En voor je het weet............ - Reisverslag uit Ranong, Thailand van wepsinthailand - WaarBenJij.nu En voor je het weet............ - Reisverslag uit Ranong, Thailand van wepsinthailand - WaarBenJij.nu

En voor je het weet............

Blijf op de hoogte en volg

05 Januari 2014 | Thailand, Ranong



zijn we al weer enige dagen in een nieuw jaar. En dan wel 2014. Degenen, die ik nog niet bereikt heb, een gelukkig en gezond jaar. Er was hier een korte vakantie rond de jaarwisseling. Voor de Thai scholen waren dat er slechts 3. Zij mochten op 2 januari alweer aan de slag. Voor Bangnon LC hadden we besloten er een week van te maken, ook wetende dat er geen vrije dagen meer zijn tot eind maart. Dat wordt weer een lange periode en als het ook warmer gaat worden zal dat niet altijd meevallen. Deze week werd door de leerkrachten bijzonder gewaardeerd. Voor mij was het donderdag weer beginnen. Met een van de leerkrachten had ik afgesproken training te geven over rekenen. Zij had gevraagd uitleg te geven en voor mij is het dan alleen maar leuk te merken hoe enthousiast zij is.
Vrijdag naar het LC waar ik altijd op die dag naar toe ga. Zij waren ook al begonnen, daar zij op het terrein van een Thai school staan en hetzelfde rooster volgen.
Wat ik al verwachtte: veel kinderen waren er niet en hadden zelf besloten, of de ouders, dat de vakantie wel een week kon zijn. En waarom ook niet!?
Tijdens een van de pauzes, vroegen een aantal kinderen van groep 3 of ik Engelse les kon geven. OK, dus wat eenvoudige vragen, die zij moesten nazeggen en aan elkaar stellen. Dat was leuk en zij hadden er ook plezier in.
Wij zaten aan een tafeltje en ik had mijn armen op tafel. Het blijft voor veel kinderen vreemd hoe dat er bij mij en andere buitenlanders dan uitziet: aders en haar. Je ziet dat ze er eigenlijk aan willen voelen en als eenmaal een het gedaan heeft en ik dat prima vind, volgen er meer. Vragen over wat het is en of dat bij meer mensen zo is, ook opmerkingen over de kleur van mijn huid. Ook voelden ze aan mijn handen, en die zijn altijd koel, ook als het warm is. Dat was ook vreemd voor hen, maar een meisje gaf de verklaring: de kinderen zijn altijd aan het spelen en krijgen dus warme handen, de meester zit veel en krijgt dus koude handen. Nou als dat niet prachtig is, ongelooflijk toch, een prima redenatie en voor mij een reden om meer te gaan bewegen........
Dit zijn gouden momenten en een fantastisch begin van het jaar!
Ik wens jullie ook heel veel van deze ervaringen.

Laat ons niet voor de ander denken. Hij/zij kan dat zelf wel.

Chook dii
Wim



  • 05 Januari 2014 - 04:25

    Ans En De Rest Van Je Broers En Zussen:

    Tot morgen. We zijn nu even aan het rusten. Lia snurkt :) , voor we de says onveilig gaan maken
    .

  • 05 Januari 2014 - 08:26

    Jeannette:

    En dan morgen het mooiste kadootje ooit, per busje afgeleverd,broers en zussen Epskamp, wat een feest zal dat worden!!! Hele fijne verjaardag Wim maandag en geniet ervan!!! Er komen veel support spulletjes voor de kinderen naar jullie toe, ze gaan lichter bepakt terug naar huis!!!XXX

  • 06 Januari 2014 - 07:16

    Ab:

    Wim, van harte gefeliciteerd. Ook namens Gerda een mooie dag gewenst met je familie.

    Groet, Ab

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ranong

wepsinthailand

Recente Reisverslagen:

30 Maart 2014

En...... de laatste.....

23 Maart 2014

Pensioen.....

16 Maart 2014

Schoolreisjes en....prachtig nieuws...

09 Maart 2014

Topdag.................

02 Maart 2014

Bezoek uit Mae Sot

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 259
Totaal aantal bezoekers 193159

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2007 - 12 Augustus 2010

Mijn eerste reis

22 Februari 2011 - 30 November -0001

wepsinthailand

Landen bezocht: