Een dag later........ - Reisverslag uit Ranong, Thailand van wepsinthailand - WaarBenJij.nu Een dag later........ - Reisverslag uit Ranong, Thailand van wepsinthailand - WaarBenJij.nu

Een dag later........

Blijf op de hoogte en volg

18 November 2013 | Thailand, Ranong

Gisterenmiddag arriveerde ik in Tak en door de vele gesprekken met diverse vrienden, geen tijd om mijn stuk te schrijven. Vandaar een dag later.
Voordat ik naar Tak vertrok, de marathon in Bangkok gelopen. Daar de start al om 2 uur in de nacht was, tijd genoeg over om te reizen. Die reis verliep een stuk beter dan de marathon. In slechts 5 en een half uur bracht de bus mij in Tak. Dat was een record....nog niet eerder meegemaakt.
Anders verliep het lopen. De voorbereiding verliep heel goed. Voor het eerst sinds lange tijd weer eens het gevoel dat er een opbouw in zat. Vele weken lekker gelopen, ook een paar keer een lange duurloop, die goed uitpakten. Dus vol goede moed naar Bangkok. Tja, en dat een goede voorbereiding niet automatisch een goede marathon inhoudt, dat wist ik wel uit eerdere ervaringen, maar deze was wel heel teleurstellend. Na ongeveer 4 km. kreeg ik last van een spier in de liesstreek. Ik overwoog om te keren en het voor gezien te houden, maaar toen ik rustiger liep was het te "doen". Dus dan maar door. Ik wist dat er een risico aanzat en dat ondervind ik nu ook. Het lopen gaat moeizaam, maar daar er van lopen even iets hoeft, zal ik wel zien hoelang dit gaat duren.
En....als ik gestopt was had ik een ervaring niet meegemaakt: op een gegeven moment komt de halve marathoon bij de hele. Er staat een bord dat de halve 11 km onderweg is en wij 34. Dus nog 8 te gaan en voor de halve nog 10 km. Na 2 km. weer een bord voor beide afstanden, met een verschil van 2 km. Ik denk de halve gaat nog ergens een lus maken.
Wij zitten op 36..... na weer 2 km. wel een aanduiding voor de halve, maar niet voor de hele. En we lopen nog steeds dezelfde route. We komen bij ons 40 km punt en op diezelfde plek staat 18 voor de halve......nog maar een veschil van 1 km. En we hebben over de zelfde weg gelopen. Na 2 km. mogen wij finishen en de halve ook. Ineens is de laatste km. ook verdwenen....Tja wat hier van te denken...dat laat ik wel aan de lezer over.
Misschien dat het komt doordat men het parcours moest veranderen door demonstraties, maar ook tussen km 18 en 24 geen drinkposten. Voor mij niet zo erg, daar ik mijn eigen bidon draag, omdat het water dat men geeft heel koud is. Voor menig ander was dat minder prettig.
Mijn tijd: 3.49, naar het hotel, douchen, eten en in de taxi naar het busstation. Daar kom ik om 3 uur aan, de bus vertrekt om 8.30 en om 14.00 uur in Tak. Daar zal ik een aantal dagen blijven en mijn verhaal volgende week doen.

Als je altijd blijft twijfelen, neem je nooit een beslissing.

Chook dii
Wim


  • 18 November 2013 - 17:34

    Frank Bikker:

    Dat je dat nog kan! Je bent wel een loopbeest, zeg! Ik vind mezelf al heel wat als ik 20 km gewandeld heb. En dat lukt me nog nauwelijks met al dat ijzerwerk in m'n heup. Bewondering.

  • 24 November 2013 - 07:47

    Lia:

    hoi Wim,

    menigeen zal jaloers zijn op deze prestatie.

    groetjes, Lia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ranong

wepsinthailand

Recente Reisverslagen:

30 Maart 2014

En...... de laatste.....

23 Maart 2014

Pensioen.....

16 Maart 2014

Schoolreisjes en....prachtig nieuws...

09 Maart 2014

Topdag.................

02 Maart 2014

Bezoek uit Mae Sot

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 193203

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2007 - 12 Augustus 2010

Mijn eerste reis

22 Februari 2011 - 30 November -0001

wepsinthailand

Landen bezocht: