En dan..... - Reisverslag uit Ranong, Thailand van wepsinthailand - WaarBenJij.nu En dan..... - Reisverslag uit Ranong, Thailand van wepsinthailand - WaarBenJij.nu

En dan.....

Blijf op de hoogte en volg

19 Januari 2014 | Thailand, Ranong



Dacht ik nog dat er tot en met maart geen vrije dagen zouden zijn voor de leerlingen en leerkrachten, hoe anders pakte dat afgelopen week uit. Misschien dat iemand van het ministerie van onderwijs mijn verhalen ook volgt, je weet het niet meer tegenwoordig, maar het semester is lang dus moeten er maar een paar vrije dagen, onverwacht, gepland worden.
Ik vond het maandagmorgen al verdacht rustig op de weg toen ik mijn km. maakte. Middelbare scholen waren gesloten en, hoorde ik, veel waren naar Bangkok om zich bij de demonstraties aan te sluiten. Ook een paar basisscholen waren dicht, ongetwijfeld met een goede reden. Dat had ook gevolgen voor Bang Klang LC, dat op het terrein van een van de Thaise scholen staat. Zij kregen maandag te horen dat de school voor 3 dagen, dus tot en met donderdag, gesloten zou zijn. Ok, dan vrijdag weer beginnen.
Woensdag, de kinderen van Bangnon waren al naar huis, kwam de mededeling dat donderdag, “dag van de leerkracht”, het ministerie ook besloten had de scholen te sluiten. Tja, waar kan je beter zijn op zo’n dag dan.......juist thuis.En aangezien het dan nog maar een dag tot het weekend is, ach dan sluiten we vrijdag ook maar.
Met de leerkrachten van Bangnon hadden we afgesproken, daar we ouders onmogeljk konden bereiken, gewoon les te geven, ook vrijdag. Wat als er problemen van komen....ach zei ik dapper, dan praat ik wel met ministerie van onderwijs ( in Ranong ESA). Daar konden zij allen de humor wel van inzien.....
Daar ik vrijdags altijd naar Bang Klang ga, mij daarop voorbereid. Tot er omstreeks 7.45 uur werd gebeld: “meester, het is en blijft meester(!), ook vandaag moeten we sluiten”. Een van de leerkrachten, zij was al op school samen met kinderen, toen een leerkracht van de Thaise school haar vertelde dat er vandaag ook geen lessen zouden zijn, en iedereen weer naar huis kon! Ik was blij dat zij mij belde, maar waarom de leerkrachten van het LC niet eerder geinformeerd?
Later begreep ik dat er maar 3 of 4 LC’s open waren en dat alle Thaise scholen het inderdaad enige dagen voor gezien hielden.
Natuurlijk heeft het sluiten voor enige dagen invloed op mijn werk, maar er is altijd wel iets anders te doen.
Als het uitkomt geef ik donderdags Engelse les aan 3 leerkrachten van Bangnon LC.
Het is voor mijn gevoel meer gezellige praten dan echt les, maar er komen wel mooie dingen uit. Neem afgelopen week: we hadden het over de weg vragen en de weg uitleggen als iemand het jou vraagt. Ik had voor wat gidsen gezorgd, kaarten van steden en van Ranong. Daar spraken we over, toen zij eigenlijk tegelijk voorstelden om tijdens de vakantie naar Chiang Mai te gaan, en of ik ook mee ging....Ze waren zo enthousiast, dat de datum, de eerste week van april, wie mee te vragen, de leerkrachten van Bang Klang LC, en het budget al doorgenomen werden.
Wim kon wel op internet naar verblijfmogelijkheden zoeken. Zeker, wel!
Ik opperde nog wel dat het een lange reis is en als jullie willen gaan je er ook een aantal dagen moet verblijven voor je weer naar Ranong terug gaat....diezelfde lange reis. Dat was geen probleem, als ze weer in Ranong waren konden ze uitrusten, want dan is het vakantie.....
Of het inderdaad wat gaat worden, moeten we afwachten, maar de plannen en het enthousiasme..............prachtig!


Door onze verbondenheid met de ander werkelijk te ervaren, zullen we enkel positieve daden voor de ander stellen.

Chook dii
Wim



  • 19 Januari 2014 - 07:24

    Lia:

    Lieve Wim,
    het blijft onvoorspelbaar. Goed dat jij net als vele anderen zo flexibel bent. want anders was het afzien.
    leuk initiatief en Chiang Mai is een prachtige stad.
    tot horens. Liefs Lia

  • 19 Januari 2014 - 14:54

    Sylvia:

    Ha Wim,
    wat een ontspannend en leuk verhaal nu van jou.
    Eindelijk even rustig aan, en verrassende vrije dagen achter elkaar.
    En lekker met elkaar op vakantie kan toch geen kwaad straks?
    Op deze vernieuwende 60+ leeftijd zou je wat meer flexibel moeten worden! en gewoon...."gaan met die banaan!" En je laten verrassen en verwennen tussen zoveel werkzaamheden door....(zegt een andere halfbejaarde van 60+). Hahaha.

    Liefs van Sylvia.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ranong

wepsinthailand

Recente Reisverslagen:

30 Maart 2014

En...... de laatste.....

23 Maart 2014

Pensioen.....

16 Maart 2014

Schoolreisjes en....prachtig nieuws...

09 Maart 2014

Topdag.................

02 Maart 2014

Bezoek uit Mae Sot

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 257
Totaal aantal bezoekers 193157

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2007 - 12 Augustus 2010

Mijn eerste reis

22 Februari 2011 - 30 November -0001

wepsinthailand

Landen bezocht: