Pensioen..... - Reisverslag uit Ranong, Thailand van wepsinthailand - WaarBenJij.nu Pensioen..... - Reisverslag uit Ranong, Thailand van wepsinthailand - WaarBenJij.nu

Pensioen.....

Blijf op de hoogte en volg

23 Maart 2014 | Thailand, Ranong



Nu de vakantie is aangebroken, ik zie nog wel dat sommige Thai scholen er maar geen genoeg van kunnen krijgen en nog vrolijk(!?) verder gaan tot en met het eind van deze maand, de gelegenheid om het een en ander te evalueren.
Maandag dat gedaan met de leerkrachten van Bangnon LC. Iedereen was heel positief over het afgelopen jaar en gaf aan veel geleerd te hebben, waardoor het lesgeven hen nog beter af is gegaan. De leerkracht van KG 2 had al eerder aangegeven dat zij misschien door omstandigheden terug zou moeten naar Birma. Zelf had zij daar niet veel zin in, maar veelal zijn familiebelangen belangrijker dan persoonlijke, en wilde liever hier blijven. Daar hebben we nog even kort over gesproken en zij vertelde dat zij donderdag definief zou weten wat zij gaat doen. Toen zij mij donderdag dan ook belde en zei dat zij zou blijven, was dat een zeer prettige mededeling. Ook voor de andere leerkrachten was het een goed bericht.
Dinsdag met Jennel het ECD projekt doorgenomen. Wij kijken met een zeer tevreden gevoel terug op het afgelopen jaar. We zien bij veel leerkrachten een goede ontwikkeling en zij is dan ook blij dat allen al aangegeven hebben dit jaar tot december door te willen gaan met het projekt. Ook besproken dat we onze samenwerking op dezelfde manier zullen voortzetten als we het afgelopen jaar hebben gedaan, ondanks het feit dat ik geen VSO er meer ben. Dat is voor mij prettig te weten en ook dat er al een invulling is, ik wacht op wat nog meer gaat komen.
Woensdag hadden we een gesprek met vertegenwoordiges van ESA. We zouden onze plannen voor de rest van het jaar bekend maken. Gelukkig was Somkiert erbij. Hij kent bijna iedereen daar en zijn kennis omtrent migrantenonderwijs is zo groot dat wij hem eigenlijk meer zouden kunnen gebruiken. Deze dag bewees weer eens hoe belangrijk relaties zijn. Wij gaven aan wat we van plan waren en zonder veel problemen werd alles aangenomen. Zelfs zijn er al data vast gelegd voor een training aan Thai kleuterjuffen en voor een observatie aan een kleuter/basisschool. Men wist dat ik zou stoppen als VSO er, maar men ging er wel vanuit dat ik mijn werk voor ESA gewoon kon blijven doen!. Zelfs willen ze nog kijken of ik mijn werkvergunning kan verlengen, wat volgens mij niet mogelijk is, maar ok, als ik de steun kan krijgen, die toegezegd is, ben ik al dik tevreden.
Donderdag kreeg ik een brief van JRS dat men er mee akkoord gaat dat ik de leerkrachten van Bang Klang LC kan blijven begeleiden. Wie volgt er nog meer.....?
Aangezien mijn visum per 31 maart verloopt, weer naar het immigratiekantoor. Ik had mij al laten voorlichten over de mogelijkheden als mijn contract met ESA stopt: dan ga je met pensioen en kan je een “pensioenvisum” aanvragen. Dat gaat heel gemakkelijk: een bedrag op een Thaise bank, een verklaring van die bank, kopietjes van je paspoort , een aanvraagformulier invullen , 2 pasfoto’s en 1.900 Baht. Hoewel ik maar 1 pasfoto had, was dat zelfs deze keer geen probleem. Er werd wel even een kopietje gemaakt. Servce van de zaak!
Ik kan nu weer een jaar ronddolen als ik me maar om de 90 dagen even meld. Dat moet lukken. Tja, net 60 en al met pensioen, hoewel dat hier normaal is. Iedereen van 60 gaat per 30 september met pensioen. Allen denk ik dat de Nederlandse regering zich er niet veel, eigenlijk niets van zal aantrekken. Dus werken we gewoon nog een paar jaartjes, waar dan ook, door!

Verlang niet van een ander wat je zelf niet op kunt brengen!

Chook dii
Wim



  • 23 Maart 2014 - 09:13

    Lia:

    Lieve Wim
    fijn dat je inspanningen zo gewaardeerd worden. Nu kun je weer even vooruit. Vinden de mensen het niet vreemd, dat je na je 60e door blijft werken? De Nederlandse regering denkt er wel anders over, maar de eerste familieleden beginnen bijna of over iets langere tijd aan hun pensioen en zij zijn nog lang geen 65 of ouder!
    hoe staat het met de reis naar Chiang Mai?
    succes en geniet van de vrije tijd.
    liefs Lia

  • 24 Maart 2014 - 07:09

    Plony:

    Dat zijn mooie berichten Wim! Fijn dat je door kunt gaan met dit prachtige werk, zeker nu de resultaten zichtbaar worden.
    Liefs, Plony

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ranong

wepsinthailand

Recente Reisverslagen:

30 Maart 2014

En...... de laatste.....

23 Maart 2014

Pensioen.....

16 Maart 2014

Schoolreisjes en....prachtig nieuws...

09 Maart 2014

Topdag.................

02 Maart 2014

Bezoek uit Mae Sot

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 646
Totaal aantal bezoekers 193121

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2007 - 12 Augustus 2010

Mijn eerste reis

22 Februari 2011 - 30 November -0001

wepsinthailand

Landen bezocht: