Impact............. - Reisverslag uit Ranong, Thailand van wepsinthailand - WaarBenJij.nu Impact............. - Reisverslag uit Ranong, Thailand van wepsinthailand - WaarBenJij.nu

Impact.............

Blijf op de hoogte en volg

16 Februari 2014 | Thailand, Ranong



Was het laatste verslag in de vroege ochtend van maandag geschreven, deze weer op een normale tijd. De reis van afgelopen week had er de eerste dagen van deze week aardig ingehakt. Het was niet zozeer de 21 km. maar veel meer de reis en de tijd dat ik niet geslapen had. Gaan we even na: opstaan zondagmorgen om 3.30 uur en gaan slapen maandagavond rond 21.00 uur. In de nachtbus af en toe wel weg gedut, maar echt slapen in de bus kan ik niet. Alles bij elkaar zo’n 41 uur in touw. Dus enige avonden vroeg gaan slapen en dat hielp. Toen ik de uitslagen van afgelopen zondag las, bleek dat ik 4e was geworden bij de 60+. Niet gek, toch!
Afgelopen week was er weer een van observeren, evalueren, voorbereiden en lesgeven.
Met een van de leerkrachten had ik afgesproken dat we woensdag samen de gehele dag les zouden geven. Dat betekent natuurlijk wel overleggen wat te doen, en wie is verantwoordelijk voor wat. En het blijkt dan dat een goede voorbereiding de dag zelf vele vruchten laat afwerpen. Het werd een leuke dag, veel gedaan, verschillende activiteiten, en tevreden kinderen en leerkrachten. Ik denk dat dit nog wel een vervolg zal krijgen.
Afgelopen vrijdag wa een vrije dag. Ja, ze geven hier ook al vrij met Valentijns dag! Dat is toch te gek voor woorden, dat was mijn eerste reactie toen ik dit enige weken geleden vernam. Maar wat bleek, het is “Makhabucha dag”, een belangrijke Boeddhistiche feestdag. En toevallig viel die tegelijk met Valentijns dag dit jaar.
Die dag wel rekenles gegeven aan 2 leerkrachten. Uitleg over procenten en hoe dit uit te leggen aan de kinderen. Dat neemt wel even tijd in beslag, maar beiden verzekerden mij dat ze het nu beter begrijpen en en ook kunnen uitleggen. En daar was het om te doen! Het geeft hen meer zelfvertrouwen en dat ga ik ongetwijfeld terug zien in hun lessen.
Zaterdag hadden we een training voor ouders van Bangnon LC. Er waren een kleine 40 moeders en vaders gekomen. Er ontstond af en toe een levendig gesprek en de inbreng van de ouders was positief. Ook lieten we net als de vorige keer een toneelstukje zien. Voor velen geeft dit meer inzicht in wat we bedoelen dan lange verhalen. Dat bleek wel uit reacties: een vande moeders zei dat ze zich ons vorig toneelstuk nog goed kon herinneren!
Voor ons mooi te weten dat het aanslaat, dat wat we doen en vertellen.


Als we de wil ten goede proberen te beoefenen, komen we veel minder in conflict met de ander.

Chook dii
Wim

  • 19 Februari 2014 - 07:47

    Lia:

    Hoi Wim

    ik denk dat ik ook maar boeddhist word, lekker veel vrije dagen.

    groetjes Lia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ranong

wepsinthailand

Recente Reisverslagen:

30 Maart 2014

En...... de laatste.....

23 Maart 2014

Pensioen.....

16 Maart 2014

Schoolreisjes en....prachtig nieuws...

09 Maart 2014

Topdag.................

02 Maart 2014

Bezoek uit Mae Sot

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 284
Totaal aantal bezoekers 193166

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2007 - 12 Augustus 2010

Mijn eerste reis

22 Februari 2011 - 30 November -0001

wepsinthailand

Landen bezocht: