd. In de ochtend hadden daar ook optredens plaats gevonden, net als op Bangnon. Later sprak ik leerkrachten van dat LC en zij vertelden mij, dat de kinderen en zij een heel gezellige dag hadden gehad. Zelf had ik dat op Bang Klang ook. Dus veel blije en gelukkige kinderen en leerkrachten.
Maandag moest ik voor een 90 dagen stempel naar het immigratiekantoor. Het was er al druk, toen ik aankwam. Eerst dan het formulier ophalen en je volgnummer. Toen de beambte, die ik daar regelmatig tegenkom, mij zag, zei hij mij naar binnen te komen. Hij gaf mij een formulier en....... een stempel, en klaar was Wim. Dat scheelde mij lang wachten.....dit is niet echt delen, maar meer voordelen, bevoordelen en misschien zijn er nog wel andere woorden voor.

Het is goed je lichaam te trainen, maar doe dat dan ook met je geest.

Chook dii
Wim

  • 29 December 2013 - 14:31

    Sylvia:

    Hallo Wim,
    wat een leuke foto's weer. Zo kleurig en vrolijk en lief, al die schattige kinderen.
    En wat een mooie ingepakte cadeaus waar ze bij stonden te stralen, zo blij en gelukkig!
    Ik kreeg er een gelukkig gevoel van door me heen.
    En dan ook die leuke en eenvoudige spelletjes buiten, zo leuk om naar te kijken.
    En jij weer zo lekker snel aan de stempel gekomen, jij gaat daar gewoon voor alles en iedereen....met een grote pluim, die je eerlijk verdient daar.

    HAPPY New YEAR, ook voor jou, met een goed uiteinde en een mooie start van 2 0 1 4.

    Liefs van Sylvia.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ranong

wepsinthailand

Recente Reisverslagen:

30 Maart 2014

En...... de laatste.....

23 Maart 2014

Pensioen.....

16 Maart 2014

Schoolreisjes en....prachtig nieuws...

09 Maart 2014

Topdag.................

02 Maart 2014

Bezoek uit Mae Sot

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 284
Totaal aantal bezoekers 193213

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2007 - 12 Augustus 2010

Mijn eerste reis

22 Februari 2011 - 30 November -0001

wepsinthailand

Landen bezocht: