Mijn eerste wedstrijd.... - Reisverslag uit Ranong, Thailand van wepsinthailand - WaarBenJij.nu Mijn eerste wedstrijd.... - Reisverslag uit Ranong, Thailand van wepsinthailand - WaarBenJij.nu

Mijn eerste wedstrijd....

Blijf op de hoogte en volg

10 Februari 2014 | Thailand, Ranong



Helamaal vergeten te vertellen dat ik het weekend in Bangkok zal zijn, dus geen verhaal op de vertrouwde tijd en dag. Dat ga ik nu een dag later goed maken.
Eigenlijk ging ik voor 3 evenementen naar Bangkok: een vergadering met VSO op maandag, een halve marathon en het halen van een vaccinatie op zondag. Alleen het eerste is niet doorgegaan. Men verwachtte dat het onrustig zo worden en daarom de vergadering verschoven naar 24 februari. Dat van die onlusten viel reuze mee. Toen ik naar het ziekenhuis ging om mijn vaccinatie te halen, waren er nog wel wegen afgesloten en stonden veel marktkraampjes op de normaal druk bereden wegen, maar alles had meer weg van een gezellige markt.
Met de nachtbus van vrijdag naar Bangkok. Dan kom je daar natuurlijk vroeg aan en aangezien ik alle tijd had, besloten om met de stadsbus te gaan. Ik wist dat neemt even tijd in beslag, maar een toer door de stat voor 15 baht is ook niet weg. En je betaalt nog gewoon, bij in dit geval, de conductrice. Dat is maar goed ook want ik was mijn strippenkaart vergeten. Toen ik zondag ook met de bus weer naar het busstation ging, was er zelfs een tv in die bus. Waar kom je dat tegen?
Blijft nog over de halve marathon. Ik dacht dat is allemaal mooi te combineren met elkaar. En aangezien ik alles al rond had om daar aan mee te doen en de afmelding van de vergadering pas afgelopen maandag kwam, toch besloten er dan maar 2 evenementen van te maken. Mijn eerste wedstrijd dus in een nieuwe klasse, of wel een oudste klasse, in ieder geval in een klasse waar ik de rest van mijn loopleven wel in zal blijven: 60+.
De start was om 5 uur en daar het hotel waar ik verbleef niet te ver van die start was, om 3.30 op. Hartstikke donker nog, maar ook wel “fris”. Niet zo benauwd als ik meestal van Bangkok gewend ben. De loop was dan ook niet in het centrum, maar meer in een van de buitenwijken. Met 700 man en vrouw aan de start. Het parcours voerde ons langs een grote weg, waarvan of een rijbaan of de gehele weg afgesloten was. Dat liep lekker. Het was een heen en weer parcours waarbij we in totaal 4 keer via een fly over de weg moesten oversteken. Ik heb heerlijk gelopen en kijk met plezier terug op deze eerste wedstrijdervaring. De tijd was ok: 1.37.
En zoals bij veel wedstrijden: na afloop volop eten en drinken. Toen werd het druk daar er ook een 10 en 5 km. gelopen werd.
Ik denk dat de organisatie, die voor het eerst deze wedstrijd organiseerde er met het zelfde gevoel op terug zal kijken.
Met de nachtbus van zondag naar Ranong, daar was ik weer om 6 uur en voor ik naar het werk ga, eerst dit verslag geschreven.

Wijsheid is het enige licht dat de klaarlichte dag nog helderder kan maken.

Chook dii
Wim

  • 19 Februari 2014 - 07:45

    Lia:

    Lieve Wim
    Ja, ik was ook een beetje van slag. meerder keren gekeken op jouw weblog...maar niets. Ik dacht hij zal toch al niet naar Chiang Mai zijn. Fijn dat je in deze nieuwe leeftijdscategorie zo lekker gelopen hebt.
    een mooie week en tot volgende keer.

    liefs Lia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ranong

wepsinthailand

Recente Reisverslagen:

30 Maart 2014

En...... de laatste.....

23 Maart 2014

Pensioen.....

16 Maart 2014

Schoolreisjes en....prachtig nieuws...

09 Maart 2014

Topdag.................

02 Maart 2014

Bezoek uit Mae Sot

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 249
Totaal aantal bezoekers 193129

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2007 - 12 Augustus 2010

Mijn eerste reis

22 Februari 2011 - 30 November -0001

wepsinthailand

Landen bezocht: