Van 50 naar 60...... - Reisverslag uit Ranong, Thailand van wepsinthailand - WaarBenJij.nu Van 50 naar 60...... - Reisverslag uit Ranong, Thailand van wepsinthailand - WaarBenJij.nu

Van 50 naar 60......

Blijf op de hoogte en volg

12 Januari 2014 | Thailand, Ranong



Dat is niet zo’n grote stap maar ik heb er wel 10 jaar over gedaan.
Afgelopen woensdag was het dan eindelijk zo ver: Ik kon de vijftiger jaren achter me laten en me gaan opmaken voor de zestiger.
Het was mooi dat samen met Ton, Agatha, Lia, Gerard en Ans te vieren. Zij waren speciaal voor deze gelegenheid naar Ranong gekomen. Gelukkig waren zij er een paar dagen zodat zij ook een indruk konden krijgen van Ranong en omgeving. Natuurlijk hebben we ook de scholen bezocht waar ik nauw bij betrokken ben. Dat werd voor hen een speciale ervaring. Zo spraken zij met leerkrachten en verantwoordelijken voor de scholen. Voor veel kinderen was het wel even vreemd ineens zoveel nieuwe mensen te zien. Maar als het nieuwe er eenmaal van af is......
Woensdag had ik met een van de leerkrachten van Bangnon LC afgesproken dat we de kinderen wilden verrassen. Na hun pauze zouden we naar het sportveld gaan om daar een aantal spelletjes te spelen en hen gelegenheid te geven zichzelf te vermaken in de speeltuin, bij de fitness apparaten of op het overdekte sportterrein. De andere juffen en kinderen wisten van niets. Ik was dan ook in de veronderstelling dat als we bij de school zouden aankomen, we de bus in zouden gaan en vertrekken. Maar dat was te simpel gedacht. Toen we arriveerden, werd mij gevraagd op een stoel te gaan zitten en af te wachten. Er werd gezongen, met confetti gegooid en een taart aangeboden, waarbij het niet meeviel de kaarsen uit te blazen.
Ook kreeg ik een prachtig bord met “gefeliciteerd” (in het Nederlands). Alle kinderen hadden op een kleine tekening iets geschreven en dat was op het bord geplakt. Ook van leerkrachten een briefje en een cadeau! Later hoorde ik dat de taart door de kinderen was betaald. Geweldig allemaal en ik was er erg van onder de indruk.
Toen we vertelden dat we naar het sportterrein zouden gaan, ging er een groot gejuich op.
Het werd een zeer gezellige middag met veel gelach en blije kinderen en leerkrachten. Ook de fam. Epskamp genoot met volle teugen en had de handen vol om kinderen te helpen bij diverse toestellen of gewoon even in de lucht te tillen.
Toen we later weer bij school aankwamen was er nog ijs en een verrassing voor alle kinderen, gemaakt door de zussen. Ook dat werd door alle kinderen met groot enthousiasme in ontvangst genomen.
Later hadden we een diner met leerkrachten van 3 verschillenende scholen, mensen van MMR en JRS en natuurlijk mijn collega’s van VSO. Ook nu was er een gezellige sfeer waarbij veel gelach te horen viel. Het was prachtig te zien hoe leerkrachten van verschillende scholen veel plezier met elkaar hadden.
Ook nu weer prachtige cadeaus en mooie briefjes. “Uiteraard” hadden mijn broers en zussen een lied verzorgd. Dat ging in het Nederlands, maar later hebben we voor een (eerlijke) vertaling gezorgd. Jennel had een prachtig gedicht, dat mij erg aangreep.
Een enerverende dag en zo mooi om die op deze manier te vieren en te delen.
De andere dagen hebben we ook gebruikt om te praten, ervaringen van de verschillende dagen te delen en regelmatig en lekker te eten. Elke school(3) hebben we een bezoek gebracht en dat geeft natuurlijk verschillende indrukken en vragen. Het is dan mooi die direct met elkaar te delen. Voor mij is het geweldig mijn broers en zussen te hebben kunnen laten zien waar ik werk, met wie en wat ik zoal uitspook.
En als je dan zo geniet gaat de tijd snel, eigenlijk veel te snel.Gelukkig hebben we de foto’s nog.
Toch is het wel even lastig, na zoveel dagen met elkaar opgetrokken te hebben,
“er weer alleen voor te staan”.
Toen zij dan ook vrijdagmorgen richting Bangkok waren, ben ik naar Bang Klang LC gegaan, waar die dag aktiviteiten waren in het kader van “de dag van het kind”. Dat is zaterdag geweest maar vele scholen vierden dat de vrijdag ervoor.
Dat gaf genoeg afleiding, daar ik via de kinderen bij diverse spelletjes betrokken raakte.
Deze week geeft mij ook weer veel energie, vanwege zijn ontspannen karakter en zo veel prachtige momenten.
Iedereen die daar voor gezorgd heeft, hartelijk bedankt.

De toekomst kennen we niet, maar elk moment wijst zichzelf uit.

Chook dii
Wim



  • 12 Januari 2014 - 08:19

    Karin:

    Geweldig Wim! Gefeliciteerd en geniet van deze warme herinneringen!

  • 12 Januari 2014 - 10:06

    Geert-Jan Westra:

    Hoi Wim,
    Zat net je verhaaltje te lezen wat ieder zondag ochtend gebeurt, maar nog gefeliciteerd met je 60 ste verjaardag. Maak er wat moois van!

    Groeten uit,
    Schipluiden.

  • 12 Januari 2014 - 11:13

    Nienke:

    Wat een heerlijke dagen hebben jullie gehad! Speciaal om dit zo met je broers en zussen te kunnen delen! Kan me voorstellen dat het afscheid ook erg moeilijk was, maar geniet nog maar lekker na van de mooie tijd met elkaar!
    Liefs, Nienke

  • 12 Januari 2014 - 11:57

    Sonja:

    Wauw, wat een mijlpaal! Speciaal dat je broers en zussen erbij waren om dit met jou te vieren in het land waar jij zo aan gehecht bent geraakt... Daar kun je nog lang van nagenieten. Alsnog van harte gefeliciteerd en veel plezier op "jouw" scholen.
    Liefs,

  • 12 Januari 2014 - 13:22

    Gerard Lenting:

    beste Wim, via een link op FB van Nel van Duivenbode kwam ik hier terecht. Genoten van je verhaal en ben nu heel benieuwd wat vooraf ging.

  • 12 Januari 2014 - 15:53

    Pascal:

    Wat geweldig dat ze ze zich zo hebben uitgesloofd voor je. Je hebt het verdiend!!

  • 12 Januari 2014 - 23:32

    Sylvia:

    Hey Wim, nu jij ook een "sweet-sixty"!
    Nu ik weet hoe het is om het al een week eerder te zijn, valt het me nog steeds niet mee.
    Tis effe wenne!
    Maar wat een groot verjaarsfeest hadden ze voor jou verzorgd....wat leuk...en met je familie erbij....en leuke foto's weer, net als de vorige keer, toen ze bij je waren.
    Veel plezier en nogmaals...van Harte (zie Facebook)
    Met liefs van Sylvia.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ranong

wepsinthailand

Recente Reisverslagen:

30 Maart 2014

En...... de laatste.....

23 Maart 2014

Pensioen.....

16 Maart 2014

Schoolreisjes en....prachtig nieuws...

09 Maart 2014

Topdag.................

02 Maart 2014

Bezoek uit Mae Sot

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 305
Totaal aantal bezoekers 193119

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2007 - 12 Augustus 2010

Mijn eerste reis

22 Februari 2011 - 30 November -0001

wepsinthailand

Landen bezocht: