Koud.....fris..... - Reisverslag uit Ranong, Thailand van wepsinthailand - WaarBenJij.nu Koud.....fris..... - Reisverslag uit Ranong, Thailand van wepsinthailand - WaarBenJij.nu

Koud.....fris.....

Blijf op de hoogte en volg

22 December 2013 | Thailand, Ranong



Ook hier gaan we naar het einde van het jaar. En dat betekent ...winter. nou ja winter. Normaal gesproken is december een warme, hete maand, zonder regen. Vooral dat laatste is een zeer fijn gegeven. Het is al enige weken droog, maar de laatste 2 weken doet een ander fenomeen van zich spreken: de wind. Nog nooit zo’n lange periode met zoveel wind meegemaakt. Ik vind het overigens heerlijk. ‘s Morgens aan stukje lopen en dan is het nog lekker fris, of voor de Thai... koud. Ik praat dan over temperaturen van ongeveeer 22 graden. Overdag loopt de temperatuur wel op, maar met de wind voelt het prima aan. In de avond wordt het dan vervolgens weer fris of koud of zo iets. Op de fiets in de ochtend naar een LC en dan niet bezweet aankomen is wel zo prettig.
Van mij mag dit nog wel even zo blijven.Echter dat weet je hier ook nooit.
De bezoeken van de 3 LC’s gaan gewoon door met soms mooie verrassende ontwikkelingen, maar ook wel eens met zo iets van” hoe kan dit gebeuren”.Ik denk dan maar dat dit allemaal in een lijn van de ontwikkelingen ligt. Welke weet ik dan niet precies, maar zo gaat het nu eenmaal.
Een van de leerkrachten van Bang Klang LC heeft een toelatingsexamen voor een on-line studie gehaald ( Universiteit in Australie) en stopt per 3 januari met lesgeven. Haar studie begint 6 januari en daar wil zij zich nu volledig op richten.Het is een mooie gelegenheid voor haar een diploma te halen, maar voor de school is het jammer. Een goede leerkracht, die heeft laten zien, dat ze veel heeft geleerd dit jaar.
Dus gesprekken voor een nieuwe. JRS had gevraagd of ik bij de gesprekken wilde zijn( JRS begeleidt dit LC) om zo ook mijn mening te kunnen geven. Altijd leuk!. Een nieuwe leerkracht aangenomen, een (jonge)man, en dat is wel mooi in een omgeving met overwegend vrouwen. Voor de overige teamleden en Jennel, die hem verder zal begeleiden, een grote uitdaging, want ook hij heeft geen leservaring/onderwijs achtergrond ( zoals bijna alle beginnende leraren).
Rest mij iedereen prettige kerstdagen te wensen. Geniet van de vrije dagen, misschien wel week. Hier wil de Kerst nog niet echt loskomen.

Zonder regen zul je nooit een regenboog hebben!

Chook dii
Wim




  • 22 December 2013 - 11:58

    Sylvia:

    Ha(th)ai Wim,

    Wat een zalig kort en leuk bericht dit keer van jou.....dat leest zo veel beter (voor mij dan).
    En ik zou willen dat het hier net zo warm als 22 graden werd in de koude en natte stormachtige winter hier. Hier dus ook te veel en te vaak harde storm tegenwoordig! Brrrr!

    Ik wens jou ook een MERRY CHRISTMAS and a HAPPY and HEALTHY NEW YEAR for 2014.

    Met liefs, groetjes van
    S Y L V I A. X

  • 22 December 2013 - 14:48

    Nel:

    Hallo Wim,

    Voor jou ook een fijn kerstfeest!

    Groetjes,
    Nel

  • 22 December 2013 - 18:54

    Plony:

    Hoi Wim,
    Wat heerlijk dat het zo ''koud'' is daar! Geniet er maar van, want voor je het weet loop je weer te zweten!
    Liefs vanuit een nat Brazilië, Plony

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ranong

wepsinthailand

Recente Reisverslagen:

30 Maart 2014

En...... de laatste.....

23 Maart 2014

Pensioen.....

16 Maart 2014

Schoolreisjes en....prachtig nieuws...

09 Maart 2014

Topdag.................

02 Maart 2014

Bezoek uit Mae Sot

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 193202

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2007 - 12 Augustus 2010

Mijn eerste reis

22 Februari 2011 - 30 November -0001

wepsinthailand

Landen bezocht: