Achterover leunen.............. - Reisverslag uit Ranong, Thailand van wepsinthailand - WaarBenJij.nu Achterover leunen.............. - Reisverslag uit Ranong, Thailand van wepsinthailand - WaarBenJij.nu

Achterover leunen..............

Blijf op de hoogte en volg

07 Oktober 2012 | Thailand, Ranong



Waren de afgelopen weken aardig druk geweest, van deze kan ik dat niet zeggen.
Er was een leerkrachten training verzorgd door World Education uit Mae Sot. Voor de Burmese leerkrachten betekende dat 3 dagen bijscholing en voor de Thaise 2 dagen. ( zij hadden een groot deel van de training al in juni gehad).
Voor mij dus geen werk aan de winkel, behalve dan wat observeren.
Ik heb wel begrepen dat de Burmese leerkrachten het een goede training hebben gevonden en veel opgestoken hebben. Daar gaat het in eerste instantie om en nu………..er ook iets mee gaan doen.
Aangezien ik volgende week naar Nederland vlieg,had ik een re entree nodig. Die is bij de immigratiedienst op te halen, tegen betaling van 1000 baht. Dat gedaan omdat er anders geen toegang verleend zal worden als ik begin november bij de douane sta.
Met de 4 leerkrachten vanBangnon LC een bezoek gebracht aan Bangnon school.
Voor 3 van de 4 een nieuwe ervaring daar zij nog geen andere school onder lestijd hadden bezocht. Het was goed voor hen te zien hoe hier lesgegeven wordt en hoe de organisatie in elkaar steekt. We werden hartelijk verwelkomd door de directrice en leerkrachten. Daarna konden we afzonderlijk van elkaar een bezoek brengen aan diverse klassen. In een gesprek vrijdag hebben we dat geevalueerd.
Dat hebben we ook gedaan over ons eigen lesgeven en ontwikkeling in de afgelopen 5 maanden. Dat leverde goede informatie op, waar we zeker na de vakantie mee verder kunnen.
Want nu is het vakantie. De LC zal weer starten op 29 oktober. Echter de leerkrachten hebben al besloten om vanaf de 24e bij elkaar te komen, schoon te maken en de nodige voorbereidingen te treffen voor het 2e deel van dit schooljaar.
Zaterdag vierde de moeder van mr. Prarong haar 96e verjaardag en ik was door hem daarvoor ook uitgenodigd. Zij woont echter in Surat Thani, 2,5 uur rijden van Ranong. Samen met een 4 tal anderen daar naar toe. Ik zie dit als een sociale verplichting en soms is het goed voor de relatie, in mijn geval met mr. Prarong, om daar gevolg aan te geven. Als je dat niet doet wordt dat niet echt gewaardeerd,ook al zegt niemand dat direct tegen je.
We gingen met z’n vijven. Een internationaal gezelschap: 2 Fillipino’s, een Thai, een Burmees en en Nederlander. Gelukkig spreekt iedereen Frans dus konden we ook nog gezellig praten in het Engels. Het werd een leuk bezoek en dat we er waren werd zeer op prijs gesteld. Voor deze gelegenheid waren ook 9 monniken aanwezig, die zoals ik later begreep de verjaardag nog specialer maakte.
Vanmorgen vroeg Jenell, de nieuwe VSO vrijwillligster van het busstation opgehaald.
Zij zal de komende weken in Ranong zijn om vervolgends aan het eind van de maand naar Kraburi ( een district in de provincie Ranong) te vertrekken , waar zij haar werkzaamheden zal starten.
Vanavond zullen we elkaar nog spreken, zodat ik haar in ieder geval van enige info kan voorzien. Nieuw VSO bloed is binnen, dan kan het oude er even tussen uit, toch!
Nu de tassen pakken, dinsdag met de bus naar Bangkok en donderdag vliegen naar Nederland. Ik kijk er naar uit om weer even in een andere omgeving te zijn, familie en vrienden te spreken.
De komende weken dus geen verslagen en wie weet…… weer wel op 11 november.

Het spoor is prachtig. Wees stil (Anoniem)

Chook dii
Wim
Foto’s: van achterover leunen zijn natuurlijk wel heel veel foto’s, maar…..



  • 07 Oktober 2012 - 10:18

    Plony:

    Heerlijk, een beetje rustig weekje voor je, Wim. Kun je een beetje afkicken en toewerken naar de komende weken.
    Tot gauw! Liefs, Plony

  • 07 Oktober 2012 - 11:52

    Ans:

    neem in iedergeval warme kleding mee, het is hier een fantastisch herfst dag vandaag kijk ernaar uit om je weer te zien

    Ans xxxd

  • 07 Oktober 2012 - 12:26

    Geert-Jan Westra En Gerda Van Der Veen:

    Hoi Wim,

    Succes met inpakken, reizen, etc.
    en
    EEN HELE FIJNE VAKANTIE-TIJD IN NL.

    Geniet van de herfst !

    Groetjes,
    Geert-Jan en Gerda

  • 07 Oktober 2012 - 18:33

    Sylvia:

    Haai Wim,
    Ook al gaf ik niet meer zo vaak een reactie terug, maar ik las het meestal nog wel, wat je allemaal meemaakte en over je werk vooral.
    Ik wens je een fijne vakantietijd straks in Nederland, ....voor een maandje?
    Geniet van de zalige koelte en droge herfstdagen en je familie en kennissen, na zo'n lange tijd weer.

    Liefs en hou je T(ha)ai X

  • 24 Oktober 2012 - 11:21

    Sofie:

    Hi Wim,

    tis niet waar.... zijn wij bijna in Thailand begrijp ik dat jij onderweg bent naar NL ;)

    Groeten uit Qatar,
    Sofie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ranong

wepsinthailand

Recente Reisverslagen:

30 Maart 2014

En...... de laatste.....

23 Maart 2014

Pensioen.....

16 Maart 2014

Schoolreisjes en....prachtig nieuws...

09 Maart 2014

Topdag.................

02 Maart 2014

Bezoek uit Mae Sot

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 446
Totaal aantal bezoekers 193164

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2007 - 12 Augustus 2010

Mijn eerste reis

22 Februari 2011 - 30 November -0001

wepsinthailand

Landen bezocht: