Nieuwe traditie.....? - Reisverslag uit Ranong, Thailand van wepsinthailand - WaarBenJij.nu Nieuwe traditie.....? - Reisverslag uit Ranong, Thailand van wepsinthailand - WaarBenJij.nu

Nieuwe traditie.....?

Blijf op de hoogte en volg

15 December 2013 | Thailand, Ranong



Zoals ik vorige week al schreef, had ik 5 december aan leerkrachten het een en ander verteld over Sinterklaas. Met een gekke bek had ik tegen de juf van de jongste kleuters gezegd, dat ik maandag aan haar kinderen een Sinterklaasliedje zou leren.
Dat was zij niet vergeten. Toen ik maandag daar was voor de observaties, vroeg zij mij of die afspraak nog doorging. Uh, ja, natuurlijk. Zij liet mij 2 poppen zien, een van de Sint en een van Piet, die zij in het weekend gemaakt had. Die konden we gebruiken bij ons verhaal. Ik vroeg haar of zij iets over de kinderen kon opschrijven, zodat ik dat ook kon gebruiken. Ik wist dat er nog wat snoepgoed van vrijdag over was, dat ik de tas gedaan en de laatste les moest het gebeuren. De juf zou vertalen, gelukkig anders ......
Eerst in het kort iets over Sinterklaas verteld en daarna het spel. Het was prachtig om te zien hoe aandachtig de kinderen er in opgingen. De juf verbaasde mij met haar vertalingen, normaal heeft zij best moeite zich in het Engels uit te drukken, maar als ze mag vertalen gaat het dus prima!
Sinterklaas vertelde over alle kinderen iets, wat hen verbaasde, dat hij dat wist, en van Piet kregen zij een snoepje. Voor ik er erg in had waren de 50 minuten voorbij. Het was genieten geweest. Tijdens de vergadering kreeg ik een compliment van de juf, dat ik een goede “story teller” was. Maar dat heb ik van haar. Zij doet veel aan het vertellen van verhalen en is volgens mij een van de besten!
Met het “nieuwe rekenen” zijn we nu ongeveer 6 weken onderweg en hoewel ik er elke keer als ik een les heb gezien daar met de leerkrachten over praat, toch tijd voor een persoonlijke evealuatie. Ik praat dan met een van de leerkrachten. We nemen door wat we gedaan hebben, wat al goed gaat en waar we aandacht aan willen besteden. Ook bespreken we het komende programma tot eind januari. We kijken wat er onderwezen gaat woren, of zij daar vragen over hebben en leggen uit.
Ik heb hiervoor gekozen omdat elke leerkracht weer ander vragen heeft en een pesoonlijk gespek meer invloed heeft op de nieuwe plannen. Natuurlijk vraagt dit meer tijd maar hopenlijk zal het effect groter zijn. Afgelopen dinsdag, op de vrije dag, het eerse gesprek. Dat verliep zeer positief en deze juf kan weer verder tot eind januari. Het 2e gesprek zaterdag, gisteren,verliep ook heel goed en een week later het laatste. Dat zitten we inmiddels al weer op 21 december.
Daarnaast de normale bezoeken en een week is weer gevuld.
Afgelpen donderdag naar MMR om met de studneten, die geholpenhaden bij de spelletjesdag op Bangnon LC te evaluren.Zij hadden een prachtige dag gehad, waren wel moe maar vonden het geweldig de kinderen te helpen. Ze vonden at de dag geod was velopen, dat de kindren er veel plezier in hadden en dat zij ook goed meededen. Ook gaven enigen nog een idee voor een spel. Dat is altijd welkom.
De kinderen hadden als dank mooie tekeneingen gemaakt en de oudsten ook een verhaal geschreven. Zij zouden dit bewaren als een waardevolle herinnering aan deze dag!

Dienstbaarheid is voor altijd, alle uren, alle dagen, alle weken, alle maanden en alle jaren van je leven!

Chook dii
Wim

  • 15 December 2013 - 08:08

    Lia:

    Lieve Wim

    misschien kunnen wij het zingen van dat Sinterklaasliedje nog eens hernemen wanneer wij bij elkaar zijn. Lijkt mij leuk!!!
    ja, verhalen vertellen is geweldig. Ook ik put daar veel inspiratie uit. Ik heb van de Sint ene boekje gekregen van Toon Tellegen allemaal dierenverhalen...maar met een diepere laag.
    sterkte voor de komende week en aftellen tot 5 januari

    liefs Lia

  • 15 December 2013 - 13:35

    Plony:

    Wat leuk Wim, dat er nu kinderen in Thailand zijn die weten wie Sint en Piet zijn!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ranong

wepsinthailand

Recente Reisverslagen:

30 Maart 2014

En...... de laatste.....

23 Maart 2014

Pensioen.....

16 Maart 2014

Schoolreisjes en....prachtig nieuws...

09 Maart 2014

Topdag.................

02 Maart 2014

Bezoek uit Mae Sot

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 261
Totaal aantal bezoekers 193212

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2007 - 12 Augustus 2010

Mijn eerste reis

22 Februari 2011 - 30 November -0001

wepsinthailand

Landen bezocht: